Inicjując własną serię wyścigową dla Audi TT, cztery pierścienie otwierają możliwości debiutu w świecie sportów motorowych. Począwszy od sezonu 2015, Audi Sport TT Cup będzie imprezą odbywającą się w ramach DTM. W ten sposób, po udanym debiucie wyścigów Audi R8 LMS Cup w Azji, koncern z Ingolstadt zacznie organizować własny puchar także w Niemczech. Wersja wyścigowa Audi TT ma moc 228 kW (310 KM), ważąc przy tym zaledwie 1125 kg. Za pomocą funkcji push to pass, moc dwulitrowego silnika TFSI w który wyposażony jest samochód, można na krótko podnieść o 22 kW (30 KM).
„Audi TT to ikona. Trzecia jego generacja to symbol wciąż pełnego mocy sportowego ducha i emocjonującej stylistyki” — mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Nie miałem cienia wątpliwości, że maszyna taka jak Audi TT, powinna startować na torze. Audi Sport TT Cup to świetna koncepcja wyścigów spełniająca ten warunek. Moim zdaniem, Audi TT oczaruje i fanów i kierowców.”
W sezonie 2015, podczas każdego z sześciu wyścigów DTM w Niemczech i w krajach sąsiednich, zaplanowano po dwa wyścigi Audi Sport TT Cup. Na linii startowej staną 24 samochody przygotowane przez quattro GmbH. Sześć z nich zarezerwowano dla kierowców wytypowanych przez Audi, natomiast miejsca za kierownicą osiemnastu pozostałych pojazdów przeznaczono dla chętnych z całego świata. Swą aplikację do tej ekipy składać można za pośrednictwem strony www.audi-motorsport.com. Kilkuetapowa rekrutacja prowadzona będzie w ścisłej współpracy z Audi driving experience.
Markus Winkelhock – doświadczony kierowca zawodowy, od lat związany z Audi, będzie podczas całej serii wyścigów Audi Sport TT Cup służył zawodnikom radą. Ten były kierowca DTM i zwycięzca tegorocznych 24-godzinnych wyścigów na torach Nürburgring i w Spa, miał już okazję przetestować model TT cup. Jego wrażenia:
„Audi TT cup to świetny pojazd wyścigowy, idealny dla początkujących, ale mimo to ma swoje wymagania. Gdy siadasz za jego kierownicą, od razu czujesz, że siedzisz w aucie marki Audi, momentalnie też widzisz jego bliskie pokrewieństwo z innymi samochodami tej marki.“
Bardzo lekka karoseria Audi TT trzeciej generacji z jej inteligentną, materiałową kompozycją stali i aluminium, to idealna baza samochodu wyścigowego. Czterocylindrowy silnik TFSI oraz sześciostopniowa skrzynia biegów S tronic zostały zaadaptowane z pojazdów seryjnych w prawie niezmienionym stanie. Aktywny, regulowany elektronicznie mechanizm różnicowy, zapewnia optymalną trakcję przedniej osi.
„Audi TT cup to atrakcyjny samochód wyścigowy dla początkujących, ale też dla doświadczonych już kierowców“ – mówi Heinz Hollerweger, prezes quattro GmbH. „Bezpieczeństwo, bez stosowania jakichkolwiek półśrodków, jest najważniejszą dla tego modelu sprawą. Skorzystaliśmy w nim z rozwiązań sprawdzonych w Audi R8 LMS ultra, zapożyczając z niego dla przykładu fotel kierowcy Audi PS1 Safety Seat.“
Zwycięzca całej nowej serii Audi Sport TT Cup może liczyć na wsparcie w prowadzonym przez Audi, doskonale sprawdzającym się programie wyścigów GT3. Wielu młodych kierowców marzy także o późniejszej możliwości reprezentowania Audi w DTM lub w WEC.
„Przez długi czas koncentrowaliśmy się na imprezach motorowych najwyższej rangi” – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Audi R8 LMS był w 2008 roku pierwszym samochodem wyścigowym, stworzonym specjalnie dla zewnętrznych teamów. Audi Sport TT Cup to z kolei oferta przygotowana przez quattro GmbH z myślą o nowicjuszach, chcących wejść w świat sportów motorowych w towarzystwie czterech pierścieni.“