MotoNews.pl

Wielka premiera Fiata 500X w polskich salonach

23 marca 2015

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Fiat 500X 3

Trwa odliczanie do premiery w polskich salonach długo oczekiwanego Fiata 500X Najnowszy crossover, gorąco przyjęty na Międzynarodowych Salonach Motoryzacyjnych w Paryżu i Genewie, już za tydzień pojawi się nad Wisłą. Fiat Chrysler Automobiles wraz z dealerami marki Fiat zapraszają klientów w najbliższy piątek i sobotę, 27-28 marca, na ogólnopolskie Dni Otwarte, podczas których zostanie zaprezentowany Fiat 500X. Polską premierę auta uświetni konkurs, w którym można zdobyć Fiata 500X na własność!

Prezentacji długo oczekiwanego Fiata będą towarzyszyć jazdy testowe oraz konkurs, w którym można zdobyć 500X! Aby zagrać o własnego crossovera, wystarczy przyjść na Dni Otwarte i wypełnić kupon, odpowiadając na pytanie „Gdzie najchętniej pojechałbyś w podróż nowym crossoverem Fiat 500X?”, a następnie oddać go sprzedawcy. Autor najbardziej kreatywnej odpowiedzi wyjedzie z salonu nowym 500X!

Premierowy Fiat 500X to kompaktowy crossover, który łączy dziedzictwo kultowej „500″ z zaletami modnego SUV-a o podwyższonym zawieszeniu i z opcjonalnym napędem 4×4. Samochód charakteryzuje się elastycznością, wyrazistym charakterem i jakością wkomponowaną w kompaktowe rozmiary, przestronną kabiną pasażerską, materiałami i tkaninami premium, a także wyszukaną technologią, zapewniającą bezpieczeństwo, komfort i dobre samopoczucie wewnątrz samochodu.

Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która wyraża się w rozmiarach łączących komfort podróży z codzienną jazdą w mieście. Auto ma 4,25 m długości, 1,8 m szerokości i 1,6 m wysokości (z relingami dachowymi lub napędem 4×4 odpowiednio 1,61 i 1,62 m).

Nowy Fiat 500X jest kompaktowy na zewnątrz i przytulny wewnątrz. Komfortowa kabina pasażerska we włoskim stylu oferuje aż siedem kombinacji wnętrz, łączących różne rodzaje tkaniny, skóry, wykończenia i kolorów. Całość zyskuje jeszcze bardziej na praktyczności, dzięki niezliczonym regulacjom foteli oraz pojemnemu bagażnikowi (350 litrów). Wreszcie, Klient może wybrać spośród 12 różnych kolorów nadwozia, które wydobywają zmysłowe kształty nowego Fiata 500X, podkreślone dodatkowo 8 różnymi wzorami aluminiowych felg 16-, 17- i 18-calowych.

Wersje silnikowe
Premierowy Fiat 500X oferuje różne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów, aby zaspokoić wszelakie potrzeby związane z przeznaczeniem auta, zawsze z poszanowaniem środowiska naturalnego i przy maksymalnej efektywności pod względem osiągów, spalania i emisji spalin.

Fiat 500X dostępny jest na rynku polskim z silnikami benzynowymi 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM, 170-konny 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM, współpracujący z nową, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4, oraz silnikami diesla 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4×4).

Dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów
Crossover 500X to pierwszy samochód Fiata, który oferuje automatyczny, dziewięciostopniowy napęd. Ta skrzynia biegów w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 170 KM oraz turbodieselem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, oferuje liczne korzyści, takie jak świetne przyspieszenie oraz płynne dostarczanie mocy. Kontrolowany elektronicznie, nowy dziewięciostopniowy, automatyczny napęd ma możliwość przejścia do trybu manualno- sekwencyjnego.

Napęd 4×4 oraz system odłączania osi tylnej
Najnowszy Fiat 500X jest dostępny zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Cechą szczególną napędu 4×4 nowego crossovera Fiata jest zastosowanie systemu odłączania osi tylnej, który umożliwia zredukowanie strat energii, kiedy nie jest konieczne wykorzystanie trybu 4×4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność spalania.

„Drive Mood Selector” oraz system „Traction Plus”
Nowy 500X oferuje selektor jazdy „Drive Mood Selector”, który reaguje na silnik, hamulce, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów (w przypadku automatycznego napędu), udostępniając trzy różne tryby, w zależności od sposobu jazdy – najbardziej odpowiedni do sytuacji czy warunków nawierzchni drogowej: Auto (najlepszy tryb pod względem komfortu, spalania i emisji CO2), Sport (w przypadku jazdy, która stawia na pierwszym miejscu osiągi) i All Weather (maksymalne bezpieczeństwo, nawet w warunkach niskiej przyczepności).

