Nowy Nissan JUKE wreszcie pojawił się na drogach w ramach pierwszych jazd testowych. Poprzednia generacja tego modelu miała premierę 10 lat temu. Od tego czasu na całym świecie sprzedano 1,5 miliona tych samochodów. JUKE stworzył zupełnie nową niszę miejskich sportowo-użytkowych crossoverów i zainspirował innych producentów do powszechnego kopiowania tego pomysłu.
Nowy Nissan JUKE
Wzorem poprzednika, Nowy JUKE zachwyca stylem i przyjemnością z jazdy, a dodatkowo, dzięki pakietowi zaawansowanych technologii, jest najlepiej skomunikowanym Nissanem w historii marki.
Zespół napędowy nowego modelu to bardzo nowoczesna konstrukcja, z kompaktowym, lekkim, elastycznym i oszczędnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Po raz pierwszy Nissana JUKE można również zamówić z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową, która oprócz trybu automatycznego oferuje możliwość zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy. W połączeniu z zupełnie nowym podwoziem rozwiązania te powodują, że jazda nowym crossoverem Nissana jest przyjemna, komfortowa, oszczędna i wyjątkowo bezpieczna.
„Nissan JUKE nigdy nie był naśladowcą. To prekursor wyróżniający się wyrazistym charakterem i wyjątkową zwinnością podczas jazdy” — powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe. „Nowy model jest kontynuacją tego wszystkiego, za co ludzie uwielbiają jego poprzednika, uzupełnioną o nową, muskularną stylistykę i udoskonalone właściwości jezdne”.
Nowy Nissan JUKE został zbudowany na platformie CMF‑B i będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Uruchomienie sprzedaży na europejskich rynkach zaplanowano na koniec listopada.
ATLETYCZNY STYL
Nowy JUKE wydoroślał, ale nie stracił wyrazistego charakteru swojego poprzednika. Dzięki nowoczesnej stylistyce wnętrza i nadwozia znów wyznacza nowy standard w segmencie miejskich crossoverów. Samochód łączy styl coupé z sylwetką małego SUV‑a. Dzięki temu oferuje najlepsze cechy obu kategorii, doskonale sprawdzając się zarówno w mieście, jak i poza nim.
Najnowszy JUKE, mimo że jest całkowicie nową konstrukcją, zachował kultowe cechy poprzednika, w tym między innymi okrągłe przednie światła, po których jest natychmiast rozpoznawalny z przodu. Współczesnym akcentem jest natomiast kształt litery Y wpisany w reflektory, który harmonizuje z typowym dla Nissanów wlotem powietrza z motywem litery V.
19‑calowe koła podkreślają muskularną sylwetkę nowego Nissana JUKE. Dach sprawiający wrażenie zawieszonego w powietrzu i ostre przetłoczenia na bocznych panelach dodają prestiżu estetyce nowego modelu.
Gama 15 dwukolorowych zestawień pozwala tak skonfigurować nowego crossovera, by wyróżniał się kontrastującym lub zharmonizowanym połączeniem kolorów nadwozia, dachu i wnętrza.
Nowy JUKE zmienił się także w środku, zyskując więcej stylu, przestrzeni, a także wyższą jakość i szereg nowych technologii. Ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.
Zaprojektowane od nowa wnętrze jest bardziej eleganckie, komfortowe i wykończone wysokogatunkowymi materiałami. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe, jednobryłowe sportowe fotele z oparciem zintegrowanym z zagłówkiem mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara® lub skóry.
Przednie fotele nie tylko świetnie wyglądają i oferują wysoki komfort, ale także mają wbudowany innowacyjny system nagłośnienia Bose Personal Plus, który zapewnia wysoką jakość dźwięku w kabinie. Ustawienia systemu reguluje się na 8‑calowym wyświetlaczu multimedialnym, zapewniającym także łatwy dostęp do usług Nissan Connect.
INDYWIDUALIZACJA DZIĘKI WERSJI N‑DESIGN
Dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu autu wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N‑Design. Jest ona oferowana obok znanych już wersji Visia, Acenta, N‑Connecta i Tekna, i może być łączona z najbogatszymi pakietami personalizacyjnymi.
W ramach personalizacji wnętrza klienci będą mieli do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika. Urbanizer opiera się na nowoczesnym, mocnym kontraście czerni i bieli, z elementami wykończeniowymi z syntetycznej skóry w obu tych kolorach; Midnight to finezyjne i eleganckie wnętrze zdominowane przez czarną Alcantarę® i skórę; z kolei The Juke przyciąga wzrok energetycznym kokpitem z elementami z pomarańczowej i czarnej skóry. Wszystkie warianty dodają prestiżu nowemu Nissanowi JUKE.
