Podczas wystawy sprzętu elektronicznego CES w Las Vegas Volkswagen prezentuje innowacyjny pojazd studyjny BUDD-e. Skonstruowano go w oparciu o elementy modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB); model ten jest kolejnym wielkim krokiem w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych. Przed 2300 gośćmi Prezes Zarządu marki Volkswagen – dr Herbert Diess – oświadczył:
„BUDD-e wyznacza nowe standardy, których wdrożenie jest możliwe”.
Ponadto, na przykładzie innowacyjnego e-Golfa Touch, przedstawił system multimedialny nowej generacji, gotowy do zastosowania seryjnego, a wykorzystujący nowe sposoby – prezentacji danych i obsługi. Umożliwia on, między innymi, sterowanie przy pomocy gestów i zawiera ekrany o większych rozmiarach.
Zobacz też: Nowy model studyjny Volkswagena na CES
Volkswagen pozostaje na swoim innowacyjnym kursie. BUDD-e, który ma w Las Vegas światową premierę, wyznacza kolejny krok w kierunku motoryzacji przyszłości. Dzięki nowo opracowanemu elektrycznemu zespołowi napędowemu może osiągnąć zasięg do 533 km (wg NEDC). Moc systemowa tego pojazdu wyposażonego w napęd na cztery koła wynosi 235 kW/317 KM. Ponieważ akumulatory umieszczono w podłodze, wnętrze pojazdu można było urządzić w zupełnie nowy sposób, bez jakichkolwiek ograniczeń. Dr Diess zauważył: „Tworzymy całkowicie nowe i niepowtarzalne pojazdy elektryczne specjalnie z myślą o wykorzystaniu ich na dalekich dystansach”. BUDD jest nowoczesną interpretacją pierwszego Volkswagena Bulli. Na szczególną uwagę zasługuje zastosowany w nim system ładowania akumulatorów – już po 30 minutach są one ponownie naładowane w 80 procentach.
Volkswagen prezentuje również e-Golfa Touch skonstruowanego w oparciu o model seryjny. e-Golf Touch, dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu multimedialnego, odzwierciedla jeden z najważniejszych trendów najbliższej przyszłości. W samochodzie tym zastosowano innowacyjny system sterowania przy pomocy gestów oraz elementy jeszcze bardziej zaawansowanego modułowego systemu multimedialnego (MIB) z ekranem o przekątnej aż 9,2 cala. Ten dotykowy wyświetlacz łączy sposób obsługi typowy dla smartfonów z tym stosowanym w samochodach.
Przyszłość będzie także stała pod znakiem jazdy zautomatyzowanej.
„Będzie nam ona towarzyszyć na co dzień i zupełnie zmieni dotychczasowy sposób poruszania się. Volkswagen ma wiele pomysłów na wykorzystanie tych przyszłościowych technologii i umożliwi korzystanie z nich swoim klientom” – stwierdził dr Diess.