Po sukcesach Skody Felicii czeski producent zaprezentował jeszcze bardziej udany model jakim z pewnością jest Skoda Fabia, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie we wrześniu 1999 roku.
Wersja kombi czyli model Fabia Combi została wprowadzona rok później, we wrześniu 2000 roku. Pojawienie się tego auta na rynku szybko okazało się strzałem w dziesiątkę, gdyż od razu zyskało ono bardzo liczne grono nabywców.
Decydując się na zakup Skody Fabii wybierać można było spośród następujących wersji: pięciodrzwiowy hatchback lub kombi lub czterodrzwiowy sedan. Skoda Fabia pierwszej generacji bazowała na tej samej płycie podłogowej, co czwarta odsłona Volkswagena Polo (9N) oraz trzecia generacja Seata Ibiza (6L).
Ogromna popularność modelu poskutkowała wprowadzeniem w 2007 roku drugiej generacji modelu. Skoda Fabia II była już nieco większa od poprzedniczki, a co za tym idzie dysponowała również większą przestrzenią bagażową. Po złożeniu kanapy ładowność w tej odsłonie Fabii dochodzi do 1163 l. Skoda Fabia II stylistycznie nawiązywała do obecnego na rynku od 2006 roku modelu Skoda Roomster.
Trzecia generacja Skody Fabia została zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 2014 roku, a do sprzedaży trafiła już miesiąc później. Budowę modelu oparto o płytę podłogową Grupy Volkswagen o oznaczeniu kodowym PQ26. Skoda Fabia trzeciej generacji jest krótsza i niższa od Fabii II, ale za to szersza.
Skoda Fabia III generacji została zmodernizowana pod koniec 2018 roku. Zmiany przede wszystkim przyniosły ulepszenia techniczne w obszarach systemów komunikacji i pomocy.
We wrześniu 2020 roku czeski producent zapowiedział czwartą generację modelu Fabia, która oficjalnie została zaprezentowana rok później w maju. Oficjalna premiera rynkowa nowej Fabii miała miejsce 18 września 2021 roku. Skoda Fabia 4 generacji tym razem bazuje na płycie podłogowej MQB-A0 Volkswagena, podobnie jak modele Skoda Scala, Skoda Kamiq oraz Seat Ibiza V oraz Volkswagen Polo VI generacji. W porównaniu do modelu poprzedniej generacji, nowa Fabia jest prawie o 11 centymetrów od niej dłuższa i całe 5 centymetrów szersza. Wydłużono również rozstaw osi pojazdu o około 9,5 cm, dzięki czemu wynosi on teraz około 2,56 metra. Współczynnik oporu powietrza nowej Fabii wynosi teraz Cd = 0,28, co czyni ją najbardziej aerodynamicznym samochodem w swojej klasie.
Jesienią 2021 roku podczas testów bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP, nowa Skoda Fabia uzyskała 5 gwiazdek Euro NCAP, a na początku 2022 roku w ramach uzupełnienia gamy modelowej czeska marka zaprezentowała model Skoda Fabia w wersji Monte Carlo.