MotoNews.pl

Można już zamawiać nowe Renault Megane Grandtour

16 sierpnia 2016

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Renault-Megane-Grandtour 4

Nowe Renault Megane Grandtour to kombi stanowiące udane połączenie dynamiki i elegancji, dysponujące takimi samymi parametrami użytkowymi, technologiami pokładowymi i zespołami napędowymi co nowy Megane.

Kluczowym atutem nowego Renault Megane Grandtour są imponujące możliwości wręcz intuicyjnej zmiany aranżacji wnętrza dzięki:

  • łatwo konfigurowalnemu bagażnikowi,
  • największej w segmencie długości załadunku wynoszącej 2,70 m.

Nowe Reanult Megane Grandtour w sportowej wersji GT, zaprezentowane oficjalnie podczas Salonu Samochodowego w Genewie, łączy w sobie:

  • design o sportowych genach Renault Sport z obszerną przestrzenią ładunkową,
  • system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi,
  • dwa specyficzne, dostępne wyłącznie dla tej wersji silniki: TCe 205 EDC i dCi 160 EDC.

Zamówienia na ten model można już składać w polskich salonach.

Dynamiczny i elegancki design

Nowe Renault Megane Grandtour to kombi o rasowym designie, stanowiącym udane połączenie dynamiki i elegancji. Jest to najniższe auto w tym segmencie o najszerszym rozstawie kół, zwiększającym jego stabilność na drodze.

Wysoką jakość postrzeganą model ten zawdzięcza:

  • dokładnemu spasowaniu i wyrównaniu elementów oraz
  • obecnym we wszystkich wersjach chromowanym listwom ozdobnym, biegnącym wzdłuż bocznej linii nadwozia i zachodzącym aż na tylne słupki. Te elementy stylistyczne nadają dachowi wrażenie lekkości, zawieszenia w powietrzu, dodatkowo podkreślając wyrazisty wygląd.

Wykonane z anodowanego, matowego aluminium, wbudowane relingi dachowe są dostępne w standardzie, od drugiego poziomu wyposażenia.

Nowe Renault Megane Grandtour wyróżnia się charakterystycznym układem świateł, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie światła w kształcie litery „C”, oparte na technologii światłowodowej z diodami LED, tworzą efekt trójwymiarowej głębi. W wyższych wersjach wyposażenia auto posiada reflektory Full LED „Pure Vision”. Tylne światła również tworzą efekt 3D, uzyskany dzięki zastosowaniu technologii „Edge Light”.

Starannie wykończony i ergonomiczny kokpit

Nowe Renault Megane Grandtour wyróżnia się zmienioną koncepcją wystroju wnętrza, przypominającą kokpit samolotu i skupioną wokół potrzeb kierowcy. Zapewnia zdecydowanie wyższy poziom ergonomii miejsca kierowcy w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu.

Wszystkie zaawansowane systemy pokładowe (wyświetlacz przezierny Head-Up, zespół zegarów
i wskaźników z 7-calowym, konfigurowalnym, kolorowym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK 2 z ekranem o przekątnej do 8,7’’) są tak usytuowane, aby ułatwić korzystanie z nich podczas codziennej eksploatacji. Zostały one rozmieszczone wokół miejsca kierowcy w strefie w kształcie litery „L”.

Starannie dopracowane wykończenie, subtelność chromowanych elementów ozdobnych i wysoka jakość użytych materiałów znacząco zwiększają przyjemność podróżowania nowym Renault Megane Grandtour.

Intuicyjny system zmiany aranżacji wnętrza

Łatwo konfigurowalny bagażnik

Nowy Megane Grandtour posiada bagażnik o objętości 521 dm3 według normy VDA (tj. 580 litrów), równie pojemny, co w modelu poprzedniej generacji.

Bagażnik jest prosty w użytkowaniu, praktyczny i łatwo konfigurowalny. Ułatwia codzienne użytkowanie auta dzięki dwóm położeniom podłogi bagażnika. Do wyboru jest:

  • położenie górne, w którym powstaje idealnie płaska powierzchnia, która – po złożeniu oparcia tylnej kanapy – bardzo ułatwia załadunek dużych przedmiotów; jednocześnie pod nią powstaje schowek o objętości 50 dm3 VDA (tj. 55 l);
  • położenie dolne, pozwalające z kolei uzyskać maksymalną objętość bagażnika.

