Nowy Range Rover Sport SV jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym w historii modelem Range Rover Sport. Jest synergią doskonałej siły i temperamentu oraz niezrównanych możliwości Range Rovera, ubranych w wyrafinowane i niezawodne nadwozie. Zastosowany w nim szereg innowacyjnych technologii zwiększających wydajność obejmuje najbardziej zaawansowany układ zawieszenia w swojej klasie oraz sensoryczny system audio, zapewniający relaksujące odczuwanie dźwięków.
Nowy Range Rover Sport SV 2024
“Nowy Range Rover Sport SV jest egzemplifikacją filozofii Range Rovera nie tylko jako jego odważna ewolucja w stosunku do poprzednika Range Rovera Sport SVR, ale także poprzez indywidualne podejście, jakie stosujemy wobec naszych najbardziej wymagających klientów” – powiedział Geraldine Ingham, dyrektor zarządzający Range Rover.
Nieodłącznym elementem Range Rovera Sport SV jest ekskluzywna konstrukcja o zwiększonym przepływie powietrza, która zapewnia bardziej minimalistyczną i śmiałą estetykę, z funkcjonalnymi, lekkimi i bardzo technicznymi materiałami, wzmacniającymi jego wysokie osiągi.
Napędzany nowym 4,4-litrowym silnikiem benzynowym Twin-Turbo MHEV V8 o mocy 635 KM i momencie obrotowym 750 Nm – o 60 KM i 50 Nm mocniejszy niż poprzednia generacja Range Rovera Sport SVR. Osiąga 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i maksymalną prędkość na poziomie 290 km/h. Emisje CO2 są również o 15% niższe niż w przypadku 575-konnego silnika V8 poprzedniego modelu.
Te wyjątkowe osiągi są możliwe dzięki połączeniu cech, które zapewniają między innymi oszczędność masy o 76 kg. To pierwsze na świecie 23-calowe obręcze kół z włókna węglowego w samochodzie produkcyjnym, hamulce węglowo-ceramiczne (opcja dostępna po raz pierwszy w Range Roverze) oraz niesamowite ulepszenia aerodynamiczne, w tym maska z włókna węglowego.
Nowy Range Rover Sport SV jest doskonałym przykładem nowoczesnej filozofii luksusu Range Rovera. W pierwszej fazie sprzedaży jest zarezerwowany dla wybranych klientów na całym świecie, a specyfikacja SV EDITION ONE dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE jest wzbogacony wyjątkowym brandingiem na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniem wejścia.
Rewolucyjna dynamika
Układ zawieszenia 6D Dynamics nowego Range Rovera Sport SV jest najbardziej wyrafinowany w swojej klasie. Stanowi pierwsze na świecie połączenie hydraulicznych amortyzatorów, resorów pneumatycznych o regulowanej wysokości i regulacji pochylenia. Ten rewolucyjny półaktywny system, który eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnych stabilizatorów, radykalnie zmniejsza pochylenie i przechylenie, aby utrzymać niemal poziomą pozycję nadwozia podczas ekstremalnego pokonywania zakrętów i przyspieszania, jednocześnie zmniejszając wagę, zwiększając przyczepność i poprawiając komfort.
Zawieszenie 6D Dynamics nowego Range Rovera Sport SV jest od 10 do 25 mm niższe niż w innych modelach Range Rovera Sport w zależności od wybranego trybu jazdy. Bezproblemowo współpracuje z zaawansowanymi układami podwozia i zawieszenia. Unikalne ustawienia dopasowane do SV są stosowane w inteligentnym napędzie na wszystkie koła, układzie kierowniczym, wektorowaniu momentu obrotowego przez hamowanie, konfigurowalnej dynamice i aktywnej blokadzie tylnego mechanizmu różnicowego, aby zapewnić bardziej skoncentrowane, sportowe wrażenia z jazdy. Odczuć można to szczególnie w nowym trybie SV.
Nowy Range Rover Sport SV zapewnia optymalne połączenie najwyższych osiągów, niesamowitej atrakcyjności, wielkich możliwości i szykowanego wyrafinowania. To niezwykły dodatek do gamy Range Rovera Sport, który dobitnie demonstruje światowej klasy wiedzę naszych specjalistów o wysokich osiągach w każdym aspekcie – powiedział Nick Collins, dyrektor wykonawczy ds. programów pojazdów JLR.
Nowy Range Rover Sport SV jest również wyposażony w specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nową tylną ramę pomocniczą i nowe wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii. Nowa, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, ma najszybsze przełożenie ze wszystkich Range Roverów, co zapewnia lepszą zwinność i wyczucie w czasie prowadzenia auta.
Po raz pierwszy w Range Roverze zamontowano tylne opony wyścigowe o rozmiarze 305. Takie ustawienie ze standardowymi oponami Michelin Pilot Sport All Season 4 daje większą dynamikę, poprawia przyczepność i stabilność jazdy. Zwiększona sztywność tylnego przechyłu pomaga również w zapewnieniu natychmiastowej reakcji układu kierowniczego.
Pokazując kierowcy połączone zalety tych technologii, nowy Range Rover Sport SV jest w stanie wygenerować przyspieszenie poprzeczne przekraczające 1,1 G na oponach całorocznych. Oznacza to 22-procentowy wzrost w stosunku do Range Rovera Sport SVR poprzedniej generacji na oponach letnich i jest porównywalny z samochodami sportowymi, zaprojektowanymi do jazdy na torach wyścigowych.