W poziomach wyposażenia 500X Cross i Cross Plus, tryb All Weather jest zastąpiony funkcją „Traction”, która w przypadku wersji 4×4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Natomiast w wersjach z napędem na przód, uruchamia system kontroli „Traction Plus”, który z jednej strony poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, a z drugiej strony jest bardziej ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem niż tradycyjne 4×4, zwiększając efektywność podczas codziennej, umiarkowanej eksploatacji terenowej samochodu.

Obsługa i bezpieczeństwo
Wyposażony we wszystkich wersjach w niezależne tylne zawieszenie typu McPherson, nowy Fiat 500X zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy obsługą a komfortem samochodu. Poza tym, gwarantując ochronę pasażerów, nadwozie nowyego crossovera Fiata o doskonałych właściwościach zaprojektowane zostało według najnowocześniejszych kryteriów z uwzględnieniem wymogów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

W całej gamie w standardzie montowane są tak istotne elementy wyposażenia, jak: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), reflektory przednie z funkcją świateł dziennych (Daytime Running Lights) oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, jak również system ESC (Electronic Stability Control). Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na zamówienie montowane są nowoczesne urządzenia Lane Assist (system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu) oraz Blind Spot Assist (monitoring „martwego pola” lusterek bocznych). Ponadto, na zamówienie można wyposażyć swoją 500X w nową kamerę cofania ParkView oraz system „Brake Control” (system wspomagania hamowania).

Systemy Multimedialne UconnectTM
Pod względem komfortu i udogodnień, nowy Fiat 500X jest liderem w swojej kategorii, dzięki wyszukanym systemom Uconnect z ekranami dotykowymi 5″ i 6.5″, które umożliwiają obsługę radia, mediów, telefonu i usług UconnectTM LIVE. W obu wersjach jest przewidziany interfejs Bluetooth, gniazdo Aux-in, wejście USB i sterowanie głosowe. Dodatkowo, urządzenie Uconnect Radio Nav 5″ oferuje nawigację TomTom 2.5D, natomiast Uconnect Radio Nav 6.5″ jest wyposażony w nawigację satelitarną z mapami 3D ze wskazówkami na temat trasy oraz funkcję „One Shot Voice Destination Entry” do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe.

Wreszcie, nowy Fiat 500X oferuje eco:DriveTM, który pozwala zaoszczędzić nawet do 16% paliwa i zredukować emisję CO2, jak również usługę my:CarTM, która ułatwia utrzymanie samochodu i radzenie sobie w awaryjnych sytuacjach, dzięki interaktywnej instrukcji użytkownika.

500X jest dostępny w trzech wersjach miejskich oraz dwóch wersjach wyposażenia w stylistyce „Off-Road Look”. Cennik Fiata 500X otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 59 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym są m.in. sześć poduszek powietrznych, zaawansowany system ESC (Electronic Stability Control) zawierający układy DST (Dynamic Steering Torque), EBD (Electronic Brake Differential), ERM (Electronic Roll Mitigation), EBP (Electronic Brake Prefill), HSA (Hill Start Assist) oraz PBA (Panic Brake Assist). Właściciel wersji POP ma też do dyspozycji centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych.

Kolejna wersja w cenniku 500X to Pop Star dostępna od 64 900 zł, bogatsza od wersji Pop m.in. o klimatyzację, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, 17-calowe felgi ze stopów lekkich, selektor trybu jazdy Drive Mood Selector czy radio UConnect z 5-calowym ekranem dotykowym i systemem Bluetooth z 6 głośnikami, przyciskami do sterowania radiem z koła kierownicy oraz portami USB i AUX.

Najbogatszą wersję Fiata 500X w stylistyce „City Look” tworzy Lounge. Zawiera ona pełne wyposażenie wersji Pop Star uzupełnione o system Keyless Entry&Go – bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5″ dotykowym ekranem, systemem Bluetooth i 3,5-calowym kolorowym ekranem TFT pomiędzy zegarami. Fiat 500X Lounge kosztuje od 72 500 zł.

Fiat 500X z nadwoziem o uterenowionej stylistyce „Off-Road Look” występuje w dwóch wersjach wyposażenia; Cross i Cross Plus. Pierwsza z nich kosztuje 75 900 zł i oferuje wyposażenie Pop Star dodatkowo wzbogacone m.in. o: relingi dachowe, off-roadowo stylizowane zderzaki przedni i tylny, system trakcji przedniej osi Traction+ oraz przyciemniane szyby boczne i tylną. Z kolei wersja Cross Plus Fiata 500X dostępna jest ze standardowym napędem 4×4 i kosztuje 96 600 zł. Za tę cenę otrzymujemy 500X z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet 140KM o wyposażeniu standardowym wzbogaconym w stosunku do wersji Cross o system Keyless Entry&Go – bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5″ dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 3,5-calowy kolorowy ekran TFT pomiędzy zegarami, felgi ze stopów lekkich 18″, 10-ramienne i czujniki parkowania tylne.

Zdjęcia: Fiat