MotoNews.pl

G-Power G3M Bi-TURBO czyli BMW M3 G80 o mocy do 720 KM

15 listopada 2022

Kategoria | G-Power  Rynek Premium  Sport  Tuning
Marka, model | ,
G-Power-G3M-Bi-TURBO

Aktualny model BMW M3 z generacji G80 to bez wątpienia jedna z absolutnie czołowych gwiazd BMW M. Sportowy samochód klasy średniej może pochwalić się fabryczną mocą do 510 KM i ma niespotykane w swoim segmencie właściwości jezdne.

G-Power G3M Bi-TURBO

Od teraz to samo BMW M3 jest jeszcze bardziej brutalne dzięki optymalizacji dokonanej przez specjalistów z G-POWER Engineering. Od prawie 40 lat marka G-POWER jest synonimem pierwszoligowego tuningu tych bardziej potężnych samochodów oferowanych przez BMW, a szczytem dotychczasowej oferty modyfikacyjnej G-POWER dla BMW M3 jest właśnie wersja oznaczona jako G3M Bi-TURBO.

Technicznym sercem modernizacji jest oczywiście optymalizacja mapowania 3,0-litrowego rzędowego silnika sześciocylindrowego twin-turbo (S58B30T0), z trzema poziomami mocy do wyboru. W najwyższej konfiguracji optymalizacja oprogramowania GP-720 obejmuje m.in. zwiększenie prędkości maksymalnej do 320 km/h i przeprogramowanie odcięcia paliwa (OFC), co daje moc rzędu 720 KM (529 kW) i 850 Nm momentu obrotowego.

G Power G3M Bi TURBO 9

W skład modyfikacji wchodzi też układ wydechowy G-POWER DEEPTONE, adaptujący się do standardowego systemu sterowania klapami i oferujący różne ustawienia dźwięku. Zastosowane rozwiązanie zmniejsza ciśnienie wsteczne spalin i optymalizuje odprowadzenie strumienia spalin. Komponenty obejmują sportowe rury (downpipe) z wysokoprzepływowymi (200 CPSI) katalizatorami z wkładem metalowym, tłumik środkowy i tylny oraz dwie 100 mm i dwie 110 mm rury wydechowe z powłoką węglową.

W niższych poziomach mocy G3M Bi-TURBO generuje moc 670 KM (493 kW) z momentem obrotowym 800 Nm lub 620 KM (456 kW) i 750 Nm. W przypadku tego ostatniego wariantu efekt osiągnięto dzięki oprogramowaniu optymalizującemu w wersji GP-620 i tylnemu tłumikowi DEEPTONE, natomiast w wariancie środkowym zastosowano oprogramowanie oznaczone jako GP-670 i układ wydechowy DEEPTONE, składający się w tym przypadku z tłumika środkowego i tylnego.

G Power G3M Bi TURBO 10

We wszystkich przypadkach G-POWER jak zawsze zadbał o to, aby cały pakiet był harmonijny, czyli o dobrych właściwościach jezdnych i niezawodnej trwałości.

Zmodyfikowane BMW M3 z pakietem G3M Bi-TURBO zyskuje jeszcze bardziej ekskluzywny wygląd dzięki karbonowym dodatkom i nowym felgom. Występuje albo z kutymi felgami HURRICANE RR montowanymi w samochodach w kolorze zielonym i czarnym błyszczącym, albo z kutymi felgami HURRICANE RS montowanymi w egzemplarzu czarnym matowym, o wymiarach 9″x20″ i 10,5″x21″ z oponami 285/30 R20 i 295/25 R21.

Do nich wkrótce dołączą karbonowe maski Venturi RR lub RS, które obecnie są jeszcze w fazie rozwoju i będą dostępne w wykończeniu z włókna węglowego lub częściowo malowane. Dzięki technologii Dynamic Venting, optymalizują one przepływ powietrza w komorze silnika.

Na życzenie możemy mieć jeszcze duże tylne skrzydło DYNAMIC. Wnętrze może uzupełnić plakietka informująca o edycji modelu, dywaniki G-POWER oraz opcjonalna kierownica G-POWER carbon LED.

Zdjęcia: G-POWER