Nowy Mercedes-Benz A45 AMG to naprawdę atrakcyjny samochód. Standardowo oferuje właścicielowi moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm generowany przez 2-litrową, 4-cylindrową jednostkę napędową turbo oraz napęd na wszystkie koła. Nic dziwnego, że jest także wdzięcznym obiektem do modyfikacji dla różnych firm tuningowych. Jedna z nich, Posaidon z Niemiec zoptymalizował osiągi A45 AMG przeprogramowując jednostkę kontrolną silnika. Tuner oferuje trzy warianty optymalizacji. W pierwszym moc jednostki napędowej wzrasta do 385 KM, a maksymalny moment obrotowy do 485 Nm. Drugi oddaje do dyspozycji kierowcy 405 KM mocy i 490 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Natomiast trzeci to już pełne szaleństwo w postaci 445 KM mocy i 535 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy okazji oczywiście panowie z Posaidona demontują blokadę prędkości, więc stuningowany Mercedes swobodnie może przekroczyć barierę 300 km/h, oczywiście na odpowiedniej nawierzchni. Podobne pakiety można także zamówić dla modeli Mercedes-Benz CLA45 AMG i GLA45 AMG.
Choć wyniki ich pracy robią wrażenie, to sami specjaliści z Posaidona rekomendują najbardziej połączenie dezaktywacji blokady prędkości z pierwszym wariantem wzmocnieniowym (385 KM i 485 Nm), ponieważ charakteryzuje się on największą stabilnością i wytrzymałością.
Latem Posaidon chce poszerzyć swoją ofertę dla Mercedesa A45 AMG o nowy układ wydechowy ze stali szlachetnej z przepustnicami i bez nich oraz wersję z turbosprężarką.