Szósta generacja Golfa – dostępna także w wersjach z trzema magicznymi literami: GTI i GTD – tak jak jej poprzedniczki jest obiektem pożądania wszystkich specjalistów od tuningu. Dlatego również znana z poprawek w modelach Volkswagena i Audi firma MTM oferuje tuning silników w modelu Golf, zwiększający ich moc do 310 KM (228 kW) w przypadku GTI i do 205 KM (151 kW) w przypadku GTD. MTM pomyślało jednak nie tylko o dynamice i zwiększeniu mocy, pakiet zmian obejmuje takze zmiany w układzie wydechowym i zawieszeniu, zastosowanie specjalnych felg z lekkich stopów oraz optymalizację zużycia paliwa. Golf GTD w wersji MTM zużywa poniżej 8 l paliwa na 100 km.
Golf GTI w wersji MTM oferowany jest w czterech wersjach silnikowych – najsłabsza ma moc 270 KM (199 kW), a najsilniejsza, wspomniane już 300 koni mechanicznych, co uzyskano dzięki modyfikacjom w elektronicznej jednostce kontrolnej silnika, zamontowaniu turbosprężarki MTM, kolektora wydechowego i 4 końcówek rur wydechowych. Silnik o mocy 310 KM odznacza się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 410 Nm i pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 270 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. MTM dostarcza nowego GTI z 19-calowymi, 9-ramiennymi felgami sportowymi BIMOTO, układem hamulcowym z tarczami o średnicy 380 mm oraz zawieszeniem obniżającym przód pojazdu o 30 mm.
Golf GTD według MTM, w którego silniku zmodyfikowano także elektroniczną jednostkę kontrolną, by uzyskać moc 205 KM, może się także pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm i przyspieszeniem od 0 do 1100 km/h w 7,1 sekundy. MTM oferuje i w tym przypadku pełną ofertę tuningową, obejmującą zamontowanie układu wydechowego z 4 końcówkami, specjalnego zawieszenia, układu hamulcowego i sportowych felg BIMOTO.