Marka Citroen prezentuje dziś Nowego Citroena C3 modernizując tym samym swój bestsellerowy model, który od 2002 roku znalazł ponad 3,5 miliona nabywców. Nowy C3, swą barwną osobowością oraz świeżym i optymistycznym designem zrywa z utartymi kanonami w tym segmencie. Wyróżnia się niepowtarzalnym stylem i elementami graficznymi nadającymi mu dynamiczny i pewny wygląd. Odważną stylistykę dodatkowo wzmacniają liczne możliwości personalizacji. Wnętrze Nowego C3 zaprojektowano bez żadnych kompromisów pod względem komfortu tak, by każda trasa była mile spędzonym czasem. Samochód ten dysponuje także technologiami multimedialnymi na miarę naszych czasów, a wśród nich, po raz pierwszy na świecie, ConnectedCAM Citroen™, pokładową kamerą HD umożliwiającą udostępnianie zdjęć i filmów.
Wejście na rynek nowego C3 wnosi powiew świeżości na rynku samochodowym. Ten uniwersalny hatchback, daleki od stereotypów, wyróżnia się swoim odważnym, barwnym stylem i pociągającą osobowością.
„Posiadający wszystkie elementy typowe dla marki Citroen, Nowy C3 jest dla nas fantastycznym atutem umożliwiającym nadanie marce nowego impulsu. Będzie to główne wyzwanie dla naszego bestsellera, który stanowi blisko 1/5 sprzedaży w Europie. Jego silna osobowość i wysoki poziom komfortu pozwolą pozyskać nowych klientów poszukujących nowoczesnego samochodu o wyrazistym charakteru, a jednocześnie odmłodzić wizerunek Marki” – Linda JACKSON – CITROEN Brand CEO.
Nowy Citroen C3 wpisuje się w zasadnicze wartości marki Citroen:
– „OPTIMISTIC” Nowy C3 poprzez swój odważny design już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę niepowtarzalną budową. Jego wysoki i charyzmatyczny przód, a także rozmach linii nadwozia nadają mu mocny i energiczny wygląd. Całość dopełnia gładka linia oraz charakterystyczny kształt i kolory lakieru. Unikalną osobowość dodatkowo podkreślają liczne możliwości personalizacji. Jest to przystępna oferta w ważnym segmencie rynku, umożliwiająca każdemu posiadanie samochodu o zdecydowanym charakterze, podkreślającym osobowość właściciela. Patrząc z zewnątrz, Nowy C3 posiada dwubarwne nadwozie z trzema kolorami dachu do wyboru. Dodatkowe elementy w kolorze dachu znajdują się przy światłach przeciwmgłowych, na obudowach lusterek zewnętrznych, przy tylnych szybach bocznych oraz na nakładkach Airbump ®.Przestrzenna kabina przykuwa wzrok. Podkreśla ją wykończenie foteli i pozioma, płynna linia deski rozdzielczej. Dostępne są 4 pakiety wyposażenia, pozwalające każdemu na wybranie wnętrza dopasowanego do jego charakteru.
– „HUMAN” ze względu na komfort, jaki zapewnia. W ramach programu Citroen Advanced Comfort®, którego założenia przyjęto w projekcie Nowego C3, marka Citroen poddaje rewizji kanony komfortu nadając im własne cechy nowoczesności. Wystarczy wejść do kabiny, by doznać rzeczywistego poczucia komfortu spoglądając na wygodne fotele, przeszklony, panoramiczny dach, wypełniający wnętrze światłem, pomysłowe schowki, czy dużą przestrzeń. Odczucia te potęgują zastosowane kolory i wysoka jakość użytych materiałów inspirowana luksusowymi meblami czy torbami podróżnymi, by w kabinie C3 poczuć się „jak u siebie”. Nowy C3 oferuje przytulne wnętrze izolujące użytkownika od świata zewnętrznego i drogi. Dla ułatwienia obsługi samochodu zasadnicze funkcje sterowania zgrupowano na 7-calowym ekranie dotykowym. Dodatkową zaletą jest funkcja dostępu i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka. Nowy C3 z 5-drzwiowym nadwoziem jest praktyczny, a jednocześnie kompaktowy – jego długość całkowita wynosi 3,99m.
– „SMART” dzięki technologiom idącym z duchem czasu. Po raz pierwszy na świecie Citroen proponuje ConnectedCAM Citroen™. Jest to szerokokątna, multimedialna kamera HD, wbudowana w nadwozie, pozwalająca na rejestrowanie obrazów i filmów oraz udostępnianie ich na portalach społecznościowych lub też zachowanie ich dla siebie. Nowy C3 oferuje liczne urządzenia ułatwiające życie kierowcy: nawigację 3D ze sterowaniem głosowym, kamerę cofania, alarm niezamierzonego przekroczenia linii oraz system kontroli martwego pola. Zaawansowanie technologiczne Nowego C3 jest widoczne w nowoczesnych i wydajnych jednostkach napędowych o wysokich osiągach: silniku benzynowym PureTech, wysokoprężnym BlueHDi oraz automatycznej skrzyni biegów najnowszej generacji EAT6.