Użytkowanie ułatwia też wbudowany system umożliwiający podział bagażnika na dwie strefy (przednia/tylna). Zapobiegają przemieszczaniu się bagaży podczas jazdy. Dzięki temu na przykład zgrzewka kartonów mleka nie przesunie się w głąb bagażnika podczas wykonywania manewrów.

Inne praktyczne rozwiązania

  • dwa schowki boczne, usytuowane w strefie nadkoli,
  • zamontowane po obu stronach haczyki do zawieszania toreb,
  • dostępna w opcji, mocowana pionowo siata przytrzymującej bagaże,
  • miękka przesłona bagażnika, dająca się łatwo zwijać dla ułatwienia załadunku przedmiotów. Pod podłogą znajduje się przeznaczona dla niej wnęka, dzięki czemu objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu.
  • rekordowa w tym segmencie, wynosząca 2,70 m długość załadunku.

System „Easy Break” z umieszczonymi wewnątrz bagażnika uchwytami umożliwia odblokowanie i automatyczne złożenie tylnej kanapy dzielonej w układzie 1/3-2/3. Ponadto oparcie fotela pasażera z przodu daje się złożyć do położenia stolika, umożliwiając załadunek przedmiotów o długości sięgającej 2,70 m, rekordowej w tym segmencie aut.

Przestronność i komfort na najwyższym poziomie, w szczególności dla pasażerów na tylnych miejscach

Nowe Renault Megane Grandtour oferuje znacznie wyższy poziom komfortu i przestronności pasażerom podróżującym na tylnych miejscach. Promień na wysokości kolan wynoszący 216 mm, plasuje auto w ścisłej czołówce segmentu. Bardziej odchylona niż w Megane Grandtour 3 tylna kanapa (27 zamiast 25°) zapewnia pasażerom bardziej komfortową pozycję ciała. Jedna z największych w tym segmencie szerokość kabiny na wysokości barków (1 441 mm z przodu, 1 377 mm z tyłu). Poprawiono również ergonomię i komfort przednich siedzeń, m.in. poprzez zastosowanie pianki o podwójnej gęstości.

Zaawansowane technologie, dynamika i komfort

Unikalna w segmencie C oferta zaawansowanych technologii

Nowe Renault Megane Grandtour zostało zbudowane na modułowej platformie CMF C/D (Common Module Family), dzięki czemu dysponuje szeregiem elementów wyposażenia właściwych dla aut z wyższego segmentu, przejętych z modeli Espace i Talisman. Dzięki temu nowy Megane Grandtour, podobnie jak nowy Megane, dysponuje bogatą, unikalną w tym segmencie ofertą zaawansowanych technologii.

Prowadzenie auta z zachowaniem łączności ze światem dzięki multimedialnemu, 8,7-calowemu, tabletowi dotykowemu R-LINK 2

W wyższych wersjach wyposażenia nowe Renault Megane Grandtour jest oferowane w opcji z systemem R-LINK 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm). Ten unikalny w tym segmencie aut system, posiada pojemnościowy ekran dotykowy zapewniający najwyższy komfort obsługi, porównywalny z ekranem smartfona lub tabletu. R-LINK 2 jest również dostępny w wersji 7-calowej (18 cm), umieszczonej poziomo.

R-LINK 2 umożliwia prostą i bezpieczną obsługę:

  • nawigacji, w szczególności dzięki systemowi poleceń głosowych;
  • telefonu;
  • radioodtwarzacza;
  • aplikacji;
  • systemów wspomagania prowadzenia samochodu;
  • klimatyzacji.

Aktualna oferta obejmuje prawo do rocznego, nieodpłatnego korzystania z informacji o ruchu drogowym TomTom® HD Traffic i z oferty aplikacji związanych z prowadzeniem auta (przewodnik Michelin, Coyote i szereg innych – dostępne w zależności od kraju) oraz nieodpłatnej aktualizacji mapy Europy (w zależności od kraju).

