Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – jedyny SUV coupe plug-in w tej klasie, który zadebiutował kilka dni temu, wyróżnia się awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy. Zupełnie nowy tył, przód pojazdu i dynamiczny profil boczny podkreślono wysmakowanymi detalami, takimi, jak ultranowoczesny wzór lamp LED.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Eclipse Cross PHEV jest samochodem dla osób dbających o środowisko, indywidualistów, którzy chcą wyróżnić się w tłumie i poczuć niezrównany komfort podróży hybrydą plug-in. Nowe wnętrze z większym bagażnikiem oferuje bogate wyposażenie dla wymagających klientów segmentu premium – są to m.in. head–up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.
Najważniejszym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania – w 25 minut – prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do napędu auta służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Tak samo, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.
Warto podkreślić, że technologia hybrydowa PHEV Mitsubishi jest najchętniej wybieraną w Polsce w 2020 roku, gdyż Outlander PHEV to najlepiej sprzedający się model typu plug-in. To jedyna tak dopracowana technologia na rynku, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa ładowania baterii poprzez zastosowanie dodatkowego systemu chłodzenia. Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym EV, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Wbudowane gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.
Napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i – w odróżnieniu od konkurencji – napęd 4×4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki zapewniają szybki start i bezpieczeństwo. Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.
*zgodnie z Ustawą o elektromobilności, hybrydą możemy nazywać jedynie auta z zewnętrznym źródłem zasilania tj. plug – in. Pozostałe hybrydy HEV, MHEV to auta z tradycyjnym napędem).