Skoda Fabia wkracza w nowy rozdział swojej historii – bestseller marki zyskuje nową energię dzięki zmianom w obrębie designu i rozwiązań technologicznych. Przeprojektowane wnętrze czy nowe światła wykonane w technologii LED to tylko niektóre z atutów odświeżonej Fabii, która zostanie zaprezentowana na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie.
Przednie i tylne światła po raz pierwszy w historii modelu oferowane będą w technologii LED, wpływając na imponujący design FABII. Poszerzone zostanie portfolio dostępnych dla modelu obręczy kół ze stopów metali lekkich – największe z nich oferowane będą w rozmiarze 18 cal. Przeprojektowana deska rozdzielcza oraz dwukolorowe wykończenia tapicerki wpływać będą na estetykę wnętrza modelu.
Silniki 1.0 TSI: dynamika i wydajność przy ograniczonej masie
Oferta silnikowa odświeżonej Skody Fabia zawierać będzie cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 44 kW (60 KM) i 55 kW (75 KM). Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silniki te dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wyróżniają się m.in. cichszą pracą i niskim poziomem wibracji. Najmocniejsza z wymienionych jednostek będzie dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG.
Dla większego komfortu i bezpieczeństwa: nowe systemy wspierające kierowcę
Udostępniając w modelu Fabia po faceliftingu nowe systemy bezpieczeństwa, Skoda przenosi do segmentu miejskich aut rozwiązania znane z samochodów klasy wyższej. Na liście dostępnych opcji znaleźć będzie można m.in. BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego). Warto dodać, że pozwalający na korzystanie z funkcjonalności Skoda CONNECT wyświetlacz urządzenia infotainment SWING, zostanie powiększony – przekątna ekranu wyniesie aż 6,5 cala.
Skoda Fabia odgrywa kluczową rolę w portfolio marki. Od 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy tego modelu, w tym ponad pół miliona Fabii trzeciej generacji. Fabia w minionym roku została królową polskiego rynku, nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny bestseller marki, Skodę Octavia.