Nadszedł czas na najbardziej sportowego Nissana Juke w historii tego modelu. Dzięki lepszym osiągom, bardziej sportowo zestrojonemu zawieszeniu, mocniejszym hamulcom oraz dodatkowemu wyposażeniu, nowy Juke NISMO RS jest jeszcze bardziej ekstremalną i bezkompromisową wersją wielokrotnie nagradzanego kompaktowego crossovera Nissana.
NISMO, jako część DNA Nissana, oferuje zbiór najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych marki. Historia NISMO sięga lat 30. XX wieku, kiedy to grupa niezależnych inżynierów zafascynowanych sportem samochodowym w czasie wolnym od pracy zbudowała samochód wyścigowy na bazie zwykłego auta osobowego. Od tego czasu NISMO podejmuje wyzwania i z sukcesem rywalizuje z najbardziej renomowanymi markami na świecie (czego przykładem jest zwycięstwo Nissana GT-R NISMO GT3 w Mistrzostwach Świata GT1 FIA). W 2015 r. Nissan wystawi do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA swoją nową broń, GT-R LM NISMO. Będzie to powrót marki do prestiżowej klasy LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu w Le Mans. LM P1 to obecnie najbardziej ekstremalne wyścigowe samochody sportowe, więc Nissan i NISMO nie mogły stracić okazji do stworzenia kolejnych innowacji na najwyższym poziomie. Bez względu na to, czy dotyczy to auta drogowego, czy profesjonalnego bolidu wyścigowego, emblemat NISMO na nadwoziu jest zawsze gwarancją niezwykłych wrażeń, wyczynowych osiągów i znakomitego wzornictwa.
Jak każdy model NISMO, również Juke NISMO RS pełnymi garściami czerpie z przełomowych rozwiązań stylistycznych, aerodynamicznych i konstrukcyjnych stosowanych w wyścigach samochodowych, oferując prawdziwie sportowe osiągi i właściwości jezdne w aucie przeznaczonym do eksploatacji na drogach publicznych.
Juke NISMO RS wyposażony jest w benzynowy silnik 1.6 DIG-T rozwijający moc 218 KM (160 kW). W odmianie z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów jednostka opracowana z wykorzystaniem ogromnego doświadczenia NISMO w światowym sporcie samochodowym generuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (30 Nm więcej w porównaniu z poprzednim modelem – Juke NISMO). W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD na przedniej, napędzanej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
W egzemplarzach z napędem na cztery koła w standardzie oferowany jest zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego – Torque Vectoring System. Moment obrotowy o wartości 250 Nm przenoszony jest na nawierzchnię za pomocą przekładni Xtronic. Pojazdy ze skrzynią Xtronic są standardowo wyposażone w zamontowane przy kierownicy łopatki służące do sterowania skrzynią podczas jej pracy w ośmiostopniowym trybie manualnym.
Pozostałe udoskonalenia Nissana Juke NISMO RS, towarzyszące silnikowi o zwiększonych osiągach, to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, jeszcze bardziej poprawiające jego sztywność skrętną, oraz mocniejsze hamulce z większym tarczami w porównaniu z poprzednim modelem Juke NISMO. Dopełnieniem podrasowanej dynamiki są zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.
Cena podstawowej wersji Nissana Juke NISMO RS (z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) na rynku polskim to 104 100 zł. Cena ta obejmuje lakier metalizowany, który w tym modelu oferowany jest jako wyposażenie standardowe (do wyboru jest biały perłowy, srebrny oraz czarny). Wyposażenie dodatkowe, dostępne za dopłatą, to sportowe fotele Recaro oraz pakiet technologiczny, zawierający reflektory ksenonowe, system kamer 360° oraz zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield.