MotoNews.pl

Dwie premiery na stoisku Hyundaia podczas Motor Show 2017 w Poznaniu

02 kwietnia 2017

Hyundai-IONIQ-Plug-in 3

Podczas targów motoryzacyjnych Motor Show 2017 w Poznaniu Hyundai zaprezentuje i30 Nowej Generacji w wersji Wagon – drugi model z rodziny i30, po debiutującej na początku roku w salonach wersji 5-drzwiowej. Nowy Hyundai i30 utrzymuje ponadczasowy design widoczny w eleganckiej, a jednocześnie uniwersalnej linii nadwozia.

“Zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie, i30 Nowej Generacji stanowi DNA marki Hyundai w Europie”. – powiedział Thomas A. Schmid, COO Hyundai Motor Europe. “i30 został stworzony jako samochód dla każdego. To więcej niż tylko nowy model – to cała rodzina, składająca się z aut w czterech różnych wersjach nadwoziowych o unikatowych cechach, połączonych wspólnym mianownikiem, jakim jest ponadczasowy design. Oprócz wspomnianych wersji: hatchback i Wagon, do końca roku w salonach zadebiutuje i30 w sportowej wersji N a na początku przyszłego roku elegancki Fastback”.

„i30 Wagon Nowej Generacji potwierdza projektową spójność rodziny modeli i30, m.in. poprzez nowy, kaskadowy grill, stanowiący znak rozpoznawczy samochodów naszej marki”. – powiedział Thomas Bürkle, główny projektant Hyundai Motor Europe. “Dzięki opadającej ku dołowi linii dachu i dynamicznym proporcjom, sylwetka modelu przypomina auto typu coupe. Opływowy, wyrazisty profil dodatkowo podkreślają chromowane obramowania wokół bocznych okien”.

Nowy Hyundai i30 – premiera podczas Motor Show

Opływowe nadwozie i30 Wagon nie wymusza kompromisu w zakresie pojemności przestrzeni bagażowej, która wynosi 602 l (VDA 211) oraz 1 650 l (VDA 214) przy rozłożonych siedzeniach i jest to jeden z wiodących wyników w segmencie. Dodatkowa przestrzeń zawierająca wygodne schowki znajduje się pod podłogą bagażnika.
Całkowita długość modelu i30 Wagon wynosi 4,585 mm (wersji 5-drzwiowej: 4,340 mm), wysokość 1,465 mm (1,475 mm z relingami dachowymi). Szerokość 1,795 mm i rozstaw osi 2,650 mm są takie same jak w wersji 5-drzwiowej.

Najlepsze w klasie standardowe wyposażanie w zakresie bezpieczeństwa

i30 Wagon Nowej Generacji oferuje najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz connectivity. Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje m.in system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe i system utrzymywania pasa ruchu.

Wykorzystujący radar przedni i kamery system AEB, działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie dozuje siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększa aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki, jeśli jest nieunikniona. Opcjonalna funkcja wykrywania pieszego wykorzystuje przedni radar i pomaga zapobiegać kolizji z pieszym.

Funkcja kontroli poziomu uwagi kierowcy, która na podstawie wzorców zachowania monitoruje jego czynności np. zmęczenie, również pomaga uniknąć potencjalnych wypadków.
Inteligentny tempomat (ASCC) – wykorzystujący radar przedni, umożliwia automatyczne utrzymywanie ustawionej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu bez potrzeby naciskania pedału przyspieszenia lub hamulca. System działa przy prędkości od 0 do 180km/h. Jeśli ruch całkowicie się zatrzymuje, system dozuje siłę hamowania do momentu zatrzymania samochodu, a po oczyszczeniu drogi przyspiesza do zadanej wcześniej prędkości.

System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał akustyczny. Dotyczy to również sytuacji, w której podczas zmieniania pasa ruchu zostanie wykryty inny pojazd.

System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności, informując kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach. System utrzymywania pasa ruchu (LKAS) ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km//h, analizując położenie samochodu. Emituje sygnał dźwiękowy, a w razie potrzeby koryguje tor jazdy i pomaga wyjść z niebezpiecznej sytuacji.

Funkcja SLIF rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego oraz pokazuje ograniczenia prędkości w czasie rzeczywistym. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego, jak i na zestawie wskaźników TFT. Inteligentne światła drogowe (HBA) wykrywają w trybie automatycznym samochody nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące tym samym pasem ruchu i w razie potrzeby zmieniają się na światła mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Gdy nie są wykrywane żadne pojazdy, system automatycznie uaktywnia z powrotem światła drogowe, aby kierowca miał dłuższe pole widzenia.

Zawsze w kontakcie

Przestronne i eleganckie wnętrze modelu i30 Wagon zostało zaprojektowane w układzie horyzontalnym z intuicyjnym rozmieszczeniem przycisków poszczególnych funkcji.
Nawigacja z 8-calowym ekranem dotykowym, jest dostępna z 10-letnim programem aktualizacji map MapCare oraz usługami Live Services. Dostępny jest także system bezprzewodowego ładowania telefonów w standardzie Qi. Klienci mogą wybrać pomiędzy różnymi systemami audio, włączając system z 5-calowym ekranem dotykowym LCD ze zintegrowaną kamerą cofania, systemem Bluetooth oraz funkcjonalnością My Music.

Dynamiczne i wydajne jednostki napędowe

Gama silników oferowanych w i30 Wagon składa się z ekonomicznych jednostek turbo o zwiększonej wydajności i dynamice. Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden silnik diesla 1.6l o trzech mocach. i30 Wagon dostępny jest z nowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi – czterocylindrowym silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM.

Dynamika jazdy

Inżynierowie z niemieckiego centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia sprawdzali dynamikę jazdy Nowego i30 podczas wymagających testów na zróżnicowanych drogach europejskich a także na słynnym torze Nürburgring. Na komfort prowadzenia i dynamikę wpływa także sztywne i lekkie nadwozie, wykonane w 53 % ze stali o wysokiej wytrzymałości.

Wyprodukowany w Europie

Zaprojektowany w centrum R&D w niemieckim Rüsselsheim, produkowany w nowoczesnej fabryce w Nošovicach, testowany na torze Nürburgring – i30 trzeciej generacji powstał w oparciu o europejską strukturę Hyundaia tworzoną przez markę przez 25 lat. Nowy model ma być kontynuatorem sukcesu swoich poprzedników – od momentu rozpoczęcia produkcji w 2008 roku na rynek europejski trafiło ponad 800,000 sztuk i30.

Hyundai IONIQ Plug-in – trzecia wersja unikatowego modelu z alternatywnym napędem

Podczas targów Poznaniu Hyundai zaprezentuje także unikatowy model IONIQ we wszystkich trzech oferowanych wersjach napędowych. Debiutujący na targach IONIQ Plug-in pojawi się w salonach latem i jest ostatnią odsłoną modelu – po dostępnych już w sprzedaży autach z napędem hybrydowym i elektrycznym.

IONIQ to pierwszy na świecie model z trzema różnymi napędami do wyboru

IONIQ jest częścią globalnej strategii rozwoju Hyundaia, w ramach którego marka chce zaoferować swoim Klientom do 2020 roku aż 14 ekologicznych samochodów – w tym 5 modeli hybrydowych, cztery hybrydowe z możliwością dodatkowego doładowania, cztery auta elektryczne oraz samochód zasilany wodorem.

„Rozbudowując naszą gamę o model IONIQ zwracamy się do nowej grupy Klientów – osób ekologicznie świadomych, których określamy jako Generacja IONIQ”. – powiedział Jochan Sengpiehl, Wiceprezes ds. Marketingu Hyundai Motor Europe. „Tak jak oni, wierzymy w tę technologię, dlatego stworzyliśmy jedyny na świecie samochód z trzema ekologicznymi napędami do wyboru. IONIQ to model z najlepszą gwarancją, wiodącym zasięgu, w pełni wyposażony, w bardzo konkurencyjnej cenie – a wszystko to bez kompromisu w zakresie designu, przyjemności prowadzenia”.