„Jego niepowtarzalna budowa, możliwości personalizacji i urządzenia multimedialne sprawiają, że Nowy C3 zwraca uwagę odważnym, nowoczesnym i pełnym świeżości stylem. Jest świadectwem ofensywy produktowej marki Citroën na rynku” – Xavier PEUGEOT – CITROËN Brand Product Director.
Już na pierwszy rzut oka Nowy Citroen C3 wyróżnia się odważnym designem i wyrazistym charakterem. Stylistyka odznacza się świeżością i energetycznością, a za razem sugeruje trwałość konstrukcji i moc. Daleki od stereotypów segmentu, nowy model jest od razu rozpoznawalny – przypomina krągle linie swego poprzednika z dodatkową porcją dynamizmu.
Jako prawdziwy Citroen, Nowy C3 oferuje przestrzeń i proporcje nadające mu niepowtarzalną budowę, dzięki której jest natychmiast rozpoznawalny. Wysoki i charyzmatyczny przód podkreśla trwałość konstrukcji. Jest naturalnym przedłużeniem nadwozia – dodaje równowagi i siły całej sylwetce samochodu. Płynne zaokrąglenia linii i mocno wyprofilowane boki przysparzają dynamizmu i mocy. Jednorodne, pozbawione agresywności kształty nadwozia uwydatniają mocne akcenty graficzne. Energiczny i nowoczesny C3 pokazuje swój zdecydowany charakter w łagodny sposób.
Z przodu, dwupoziomowe reflektory, charakterystyczne dla marki Citroen, podkreślają siłę wyrazu i wrażenie wysoko zarysowanej linii pokrywy silnika. Logo marki przechodzi w dwie chromowane listwy sięgające diodowych świateł dziennych, eksponujące szerokość nadwozia. Zaawansowane technologiczne reflektory przyciągają wzrok okrągłym kształtem. W dolnej części przodu, znajduje się zderzak barwiony w masie. Chroni nadwozie i podkreśla silny charakter samochodu. Barwne obramowania okalają światła przeciwmgłowe dodając lekkości.
Patrząc z boku można odnieść wrażenie, że dach jest zawieszony w powietrzu dzięki zastosowaniu czarnych słupków przedniej szyby. Jego wydłużone linie dodają dynamiki sylwetce samochodu. Starannie dobrane proporcje między elementami wykonanymi z blachy i szybami podkreślają bezpieczeństwo konstrukcji i ochronę pasażerów. Dolna linia szyb bocznych łączy się z przedłużeniem podwyższonego zarysu pokrywy silnika. Proporcjonalna sylwetka podkreśla pewne i stabilne zachowanie na drodze. Jednocześnie linie i płaszczyzny nadwozia są płynne i łagodnie zarysowane. Zastosowane koła o największej średnicy w tym segmencie (640mm), wzmacniają niepowtarzalny charakter samochodu. Duże koła wpływają na podniesienie komfortu z zachowaniem odpowiedniej wysokości opony nawet w wersji z kołami 17-calowymi. Wypełniają one nadkola, do których mogą być zastosowane elementy poszerzające błotniki, nadające C3 styl typowy dla crossovera. W tylnej części nadwozia, mocno wyprofilowane błotniki dodają sylwetce samochodu energii. Nowy model wygląda jakby prężył się do skoku. Wrażenie to potęgują krótkie zwisy z przodu i z tyłu.
Charakterystyczne dla samochodów Citroena nakładki Airbump® chronią karoserię jednocześnie podkreślając styl samochodu. W odpornej na zarysowania powłoce mieszczą się komory powietrzne spełniające rolę zderzaka. Zastosowany materiał, termoplastyczny poliuretan alifatyczny, zabezpiecza przed agresywnymi czynnikami zewnętrznymi w codziennej eksploatacji: promieniami słonecznymi, wodą, zarysowaniem i jest odporny na starzenie. Nakładki Airbump® składają się z sześciu kapsuł powietrznych umieszczonych w dolnej części drzwi szczególnie narażonej na uszkodzenia w ruchu miejskim. Airbump® są otoczone obramowaniem w kolorze białym lub czerwonym, zależnie od wersji pojazdu.
Linia tyłu pojazdu podkreśla jego szerokość. Na gładkich powierzchniach odznaczają się tylne światła 3D o charakterystycznym układzie, świadczące o zaawansowaniu technologicznym Nowego C3. Zabezpieczenie dolnych partii nadwozia zapewnia ochronę i trwałość w codziennym użytkowaniu. Znak „C3” w tym modelu uległ zmianie. Cyfra 3 jest czarna, otoczona chromowaną obwódką i łączy się z czarnym, błyszczącym logo marki z chromowaną obwódką, stosowanym w modelu C4 Cactus.
Konstruktorzy Nowego C3 poświęcili szczególną uwagę właściwościom aerodynamicznym, aby uzyskać obniżenie współczynnika SCx do 0,63m². Dach samochodu znajduje się o 4 cm niżej od poprzedniej wersji tego modelu. Przód pojazdu, jego wyprofilowanie i promień zagięcia linii zostały zaprojektowane tak, by uzyskać jak najbardziej opływowy kształt i brak zawirowań strumienia powietrza.