Audi Q5 jest dostępne na niemieckim rynku od listopada 2008 roku. Od tego czasu udało mu się rzucić czar na miłośników kompaktowych SUVów, a i firmy tuningowe łaskawym okiem spoglądają na ten popularny model pięciodrzwiowy. Jedną z ostatnich przeróbek jest wersja Enco Exclusive.
Nadwozie Q5 zaprojektowane przez specjalistów z Chemnitz wizualnie nawiązuje do większego brata tego SUVa, a mianowicie Q7, a szczególnie do jego wersji V12 TDI. Jeśli więc komuś podoba się Q7, ale nie ma ochoty wydawać mnóstwa pieniędzy, może zgłosić się do Enco Exclusive i zafundować sobie kompaktowy pojazd o niekompaktowym wyglądzie.
Specjaliści z Enco dodali nisko osadzony, wyrazisty przedni zderzak, z typowymi dla wariantu V12 TDI czarnymi wlotami powietrza umieszczonymi po prawej i lewej stronie kratki chłodnicy. Zainstalowano także nową maskę silnika o wysublimowanym kształcie w środkowej części, z dwoma otworami wentylacyjnymi wykończonymi chromowaniami. Zastosowano poszerzone progi drzwi, a w tyle nowy fartuch ze zintegrowanymi, owalnymi końcówkami rur wydechowych znanymi z V12 TDI. Kropkę nad „i” stanowi spojler polakierowany w kolorze nadwozia umieszczony nad tylną szybą.
Pojazd porusza się na oponach Pirelli Scorpion Zero 285/30 opatrzonych srebrnymi, 22-calowymi felgami Enco “Jura” (na życzenie mogą zostać pomalowane na czarno lub inny kolor wybrany przez klienta).
Na życzenie klienta Enco Exclusive upiększa również wygląd wnętrza kabiny za pomocą elementów z włókna węglowego, którymi zastępowane są części fabryczne.