Dziesiątki lat temu Czesi produkowali bardzo udane, komfortowe limuzyny, które jednak z czasem zniknęły z ulic.
Jak się jednak okazało nie bezpowrotnie, gdyż w 2001 roku do seryjnej produkcji wszedł model Skoda Superb i był to niewątpliwie spektakularny powrót Skody do klasy wyższej (E).
Skoda Superb jest niezwykle solidną, przestronną limuzyną, która dzięki przystępnej cenie w szybkim tempie stała się bardzo silnym konkurentem dla konstrukcji niemieckich z Volkswagenem na czele. W 2006 Skoda Superb przeszła nieznaczny facelifting – zmieniono fartuch przedni, tylne światła i kratkę chłodnicy.
Druga generacja Skody Superb bazująca na poszerzonej platformie modelu Octavia (PQ46) zadebiutowała w Genewie w 2008 roku podczas Geneva Motor Show. W 2010 roku natomiast odświeżono gamę silników Skody Superb drugiej generacji, a w 2013 model przeszedł facelifting. Produkcję drugiej generacji zakończono ostatecznie w roku 2015.
W lutym 2015 roku na targach w Genewie przedstawiono nowy, większy od poprzedniczki model trzeciej generacji (B8), zbudowany na platformie MQB Volkswagena. Podobnie jak w Passacie B8, wprowadzono też nowoczesne systemy wspomagania kierowcy.
Odświeżona wersja trzeciej odsłony Skody Superb została zaprezentowana w maju 2019 roku. Oprócz standardowych wariantów nadwozia pojawiła się również wersja Scout o zwiększonym prześwicie oraz od października 2019 roku wersja z hybrydą typu plug-in czyli Skoda Superb iV z tym samym układem napędowym, którego używa Volkswagen Passat B8. Zmieniono także logo Skody - nazwa firmy jest teraz drukowana literami na pokrywie bagażnika.