Podczas Electric Hybrid Challenge w Les Comes w okolicach Barcelony, Range Rover Sport w wersji hybrydowej zademonstrował możliwości jazdy w terenie z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej.
Nowy Range Rover Sport Hybrid
W sercu Katalonii nowy Range Rover Sport Hybrid, korzystając z jednego ładowania akumulatorów, stawił czoła wymagającemu torowi off-roadowemu, w tym również wspinaczce skalnej.
Kamieniołomy z czerwoną ziemią, zakurzone i wąskie serpentyny wijące się po okolicznych wzgórzach – okolice Les Comes pod Barceloną – to mekka dla szukających terenowych wyzwań kierowców. Każdy, kto chce wybrać się hybrydowym Range Roverem Sport w teren, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego, powinien delikatnie obchodzić się z pedałem gazu. Zachowa w ten sposób pełną kontrolę podczas zdobywania wzniesień o nachyleniu nawet 32 stopni.
Trasa Electric Hybrid Challenge prowadziła uczestników na szczyt górski wznoszący się 600 metrów nad poziom morza. Rozciąga się stąd zapierający dech w piersiach widok na pasmo górskie Montserrat, które ma około dziesięciu kilometrów długości i pięć kilometrów szerokości. Delektując się widokiem wspaniałej górskiej panoramy, można było przystąpić do kolejnej próby. Na torze terenowym, na którym rozgrywane były również regularne rajdy, nowy Range Rover Sport w trybie elektrycznym pozwolił osiągnąć prędkość aż 90 km/h.
Gotowy na Electric Hybrid Challenge
Range Rover Sport trzeciej generacji nie tylko wzbił się na kolejny poziom w kwestii wyglądu i zaawansowania technicznego, ale również może pochwalić się bardziej wyrafinowanym prowadzeniem na asfalcie oraz wyjątkowymi właściwościami na nieutwardzonych powierzchniach. Poza najnowszą ewolucją inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła (iAWD), Range Rover zapewnia udoskonalone tryby jazdy oraz wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie dynamiki jazdy.
Wielokrotnie nagradzany system jazdy terenowej Terrain Response 2 automatycznie wykrywa i inteligentnie dostosowuje ustawienia do konkretnego terenu, podczas gdy ekran dotykowy Pivi Pro wyświetla kierowcy obraz informujący o przeszkodach, jakie czyhają na samochód. System pozwala nawet monitorować to, co dzieje się tuż przed przednimi kołami. Nowy Range Rover Sport jest również pierwszym modelem Range Rovera wyposażonym w adaptacyjny tempomat off-roadowy, pozwalający kierowcy w pełni skoncentrować się na prowadzeniu w terenie.
Hybrydowy Range Rover Sport P510e
Nowy Range Rover Sport P510e świetnie łączy atuty trzylitrowego, sześciocylindrowego silnika benzynowego Ingenium i potężnego silnika elektrycznego o mocy 105 kW (141 KM). P510e ma łączną moc na poziomie 375 kW (503 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Silnik elektryczny zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 38,2 kWh. Autonomia na energii elektrycznej według WLTP wynosi do 113 kilometrów, co odpowiada średniemu zasięgowi w warunkach rzeczywistych wynoszącemu 88 kilometrów. Przez cały czas trwania Electric Hybrid Challenge kierowcy korzystają wyłącznie z trybu elektrycznego i nie ładują akumulatorów na trasie.
Kierowca-kaskader: Mark Higgins
Gościem specjalnym Electric Hybrid Challenge był kaskader biorący udział w nagrywaniu scen pościgu do sagi o Jamesie Bondzie. Mark Higgins, siedział za kierownicą modeli Range Rovera, gdy te demonstrowały swoje możliwości na planie filmów „Quantum of Solace”, „Skyfall”, „Spectre” i „Nie czas umierać”. Higgins trzykrotnie wywalczył mistrzostwo Wielkiej Brytanii w rajdach samochodowych.
Potrzeba pewności siebie i determinacji, by na nowo definiować granice – mówi Mark Higgins po pomyślnym zakończeniu Electric Hybrid Challenge. Często chodzi nie tyle o szybkość, ile o siłę woli i dobre wyczucie pedału gazu. Z nowym Range Roverem Sport Electric Hybrid pokazaliśmy, co można osiągnąć, gdy najnowocześniejsza technologia i umiejętności idą ze sobą w parze.
Stworzony do wyzwań: Range Rover Sport
Umiejętność sięgania po nowe wyzwania jest wpisana w DNA każdego Range Rovera Sport. Nowa, trzecia generacja modelu zademonstrowała swoje umiejętności podczas światowe premiery w maju 2022 roku podczas Spillway Challenge, czyli podnoszącemu maksymalnie adrenalinę przejazdowi w sztolni Karahnjukar na Islandii. Inne wcześniejsze wyczyny to m.in. rekordowa wspinaczka na szczyt Pikes Peak, pierwszy zarejestrowany przejazd przez pustynię „Empty Quarter” na Półwyspie Arabskim oraz pierwsze zdobycie 99 jeżących włosy na głowie zakrętów i 999 schodów do Bramy Niebios podczas Dragon Challenge w Chinach w 2018 roku.
W tym ostatnim przypadku hybryda plug-in Range Rover Sport poprzedniej generacji stała się pierwszym samochodem w historii, który wjechał na górę Tianmen w Chinach.