Standardem w wersji N‑Design są imponujące, 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia.
N‑Design oferuje łącznie 20 kombinacji personalizacji nadwozia i wnętrza.
ENERGETYZUJĄCE DOŚWIADCZENIA ZA KIEROWNICĄ
Nowy JUKE został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów marki. „Od samego początku przy projektowaniu nowego crossovera postawiliśmy na zwinność” — powiedział David Moss, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Nissan Europe. „Kierowcy odkryją zalety takiego podejścia natychmiast po chwyceniu za kierownicę”.
Pod wyprofilowaną maską pracuje oszczędny i dynamiczny 3‑cylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1 litra jest lekka i kompaktowa, ale dzięki sprężarce charakteryzuje się elastycznością i zapewnia wiele przyjemności z jazdy. Silnik rozwija moc 117 KM i 180 Nm momentu obrotowego (z możliwością chwilowego zwiększenia tej wartości do 200 Nm). Standardem jest sześciobiegowa przekładnia manualna, ale po raz pierwszy samochód można zamówić także z nowym dwusprzęgłowym automatem.
W porównaniu z silnikiem 1,6‑litrowym stosowanym w poprzednim modelu zużycie paliwa spadło do 5,9 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i 6,0 l/100 km w pojazdach z przekładnią DCT. Ograniczono także emisję CO2, która wynosi obecnie 135 g/km (WLTP) z przekładnią manualną i 138 g/km (WLTP) z DCT.
Funkcja „D‑Mode” umożliwia płynne przełączanie się między trybami Standard, Eco i Sport. W każdym z nich charakterystyka samochodu zmienia się stosownie do warunków jazdy i nastroju kierowcy.
„Silnik nowego Nissana JUKE oferuje optymalną równowagę między osiągami, zużyciem paliwa i kulturą pracy” — powiedział David Moss. „Zapewnia on imponujące wartości mocy i momentu obrotowego. To wspaniały przykład na to, że jednostka napędowa o zmniejszonej pojemności może dostarczyć kierowcy wiele przyjemności z jazdy przy niższych kosztach”.
ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE
Nowy Nissan JUKE jest wyposażony w mnóstwo zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, a także opcji multimedialnych, dzięki czemu każda podróż jest bezpieczniejsza, prostsza i przyjemniejsza.
Wśród rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo są takie technologie, jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.
Ostatni z wymienionych systemów debiutuje w gamie japońskiej marki. System ten ostrzega kierowcę o obecności pojazdu niewidocznego w lusterkach i kieruje Nissana JUKE z powrotem na dotychczas zajmowany pas ruchu, aby uniknąć kolizji.
Kierowcy nowego crossovera mają też do dyspozycji zaawansowaną technologię ProPILOT, która zmniejsza stres w czasie długich przejazdów oraz jazdy w intensywnym ruchu. System autonomicznie utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, nawet w wolno posuwającym się korku.
W celu poprawienia widoczności w strefach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa słupki A zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów wszerz i 5 wzdłuż – najlepszym w tej klasie pojazdów.
OPCJE ŁĄCZNOŚCI I SYSTEM AUDIO
Nissan wie, że klienci wybierający model JUKE oczekują samochodu dopasowanego do ich stylu życia, w którym bardzo ważna jest łączność z Internetem. JUKE został więc wyposażony w najbardziej zaawansowany system multimedialny, jaki dotychczas montowano w samochodach marki Nissan. Umożliwia on szybkie i wygodne podłączenie smartfona do samochodu, zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie połączenia Wi-Fi pasażerom chcącym pobrać lub wysłać dane*.
Najnowsza wersja systemu multimedialnego NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym w kabinie.
Kierowcy mogą korzystać zarówno z nawigacji w telefonie, jak i z map TomTom oraz usługi informacji o ruchu drogowym Live Traffic. Zgodność Nissana JUKE z asystentem Google pozwala używać poleceń głosowych, na przykład w celu przesłania współrzędnych celu podróży z urządzenia mobilnego do pokładowej nawigacji.
Osoby podróżujące Nissanem JUKE mogą słuchać muzyki przez innowacyjny system nagłośnienia Bose Personal Plus. Osiem potężnych głośników – w tym dwa Bose UltraNearfield wbudowane w zagłówki przednich foteli – pozwalają dosłownie zanurzyć się w otaczającym dźwięku wysokiej jakości.
Sprzedaż nowego Nissana JUKE rozpocznie się pod koniec listopada.