Nowa Skoda Fabia doskonale przeszła testy zderzeniowe Euro NCAP, zdobywając najwyższe noty we wszystkich możliwych kategoriach. Nowa Skoda Fabia otrzymała maksymalny wynik pięciu gwiazdek w każdej z czterech kategorii: ochrony dorosłego, ochrony dziecka, systemów bezpieczeństwa i ochrony pieszego. Badający wyróżnili wytrzymałość kabiny pasażerskiej, bardzo chwaląc także ochronę najmłodszych pasażerów: Fabia zdobyła bardzo wysokie noty w zakresie ochrony dzieci zarówno w wieku osiemnastu miesięcy, jak i trzech lat.
W zakresie bezpieczeństwa model ten nie ma słabych punktów: jego mocną stroną jest zarówno bezpieczeństwo bierne (wysokowytrzymała konstrukcja ze specjalnych stopów metali, dopracowane kontrolowane strefy zgniotu, standardowo aż sześć poduszek powietrznych z kurtynami powietrznymi oraz pięć pasów trzypunktowych), jak i bezpieczeństwo czynne (nowoczesne systemy elektroniczne zarezerwowane do tej pory dla droższych samochodów z wyższych klas).
Ten doskonały wynik potwierdza, że wchodzący niebawem do polskich salonów model Fabia wyróżnia nie tylko atrakcyjna stylistyka, wysoka funkcjonalność i przemyślana oferta, ale też najwyższe bezpieczeństwo. Skoda Fabia wyposażona jest standardowo w aż sześć poduszek bezpieczeństwa oraz system stabilizacji toru jazdy ESP z rozbudowaną elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ i hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake.
XDS+ wspiera kierowcę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Działa on na zasadzie przyhamowywania koła po wewnętrznej stronie zakrętu, by na zewnętrznym pojawił się większy moment obrotowy, idealnie wyrównując napęd dla pewności i precyzji prowadzenia. Nieocenionym rozwiązaniem, mogącym w krytycznych przypadkach nawet uratować życie, jest także funkcja Multi-Collision Brake, która automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji, nawet gdy kierowca nie naciska pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu lub zmniejsza prędkość, z jaką do niego dochodzi.
Fabia może być także wyposażona we Front Assistant, który mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy. W przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do niego, ostrzega kierowcę, a w razie zagrożenia – rozpoczyna automatyczne hamowanie.
„Możliwość zaoferowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa w segmencie małych samochodów to jeden z podstawowych celów, jaki stawialiśmy sobie tworząc nową Skodę Fabia” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu Skody ds. Rozwoju Technicznego. „Maksymalny wynik pięciu gwiazdek potwierdzony przez niezależnych ekspertów świadczy o tym, że udało nam się osiągnąć nasz cel. Nowa Skoda Fabia jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie” – podsumowuje dr Welsch.