Akustyka nowego Renault Megane Grandtour została znacząco poprawiona w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu, dzięki większym (160 mm średnicy zamiast 130) i lepiej umiejscowionym (u dołu drzwi) głośnikom.

Nagłośnienie i system audio

W wersjach wyposażonych w system nagłośnienia Bose® konstruktorzy z firmy Bose i z Renault ściśle ze sobą współpracowali, w celu stworzenia systemu nagłośnienia „na miarę”, w szczególności poprzez optymalne rozmieszczenie we wnętrzu najwyższej klasy głośników. Umieszczony centralnie z przodu głośnik zapewnia większą precyzję odtwarzania dźwięków, a zamontowany w bagażniku dwugłośnikowy subwoofer tworzy świetną podbudowę utworów. Tak zaprojektowany system nagłośnienia pozwala uzyskać precyzyjne, czyste i zrównoważone dźwięki. Każda nuta, każdy szczegół, każdy niuans jest odtwarzany z najwyższą wiernością.

Spersonalizowane doznania z jazdy samochodem dzięki technologii MULTI-SENSE

Dostępny już wcześniej w Espace i w Talismanie system MULTI-SENSE pozwala spersonalizować doznania z jazdy poprzez zmianę „twardości” układu kierowniczego, charakterystyki pracy silnika i pedału przyspieszenia, czasów zmiany biegów (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EDC), parametrów pracy systemu z 4 kołami skrętnymi 4CONTROL (wersja GT) i parametrów funkcji masażu w fotelu kierowcy oraz zmianę oświetlenia ambientowego we wnętrzu.

Umieszczony na środkowej konsoli przycisk MULTI-SENSE umożliwia bezpośredni dostęp do pięciu trybów jazdy, wyświetlanych na ekranie R-LINK 2: Neutralny, Sport, Komfort, Spersonalizowany i Eco. Towarzyszy im pięć rodzajów oświetlenia ambientowego: kość słoniowa, czerwony, niebieski, fioletowy i zielony.

Oświetlenie ambientowe obejmuje środkową konsolę oraz płaty przednich i tylnych drzwi (w wersjach wyposażonych w automatyczny hamulec postojowy). Jest ono dopasowane do koloru wyświetlania na ekranie TFT na desce rozdzielczej oraz na ekranie R-LINK 2. Ponadto, także w ramach systemu MULTI-SENSE, kierowca ma możliwość personalizacji brzmienia silnika. Do wyboru są trzy tryby: Neutralny, Komfort i Sport.

Wyświetlacz przezierny Head-Up i systemy wspomagające prowadzenie

Kolorowy, chowany, przezierny wyświetlacz Head-Up poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy, zwłaszcza dzięki bardzo dobrej czytelności, a także ułatwia korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie (ADAS). Kierowca może w pełni bezstresowo, bez odrywania wzroku od drogi, odczytywać z niego użyteczne informacje: aktualną prędkość, wskazówki systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie.

Nowe Renault Megane Grandtour jest wyposażone w najnowsze technologie wspomagające prowadzenie, identyczne jak w Espace, Talismanie i Nowym MÉGANE. Zespół systemów ADAS, dostępnych i aktywowanych za pośrednictwem systemu R-LINK 2, obejmuje następujące funkcje:

  • Bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny układ wspomagania nagłego hamowania (AEBS).
  • Ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR), system kontroli martwego pola (BSW).
  • Ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” (parkowanie bez użycia rąk).

Aktywny regulator prędkości (ACC)

Automatycznie dostosowuje prędkość w celu zachowania wstępnie ustawionej, bezpiecznej odległości między pojazdami. Umieszczony z przodu auta radar mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i oblicza jego prędkość. Następnie radar łączy się z silnikiem i układem hamulcowym w celu dostosowania prędkości dla zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami. System działa w przedziale prędkości od 50 do
150 km/h.

Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)

System ten, działający w przedziale prędkości od 30 do 150 km/h, ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kolizji z pojazdem jadącym z przodu. W razie braku lub zbyt słabej reakcji ze strony kierowcy, system wspomaga kierowcę w hamowaniu, w celu uniknięcia bądź złagodzenia skutków kolizji.

System kontroli pasa ruchu (LDW)

System ten, aktywny przy prędkościach powyżej 70 km/h, powiadamia kierowcę o każdym niezamierzonym przekroczeniu linii ciągłej lub przerywanej bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. Przyczynia się on do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa pasażerów poprzez ostrzeganie kierowcy o każdym torze jazdy stwarzającym ryzyko zjechania z drogi.

System kontroli bezpiecznej odległości (DW)

Pomaga kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Na ekranie TFT lub na wyświetlaczu Head-Up wyświetlany jest w intuicyjny sposób, w postaci poziomych kresek, piktogram odpowiadający przedziałowi czasowemu dzielącemu Nowego MÉGANE Grandtour od pojazdu jadącego przed nim.

System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR)

Dzięki umieszczonej na przedniej szybie kamerze, system odczytuje znaki drogowe, informując kierowcę o obowiązującym w danej strefie ograniczeniu prędkości i proponując zapisanie odczytanej wartości w pamięci systemu jako wartości zadanej dla ogranicznika prędkości (dostępny w zależności od kraju).

System kontroli martwego pola (BSW)

System ten informuje kierowcę za pomocą diody LED w lusterkach bocznych o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania. System działa w przedziale prędkości od 30 do 140 km/h.

Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania

Dzięki czujnikowi w przedniej kamerze, system ten wykrywa światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka oraz tylne światła pojazdów jadących z przodu, przełączając wówczas automatycznie światła drogowe na światła mijania. Może również uwzględniać oświetlenie miejskie.

System wspomagania parkowania „Easy Park Assist”

Pomaga kierowcy w znalezieniu miejsca parkingowego poprzez pomiar ilości wolnego miejsca za pomocą czujników i przejmując na czas wykonania manewru parkowania całkowitą kontrolę nad układem kierowniczym. System „Easy Park Assist” umożliwia automatyczne wykonywanie manewrów parkowania równoległego, prostopadłego i skośnego. Na ekranie systemu R-LINK 2 wyświetlane są wszystkie informacje związane z wykonywanym manewrem (tory jazdy, kamera cofania i czujniki). Kierowca steruje wyłącznie pedałem gazu i hamulca, postępując zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie R-LINK 2. System działa w zakresie prędkości do 30 km/h.

Dynamika i komfort

Nowe Renault Megane Grandtour jest wszechstronnym, rodzinnym autem o bardzo wyrównanym poziomie parametrów użytkowych. Auto świetnie zachowuje się na drodze, dysponuje dostosowaną do wszelkich potrzeb ofertą silnikową oraz wyróżnia się dopracowanym komfortem zawieszenia i komfortem akustycznym. Nadrzędnym kryterium przy doborze silnika i skrzyni biegów była przyjemność w codziennym użytkowaniu. Ma ją zapewnić krótkie zestopniowanie przełożeń.

Komfort nowego Renault Megane Grandtour został poprawiony dzięki:

  • ulepszonej ergonomii miejsca kierowcy: wszystkie elementy wyposażenia – ekrany czy instrumenty na konsoli centralnej, znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, co niezwykle ułatwia obsługę w codziennym użytkowaniu auta;
  • dopracowanemu komfortowi i skuteczności podparcia obszernych i odpowiednio wyprofilowanych siedzeń, w szczególności poprzez zastosowanie pianki o podwójnej gęstości;
  • specjalne ustawienia bezpiecznego i skutecznego zawieszenia: amortyzatory i odbojniki zostały specjalnie dopracowane dla zapewnienia jeszcze wyższego poziomu komfortu. Dzięki ramie podsilnikowej pozbawionej elementów tłumiących, układ kierowniczy jest jeszcze bardziej precyzyjny i błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy. Zachowano przy tym wysoki poziom komfortu, dzięki starannie dopracowanemu tłumieniu drgań na przednich wahaczach.
    Dopracowane zostało również działanie przegubów tylnego zawieszenia pod kątem zwiększenia skuteczności tłumienia nierówności drogi. Belka tylnej osi została zmodyfikowana w taki sposób, aby umożliwić większe mikro-skręty tylnych kół przy wchodzeniu w zakręty, korzystnie wpływające na bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach.

Tłumienie hałasów w porównaniu do poprzedniej generacji Megane zostało znacząco poprawione
w 3 zakresach:

  • skuteczniejsze tłumienie szumów powietrza, w szczególności na autostradzie, dzięki zastosowaniu grubszych szyb, dodatkowym uszczelkom zewnętrznym dolnych krawędzi drzwi oraz tłumiącej hałasy przedniej szybie;
  • wzmocnienie wrażenia przebywania w odizolowanej kapsule poprzez dodanie lub zwiększenie powierzchni pianek tłumiących pod maską, w obrębie otworów drzwiowych, nadkoli, podstawy słupków, słupków przedniej szyby, pod bocznymi panelami bagażnika, itd.;
  • usztywnienie konstrukcji nadwozia, zapewniające skuteczniejsze tłumienie drgań silnika na wolnych obrotach.

Silniki dostosowane do wszelkich potrzeb

Oferta silnikowa nowego Renault Megane Grandtour (z wyjątkiem GT) obejmuje 4 silniki wysokoprężne i 4 silniki benzynowe (homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami):

dCi 90 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów

  • 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obr./min.
  • 95 g CO2/km; 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

Silnik ten, dostępny z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, zapewnia dynamiczną, a przy tym oszczędną jazdę. Jest on wyposażony w system Stop & Start i zużywa zaledwie 3,7 l na 100 km w cyklu mieszanym.

dCi 110

  • z manualną, 6-biegową skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego, dostępnego
    od 1750 obr./min.
  • lub z automatyczną, 6-stopniową skrzynią dwusprzęgłową EDC: 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1 750 obr./min.

Silnik ten zapewnia zwiększoną przyjemność prowadzenia, w szczególności dzięki wysiłkom włożonym w dopracowanie układu dolotowego i procesu spalania. Zużycie paliwa i emisja CO2 są bardzo umiarkowane (95 g CO2/km; 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym), zarówno w wersji z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów jak i z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC.

dCi 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów

  • 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obr./min.

Jednostka ta stanowi prawdziwą kwintesencję zaawansowanych technologii. W efekcie poddania
go downsizingowi, ten 16-zaworowy, wysokoprężny silnik osiąga moc 130 KM przy pojemności skokowej wynoszącej 1598 cm3. Charakteryzuje się wyjątkowo korzystną konstrukcją, bazującą na doświadczeniach Renault zdobytych w Formule 1. Ta wysokoprężna jednostka zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 4 l/100 km i emituje jedynie 103 g CO2/km. Wysoki moment obrotowy umożliwia dynamiczne i skuteczne przyspieszenia, zapewniające prawdziwą przyjemność prowadzenia.

Energy TCe 100 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów

  • 100 KM i 175 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1 500 obr./min.
  • 120 g CO2/km; 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

Silnik ten wyróżnia się błyskawiczną reakcją już od najniższych obrotów i świetnie się sprawdza podczas jazdy po mieście. W zestawieniu z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów zapewnia płynne, dynamiczne przyspieszenia za umiarkowaną cenę.

Energy TCe 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów

  • 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 2 000 obr./min.

Ta benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,2 l zapewnia osiągi porównywalne z silnikiem wolnossącym o pojemności 2 l. Dzięki technologii wtrysku bezpośredniego i wbudowanemu kolektorowi turbo, cechuje się dużą elastycznością i krótkimi czasami reakcji. Wtrysk bezpośredni poprawia efektywność procesu spalania mieszanki, obniżając zużycie paliwa (5,3 l/100 km w cyklu mieszanym) i emisję CO2 (119 g CO2/km).

Energy TCe 130 z automatyczną, 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC

  • 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 2 000 obr./min.

Wersja ta zapewnia identyczny poziom zużycia paliwa i emisji CO2 co w wersjach ze skrzynią manualną (5,4l w cyklu mieszanym, 122 g), oferując przy tym komfort i szybkość reakcji typowe dla automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej.

SCe 115 z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów

Wolnossący silnik benzynowy: 156 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 4 000 obr./min (dostępny w zależności od kraju).

Nowe Renault Megane Grandtour GT – jeszcze większa przyjemność prowadzenia, dzięki systemowi 4CONTROL

Design typowy dla Renault Sport

Sportowa wersja GT dodatkowo podkreśla sportowy design nowego Renault Megane Grandtour.

Od zewnątrz auto wyróżnia:

  • zmieniony przedni zderzak, mocniej wyrażający sportowy charakter auta jak przystało na konstrukcję sygnowaną przez Renault Sport;
  • specjalny górny i dolny grill z wypełnieniem o strukturze plastra miodu; poszerzony dolny wlot powietrza uzupełniają dwa wloty boczne;
  • 18-calowe koła z diamentowym połyskiem, opracowane specjalnie przez Renault Sport i opatrzone znakiem GT są oferowane – w zależności od kraju – w opcji lub w standardzie (jak np. we Francji);
  • chromowana, usytuowana po lewej stronie auta końcówka wydechu oraz wyprofilowany dyfuzor, podkreślające sportowy, dynamiczny wygląd auta;
  • obudowy lusterek bocznych, dyfuzor i przednie boczne wloty powietrza w kolorze ciemnoszarym;
  • oznakowanie „Renault Sport” z tyłu po lewej stronie oraz po bokach, na przednich błotnikach.

Wnętrze nowego Renault Grandtour GT posiada wszystkie cechy typowe dla Renault Sport:

  • sportowe, obszerne przednie fotele z wbudowanymi zagłówkami, niebieskimi przeszyciami i logo z motywem szachownicy, zapewniające wysoki poziom komfortu i wzmocnione podparcie boczne;
  • trzy dostępne rodzaje tapicerki: materiałowa, skóra + alcantara® z niebieskimi wstawkami, skóra + alcantara® z czarnymi wstawkami;
  • podkreślające tożsamość wizualną nowego Renault Megane Grandtour GT niebieskie akcenty ozdobne, na kolorystycznych wstawkach i przeszyciach nawiązujące do barwy nadwozia Niebieski Iron, dostępny wyłącznie dla wersji GT;
  • unikalna, obszyta licową, perforowaną skórą kierownica o zoptymalizowanej ergonomii, aluminiowe sportowe nakładki na pedały, specjalna dźwignia zmiany biegów oraz łopatki zmiany biegów przy kierownicy, zaprojektowane specjalnie do sportowej jazdy.

System 4CONTROL: po raz pierwszy oferowany w aucie z segmentu C

Nowe Renault Megane Grandtour GT jest pierwszym autem z segmentu C, wyposażonym
w technologię 4CONTROL. Innowacyjny, opracowany przez Renault układ jezdny 4CONTROL steruje skrętem tylnych kół samochodu. System ten, o specjalnych ustawieniach dopracowanych przez konstruktorów Renault Sport na potrzeby nowego Renault Megane Grandtour GT, zwiększa dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia na krętych drogach. Kierowanie autem staje się bardziej przewidywalne, precyzyjne i bezstresowe, dostarczając prawdziwej przyjemności prowadzenia niezależnie od stylu jazdy.

W sytuacjach awaryjnych cztery koła skrętne dają poczucie bezpieczeństwa, dzięki ich natychmiastowej reakcji. Ponadto, system ten znacząco zwiększa stabilność przy dużej prędkości, jak również zwrotność przy małych prędkościach, np. podczas manewrowania. System 4CONTROL oblicza i koryguje 100 razy na sekundę kąt skrętu tylnych kół, zapewniając tym sposobem optymalną stabilność auta.

Tryby jazdy

Nowe Renault Megane Grandtour GT dysponuje czterema trybami jazdy, pozwalającymi wyjść naprzeciw oczekiwaniom różnych kierowców: Sport, Neutralny, Komfort i Spersonalizowany.
Przy prędkościach poniżej 80 km/h w trybie Sport i poniżej 60 km/h w pozostałych trybach tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Dzięki temu auto zachowuje się jak auta z segmentu o mniejszym rozstawie osi, co zwiększa precyzję toru jazdy i dynamikę samochodu. Powyżej tej prędkości progowej koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki temu auto zachowuje się jak auta z segmentu o większym rozstawie osi, co przekłada się na bardziej spokojną i stabilną jazdę.

Tryb Sport umożliwia pełne wykorzystanie sportowego charakteru nowego Renault Megane Grandtour GT. Przycisk R.S. Drive jest skrótem, umożliwiającym natychmiastowe przejście do tego trybu. W trybie Sport działanie systemu 4CONTROL jest znacznie bardziej odczuwalne i dynamiczne. Umożliwia on zmniejszenie kąta obrotu kierownicy o 40% (czyli o 5% więcej niż w pozostałych trybach) w porównaniu do identycznego auta bez systemu 4CONTROL, co sprzyja dynamicznej, bezstresowej jeździe przy pokonywaniu serii zakrętów. Tryb Sport zmienia ustawienia układu kierowniczego, czułość pedału gazu oraz charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów.

  • Tryb Neutralny, ustawiony domyślnie w momencie uruchamiania silnika, zapewnia najlepszy kompromis między sportowymi cechami auta, a komfortem w codziennym użytkowaniu.
  • Tryb Komfort pozwala zoptymalizować zużycie paliwa poprzez dobór bardziej ekonomicznych ustawień niektórych funkcji.
  • Tryb Spersonalizowany umożliwia kierowcy zmianę szeregu parametrów i dobór nastawów samochodu według własnych upodobań.

Układ jezdny w nowym Renault Grandtour GT otrzymał specjalne nastawy, dobrane w oparciu o bogate doświadczenie Renault Sport, pozwalające jednocześnie zachować odpowiedni poziom komfortu jazdy i uniwersalności zastosowania.
W nowym Renault Megane Grandtour GT zastosowano sereg zmodyfikowanych elementów, takich jak sprężyny, amortyzatory, stabilizatory poprzeczne czy układ kierowniczy. Specyficzne dla tej wersji sprężyny i amortyzatory zapewniają bardziej komfortowy zakres pracy w pionie, zwiększając uniwersalność tego przewidzianego do codziennego użytku auta przy zachowaniu jego sportowego charakteru.

W porównaniu do pozostałych wersji, w nowym Renault Grandtour GT średnica tarcz hamulcowych została zwiększona o 30 mm, do 320 mm z przodu i 290 mm z tyłu, zapewniając autu większą skuteczność hamowania.

Dwa silniki o parametrach specjalnie opracowanych przez Renault Sport: TCe 205 EDC i dCi 160 EDC

TCe 205 z automatyczną, 7-przełożeniowa skrzynią dwusprzęgłową EDC 205 KM i 280 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 2 400 obr./min.

Ta benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 l, o parametrach specjalnie opracowanych przez Renault Sport pod potrzeby wersji GT, zapewnia wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia. Pomimo tak wysokich osiągów, silnik charakteryzuje się umiarkowanym poziomem emisji CO2 (134 g/km) i zużycia paliwa (6 l/100 km).

dCi 160 z automatyczną, 6-stopniową skrzynią dwusprzęgłową EDC: 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1 750 obr./min.

Do końca br. ta wysokoprężna jednostka wzbogaci ofertę silnikową nowego Renault Megane Grandtour GT. Silnik ten jest wyposażony w opracowaną przez Renault technologię Twin-Turbo. Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności umożliwia ostre ruszanie z miejsca i natychmiastową reakcję silnika już od najniższych obrotów. Druga turbosprężarka zapewnia błyskawiczne wchodzenie na obroty z dużym zapasem mocy i dynamiczne przyspieszenia na wyższych biegach w szerokim zakresie obrotów. Ta cechująca się sportowym temperamentem jednostka oferuje użytkownikom dużą moc i przyjemność prowadzenia przy umiarkowanym zużyciu paliwa.

Zapisz

Zapisz

Zdjęcia: Renault