Nowe BMW M3 CS to kolejny ekskluzywny model limitowany dywizji BMW M GmbH. Wybitnie sportowy wygląd nowego M3 CS stanowi kontynuację kilkudziesięcioletniej tradycji modeli specjalnych M zapoczątkowanej w roku 1988 przez BMW M3 Evolution (E30). Czterodrzwiowa wyczynowa limuzyna oferuje idealne połączenie dynamiki i funkcjonalności w codziennej eksploatacji.
BMW M3 CS – 6-cylindrowy silnik rzędowy o jeszcze większej mocy
W stosunku do M3 z pakietem Competition moc silnika o pojemności 3,0 l zwiększona została o 10 koni do 460 KM. Najnowsza technologia M TwinPower Turbo daje M3 CS przyspieszenie do setki w 3,9 s. Prędkość M3 CS wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Sześciocylindrowy silnik rzędowy z dwiema turbosprężarkami wyposażony w intercooler, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i płynną regulację faz rozrządu Double VANOS nastawiony jest konsekwentnie na maksymalną moc, ale też mocny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów i wysoką wydajność (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,3 l/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 194 g/km*). Naciśnięcie czerwonego przycisku start/stop budzi do życia silnik nowego BMW M3 CS. Jednostka zachwyca charakterystycznym brzmieniem, jakie wydobywa się ze specjalnie zaprojektowanego sportowego układu wydechowego z czterema końcówkami.
* Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są tymczasowe i ustalone na podstawie cyklu jezdnego UE; mogą się różnić zależnie od rozmiaru opon.
Dynamika jazdy zoptymalizowana na torze wyścigowym
Standardowo nowe BMW M3 CS wyposażone jest w 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową (M DKG) z układem Drivelogic. Supernowoczesna skrzynia z oddzielną chłodnicą oleju umożliwia zarówno automatyczną, jak i ręczną zmianę biegów dźwigienkami przy kierownicy. Zmienia biegi w ułamku sekundy bez przerywania transmisji napędu, a siódmy bieg o długim przełożeniu umożliwia pokonywanie odcinków autostradowych na niskich obrotach i przy niewielkim zużyciu paliwa.
Układ jezdny nowego BMW M3 CS odpowiada zasadniczo temu z M3 z pakietem Competition. Belki i przeguby zarówno osi przedniej, jak i tylnej wykonane są z kutego aluminium, dzięki czemu są wyjątkowo lekkie. Pozwala to utrzymać niewielkie masy nieresorowane, co sprzyja dynamice jazdy. M3 CS wyposażone jest standardowo w adaptacyjny układ jezdny M.
Geometria układu jezdnego została zoptymalizowana pod kątem pracy zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym. Optymalną przyczepność w każdych warunkach zapewnia dynamiczna kontrola stabilności (DSC) z trybem M Dynamic oraz aktywny mechanizm różnicowy M. Systemy regulacji adaptacyjnego układu jezdnego M, DSC i aktywnego mechanizmu różnicowego M zostały dostosowane do dynamiki BMW M3 CS, podobnie jak elektromechaniczny układ kierowniczy. Kierowca ma w każdej chwili możliwość indywidualnego dostosowania działania układu kierowniczego i jezdnego do własnych preferencji i wymogów trasy. Na torze wyścigowym doskonale sprawdzą się obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 9 J x 19 z przodu i 10 J x 20 z tyłu. Wyposażone są standardowo w opony wyścigowe Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 265/35 R 19, tył 285/30 R 20). Te semi-slicki z homologacją drogową zapewniają maksymalną przyczepność i doskonałe prowadzenie boczne również przy bardzo szybkiej jeździe na torze wyścigowym. M3 CS oferowane jest alternatywnie ze sportowymi oponami drogowymi Michelin.
Ekskluzywne wyposażenie BMW M3 CS
Szerokie zastosowanie tapicerki skórzanej w kolorze srebrnym Silverstone i czarnym oraz alcantary sprawia, że wnętrze nowego BMW M3 CS w udany sposób łączy sportowy i szlachetny charakter. Kierowca M3 CS nie musi przy tym rezygnować z komfortu. Wyposażenie standardowe obejmuje zarówno klimatyzację automatyczną, jak i system Harman Kardon Surround Sound oraz system nawigacyjny Professional. Projektanci BMW M GmbH zapewnili nowemu M3 CS wygląd zewnętrzny adekwatny do sportowych możliwości tego auta. Wyrazisty front M3 CS z nowoczesnymi diodowymi reflektorami wyróżnia pas przedni z trzema dużymi wlotami powietrza. Nowe M3 CS ma też specjalnie zaprojektowaną dla niego krawędź aerodynamiczną na pokrywie bagażnika. Ta lotka w połączeniu z przednim splitterem i tylnym dyfuzorem zapewnia maksymalną redukcję wyporu dynamicznego. Elementy te wykonane są z lekkiego, wysoko wytrzymałego karbonu, podobnie jak maska silnika i dach nowego BMW M3 CS.
Nowe BMW M3 CS będzie można zamawiać od stycznia 2018 r., a produkcja tej limitowanej edycji obejmującej ok. 1200 egzemplarzy rozpocznie się w marcu 2018 r.