Podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju Porsche zaprezentował pięć nowości na azjatycki rynek. W tym Porsche Panamera Sport Turismo. Nowy wariant czterodrzwiowego samochodu sportowego, rozwijający moc do 404 kW (550 KM), wnosi do klasy pojazdów luksusowych swą wszechstronność. Niepowtarzalny design łączy z wyśmienitą funkcjonalnością na co dzień.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Porsche Panamera Executive
Kolejną gwiazdą szanghajskiego stoiska Porsche jest najmocniejsza hybrydowa limuzyna na świecie, czyli Panamera Turbo S E-Hybrid o mocy systemowej 500 kW (680 KM). Do sprzedaży w Państwie Środka trafia wyłącznie w ekstraluksusowej wersji Executive z wydłużonym rozstawem osi. Trzecia nowość to przeznaczona jedynie na lokalny rynek Panamera Executive (243 kW/330 KM) z tylnym napędem, czyli nowy model bazowy z długim rozstawem osi.
„Ten wariant podkreśla, jak ważny jest dla nas chiński rynek” – zaznaczył w Szanghaju Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Po raz pierwszy w Azji debiutują również nowe modele 911 GTS oraz wyścigowy samochód 911 GT3 Cup.
„W 2016 r. Chiny po raz kolejny okazały się naszym największym pojedynczym rynkiem zbytu. Dostarczyliśmy tam ponad 65 tysięcy samochodów. Nowe modele, takie jak Panamera Sport Turismo, dają nam pewność, że ten sukces będzie kontynuowany” – dodał Blume.
Nowość: chiński klub Porsche oraz oddział Porsche Motorsport na kraje Azji i Pacyfiku
Porsche poszerza swoją chińską sieć wsparcia klienta. W dniu rozpoczęcia targów producent ogłosił utworzenie chińskiego klubu Porsche oraz oddziału Porsche Motorsport na państwa Azji i Pacyfiku. Klub będzie działał jako organizacja parasolowa dla ponad 250 członków stowarzyszeń prywatnych, zapewniając im dostęp do międzynarodowych imprez Porsche, ekskluzywnych ofert oraz wydarzeń sportowych. Azjatycko-pacyficzny oddział Porsche Motorsport ma z kolei pełnić funkcję punktu kontaktowego pomiędzy fabryką a prywatnymi zawodnikami sportowymi użytkującymi modele z rodziny GT. Azjatycka edycja pucharu Porsche Carrera Cup odbywa się już od 15 lat, a obecnie bierze w niej udział 26 kierowców z dziesięciu różnych krajów. Z liczącą około 2 mln ludzi widownią należy ona do najpopularniejszych wyścigowych mistrzostw w regionie.
Porsche w Chinach – nieprzerwany wzrost
W 2016 r. drugi rok z rzędu Chiny były najmocniejszym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche na świecie – producent dostarczył tam 65 246 aut i zanotował 12-procentowy wzrost sprzedaży. Coraz większą popularnością w Państwie Środka cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe. Przykładowo, liczba dostaw modelu 911 wzrosła o 11%. Wśród młodych klientów z Chin szczególnie duże wzięcie mają wprowadzone w ub.r. samochody z serii 718 – Boxster i Cayman. Za ponad połowę lokalnej sprzedaży odpowiada Macan, który trafił w ręce 34 015 nabywców (+22%). Dostawy Cayenne podskoczyły o 5,5%.