Ostatni supersamochód włoskiego producenta powstał w latach 2004/2005 i był to limitowany model Maserati MC12. Teraz, prawie 15 lat później, pojawia się Maserati MC20. Supersamochód, który łączy elegancję typową dla włoskiej marki z prawdziwym sportem wyczynowym. Edo Competition Motorsport jest blisko związane z marką Maserati, a w szczególności z modelem Maserati MC12 Corsa.
Na 100-lecie marki, Maserati zleciło zbudowanie jednorazowego modelu specjalnego. Jako partnerowi w zakresie rozwoju technicznego i współpracy, firmie Edo Competition zlecono ukończenie i homologację tego super sportowego samochodu. Jednak nie tylko zamówienia specjalnych modeli są realizowane w siedzibie firmy w Ahle. Firma zajmuje się również obsługą i naprawami ekskluzywnych samochodów dla międzynarodowych klientów.
Pierwszy supersamochód Maserati od 15 lat
Czy można się dziwić, że nowe Maserati MC20 znalazło się na szczycie listy życzeń Edo Competition w zakresie ekskluzywnych udoskonaleń? Wszystko w Maserati MC20 jest nowe.
Jego główne cechy to niska waga, bo przy wadze 1470 kilogramów jest lżejszy od najlżejszego Porsche 911. Do tego dochodzi ultralekki, zaawansowany technologicznie monokok węglowy i opatentowana, pochodząca z Formuły 1 technologia dla 3,0-litrowego, sześciocylindrowego silnika.
Podwójne turbo z zapłonem wstępnym dostarcza moc 630 KM przy 7500 obr/min, a 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi około 325 km/h.
We współpracy z Capristo Automotive powstał nowy tłumik tylny wykonany ze stali nierdzewnej z nowymi wykończeniami rur wydechowych z frezowanego aluminium i indywidualnym brandingiem. Niezrównana atrakcja akustyczna i wizualna, ponieważ już średnica rur wydechowych jest bardzo imponująca i wynosi 125 milimetrów, ale dopiero złote anodowanie pod spodem sprawia, że widok z tyłu jest idealny.
W połączeniu z zaakcentowanymi, złotymi liniami, produkowane są obecnie nowe, ultralekkie kute felgi high-tech w rozmiarach 21″ i 22″. 11-ramienne obręcze są dostępne w wymiarach 9,5×21 ET44 i 12×22 ET59. Model edo MC20 ma wszystko, czego potrzebuje supersportowy samochód.
Rasowy wygląd pojazdu idealnie pasuje do jego świetnego brzmienia, piekielnej prędkości i imponującego prowadzenia. Wszystko to składa się na maksymalne osiągi samochodu wyścigowego nadającego się do jazdy po ulicach!
Osiągi seryjnego Maserati MC20
- Silnik – 3 litry, V6 Biturbo, zapłon wstępny
- Moc – 630 PS / (463 kW) przy 7500 obr.
- Maks. moment obrotowy – 730 Nm przy 3000-5500 obr/min.
- Prędkość maksymalna – 325 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h – 2,9 sek.
- Przyspieszenie 0-200 km/h – 8,8 sek.
Osiągi w wersji edo MC20
- Moc – 705 PS / (518 kW) przy 7500 obr.
- Maks. moment obrotowy – 800 Nm przy 3000-5500 obr/min.
- Prędkość maksymalna – 330 km/h
Wszystkie te ekskluzywne opcje dla Maserati MC20 są teraz dostępne. Wystarczy się skontaktować z edo competition Motorsport GmbH. Firma jest też obecna na targach motoryzacyjnych w Essen, które odbywają się w dniach od 2 do 11 grudnia 2022 roku. Na wspólnym stoisku z Continental (hala 7, stoisko 7A07), edo competition prezentuje właśnie nowe Maserati MC20 z drobnymi akcentami wizualnymi i akustycznymi.