Od chwili wprowadzenia modelu IONIQ Hybrid w drugiej połowie 2016 roku, zdobył on w całej Europie 13 nagród, w tym kilka tytułów ‘Samochód Roku’, a także najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie designu Red Dot oraz 5 gwiazdek w testach Euro NCAP za doskonały pakiet bezpieczeństwa.

IONIQ Plug-in łączy w sobie najlepsze cechy dwóch napędów. Został wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI o maksymalnej mocy 105KM i momencie obrotowym 147Nm oraz silnik elektryczny 45kW zasilany polimerowymi akumulatorami litowo-jonowymi, zapewniającymi zasięg do 63 km. Emisja CO2 wynosi 26g/km a zużycie paliwa 1.1l / 100 km (w cyklu mieszanym).
IONIQ Plug-in został zaprojektowany z myślą o optymalnej dynamice i komforcie jazdy, a zastosowanie opracowanej przez Hyundaia 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej wpływa znacznie na osiągi.
Przyjemność prowadzenia wzmacnia dodatkowo możliwość zadania wybranego trybu jazdy. Sztywniejsze prowadzenie auta w trybie sportowym, uzupełniają zmienne przełożenia biegów, a specjalne podświetlenie 7-calowych zegarów cyfrowych stanowi atrakcyjne uzupełnienie wizualne.

Zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa, dostępnych w wyposażaniu standardowym obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania z wykrywaniem pieszych, system utrzymywania pasa ruchu czy inteligentny tempomat. Auto może być także wyposażone w system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Lekkie a jednocześnie sztywne nadwozie wykonano w 53% ze stali o zwiększonej wytrzymałości, co przekłada się nie tylko na lepsze prowadzenie ale także na bezpieczeństwo, dzięki zwiększonej absorpcji energii w przypadku ewentualnej kolizji.

Elementami wyróżniającymi model IONIQ Plug-in są reflektory LED i specjalnie zaprojektowane 16-calowe felgi. Z kolei charakterystyczny grill, światła LED do jazdy dziennej w kształcie litery C i elegancka niebieska lub srebrna linia poniżej przedniego i tylnego zderzaka stanowią wspólne cechy z modelem IONIQ Hybrid.

Elegancja nadwozia nierozerwalnie wiąże się z efektywnością aerodynamiczną, co pozwoliło na osiągnięcie jednego z najlepszych w klasie współczynnika Cx o wartości zaledwie 0,24. Opływowy projekt zachowuje jednocześnie komfortową przestrzenność wnętrza, a pojemność bagażnika wynosi 443l i 1505l przy rozłożonych siedzeniach.

Aby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów, IONIQ udostępnia najwyższej klasy systemy informacyjno-rozrywkowe i wszechstronne opcje połączeń. Został wyposażony w 7-calowy wyświetlacz informacyjny nowej generacji o wysokiej rozdzielczości 1280 x 720. na którym wyświetlane są ważne informacje np. zasięg, wybrany tryb jazdy, stan naładowania baterii itp. Zależnie od wybranego trybu jazdy zmienia się kolor podświetlenia i zestaw wskaźników np. w trybie sportowym na ekranie pokazuje się atrakcyjny, cyfrowy prędkościomierz, a kolor podświetlenia zmienia się na czerwony.

Uzupełnieniem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów jest konkurencyjna gwarancja na akumulatory, która wynosi 8 lat lub 200 000 kilometrów. ix35 Fuel Cell, będący pierwszym na świecie produkowanym seryjnie modelem zasilanym wodorem oraz modele hybrydowe i hybrydowe typu plug-in są potwierdzeniem zaawansowanych możliwości Hyundaia w dziedzinie napędów elektrycznych.

Od momentu wprowadzenia gamy modelowej IONIQ, Hyundai jest jedynym producentem na świecie, posiadającym w swoim portfolio samochody ze wszystkimi rodzajami napędów ekologicznych: hybrydowym, hybrydowym typu Plug-in, elektrycznym i wodorowym.

Zdjęcia: Hyundai