Nowa edycja CrossGolfa pojawi się po raz pierwszy publicznie tam, gdzie w najbliższym czasie odbędą się wszystkie motoryzacyjne premiery – na wystawie w Genewie. Nowa stylizacja, nowe silniki TDI i TSI i nowe wyposażenie – tak w skrócie można ująć zmiany w modelu.
Na niektórych rynkach CrossGolf będzie dostępny już w kwietniu. Nabywcy tego pięciodrzwiowego auta będą mogli korzystać z nowej generacji bardziej ekonomicznych silników – benzynowych turbodoładowanych jednostek z wtryskiem bezpośrednim TSI i diesli TDI z systemem common rail. Są one zarówno ekonomiczne, jak i bardzo zrywne. Za przykład może posłużyć jednostka 1.4 TSI Twincharger o mocy 160 KM dysponująca maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm – pozwala ona rozpędzić pojazd do prędkości 207 km/h, jednak w połączeniu z 6-biegową przekładnią zużywa 6,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Opcjonalnie TSI może współpracować z 7-biegową skrzynią DSG, zużycie paliwa pozostaje bez zmian. Pozostałe silniki TSI to warianty o mocy 105 i 122 KM.
Jak można się spodziewać nowe silniki TDI common rail dostępne w CrossGolfie są wyjątkowo oszczędne. Ich moce to 105 KM (jednostka o pojemności 1,6 l) i 140 KM (jednostka 2-litrowa). TDI o mocy 140 KM w połączeniu ze skrzynią 6-biegową zużywa 5,3 l oleju na 100 km.
Z wyjątkiem jednostki TSI o mocy 105 KM wszystkie silniki mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Silniki TDI o mocy 105 KM są łączone z wersją 7-biegową, w przypadku TDI o mocy 140 KM jest to wariant 6-biegowy.