Model studyjny ID.CROZZ trafi do produkcji seryjnej jako Volkswagen ID.4. To efekt rozwoju strategii elektromobilności marki. Pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a zostały przedstawione w czasie prezentacji marki, przeprowadzonej za pośrednictwem streamingu w Internecie (w związku z odwołaniem Salonu Samochodowego w Genewie). ID.4 zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB).
„ID.4, podobnie jak ID.3, jest autem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen. „ID.4 będziemy produkować i sprzedawać w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych”.
Volkswagen prezentuje pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a ID.4
Bezemisyjny SUV odznacza się szczególnie aerodynamiczną sylwetką.
Ralf Brandstätter: „Znakomita aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia współczynnika oporu powietrza i zwiększa zasięg ID.4 do nawet 500 kilometrów”.
Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie. ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.
ID.4 i ID.3 są dla Volkswagena bardzo ważne dla osiągnięcia do 2050 r. całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – zgodnie z porozumieniem klimatycznym z Paryża. Plan zmniejszenia emisji CO2 floty Volkswagena o jedną trzecią do 2025 r. jest stopniowo wprowadzany. Marka oferuje jednocześnie coraz więcej samochodów hybrydowych. Wynika to z faktu, że – podobnie jak elektryczne układy napędowe – rozwiązania mild hybrid oraz auta hybrydowe typu plug-in stosowane w popularnych modelach, jak na przykład w Golfie, przyczynią się do znaczonego ograniczenia emisji CO2 całej gamy modelowej.
Podczas transmisji w Internecie Volkswagen skoncentrował się nie tylko na modelach z rodziny ID., ale również na nowych samochodach z napędem hybrydowym. Należy do nich nowy Touareg R – najmocniejszy Volkswagen również jest zasilany przez wydajny hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, który składa się z elektrycznego silnika o mocy 100 kW (136 KM) oraz turbodoładowanego benzynowego V6 (TSI) o mocy 250 kW (340 KM). Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 340 kW (462 KM). Touareg R do prędkości 140 km/h może poruszać się w elektrycznym trybie E-MODE.
Na hybrydowy napęd typu plug-in Golfa GTE składają się elektryczny silnik o mocy 85 kW (115 KM) i czterocylindrowa turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa TSI o mocy 110 kW (150 KM). Jako zespół napędowy silnik elektryczny i jednostka napędowa TSI rozwijają moc systemową 180 kW (245 KM). Prędkość maksymalna nowego Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km/h.
Kolejnymi nowościami Volkswagena są nowy Golf GTD, który – dzięki innowacyjnej technologii podwójnego wtrysku czynnika AdBlue – emituje znacznie mniej tlenków azotu w porównaniu z poprzednikiem oraz ósmej generacji GTI. Najnowszy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 180 kW (245 KM), wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 370 Nm. Czterocylindrowa jednostka napędowa seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (DSG) jest dostępna do nowego Golfa GTI jako opcja.