Zwiększając dynamikę na drodze, każdy nowy Range Rover Sport SV korzysta ze specjalnie opracowanego, wysokowydajnego układu hamulcowego, a klienci mogą wybierać między standardową mieszano-metalową technologią Dual-Cast a opcjonalną technologią hamowania Carbon Ceramic.
Hamulce węglowo-ceramiczne (CCB), dostępne po raz pierwszy w Range Roverze, zapewniają najwyższą skuteczność hamowania, lepszą odporność na wysokie temperatury, dłuższą żywotność i całkowitą redukcję masy nieresorowanej o 34 kg w porównaniu z ulepszonymi podwójnymi żeliwnymi tarczami hamulcowymi montowanymi standardowo. Ta redukcja masy zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie, lepsze przyspieszenie i jakość jazdy.
Niezależnie od wybranej technologii hamowania unikalne, ośmiotłoczkowe przednie zaciski Brembo Octyma są największymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze. Opracowane specjalnie dla nowego Range Rovera Sport SV i wyrzeźbione w celu uzupełnienia minimalistycznej konstrukcji pojazdu zaciski zawierają unikalny układ tłoków w kształcie krzyża, aby zmaksymalizować skuteczność hamowania. Wyjątkowe, personalizowane kolory zacisków obejmują żółty, czerwony, karbonowy brąz i czarny.
Aby jeszcze bardziej zredukować masę, nabywcy nowego Range Rovera Sport SV mogą wybrać pierwsze ultralekkie 23-calowe koła z włókna węglowego montowane w pojeździe produkcyjnym. Te innowacyjne, pięcioramienne koła, dostępne jako opcja, pozwalają zaoszczędzić prawie 9 kg na każdym kole. To łącznie daje 35,6 kg mniej w porównaniu z konwencjonalnymi 23-calowymi obręczami ze stopów lekkich. Chociaż są niewiarygodnie lekkie, zostały zaprojektowane i przetestowane zgodnie z najbardziej surowymi standardami wytrzymałości – takimi samymi, jak odlewane lub kute felgi aluminiowe Range Rovera.
Aby zmaksymalizować korzyści płynące z udoskonalonych technologii nowego Range Rovera Sport SV, kierowcy mogą zintensyfikować sportowy charakter samochodu, naciskając nowy przycisk trybu SV na kierownicy. Wychodząc poza istniejący tryb Dynamic Range Rovera Sport, tryb SV optymalizuje układ kierowniczy, ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów, reakcję przepustnicy, dźwięk wydechu i układ zawieszenia 6D Dynamics. Daje to obniżenie prześwitu o dodatkowe 15 mm, aby zapewnić najbardziej dynamiczną i emocjonującą jazdę. Tryb SV umożliwia również aktywację zorientowanego na tor jazdy programu kontroli stabilności TracDSC, dzięki czemu kierowcy mogą odczuć korzyści płynące z równowagi dynamicznej nowego Range Rovera Sport SV.
Śmiały design
Dopracowany wygląd nowego Range Rovera Sport SV obejmuje ekskluzywny przód z ulepszonym przepływem powietrza, przeprofilowane dolne boki nadwozia oraz funkcjonalne, poczwórne końcówki rur wydechowych z włókna węglowego dla aktywnego układu, które stanowią teraz centralne punkty tylnej części auta. Detale z włókna węglowego w oznaczeniu Range Rover, listwach przedniego zderzaka, obramowaniu osłony chłodnicy, wlotach powietrza na masce i bocznych wlotach powietrza można uzupełnić także widocznym wykończeniem środkowej części maski również z włókna węglowego.
Czysta i minimalistyczna stylistyka nowego Range Rovera Sport SV podkreśla jego ekscytujące proporcje i sportowy charakter – mówi dyrektor kreatywny JLR, jednocześnie kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego, profesor Gerry McGovern.
Wewnątrz przypominającej kokpit kabiny ekskluzywne fotele SV Performance Seats z oparciem z satynowego włókna węglowego mają zintegrowane zagłówki, bardziej wyrzeźbione podparcia i podświetlane logo SV na oparciach. Dostępna jest również opcja z nowym wnętrzem z Ultrafabrics™ z lekką, bezszwową tkaniną „3D Knit to form”. Pierwsze na świecie półprzezroczyste manetki zmiany biegów z podświetleniem krawędziowym, umieszczone za kierownicą, mają teraz wyraźniejsze uchwyty na kciuki, z kolei czarna, ceramiczna dźwignia zmiany biegów na konsoli sprawia wrażenie chłodnej w dotyku.
Sensoryczny relaks
Nowy Range Rover Sport SV daje przełomowe odczucia! Wprowadza Body and Soul Seat (BASS), czyli wielowymiarowe doznania dźwiękowe, które pozwalają pasażerom na przednich siedzeniach naprawdę poczuć dźwięk. Nowy Range Rover Sport SV jest pierwszym pojazdem produkcyjnym, w którym zastosowano system audio lidera branży SUBPAC™. To technologia stosowana przez najlepszych artystów i kompozytorów na świecie.
Dzięki oprogramowaniu optymalizującemu SI SUBPAC™ i przetwornikom dopasowanym do pleców pasażerów przednich siedzeń Body and Soul Seat analizuje strumień dźwięków w czasie rzeczywistym, generując wibracje o wysokiej wierności, aby stworzyć najbardziej przejmujący dźwięk w samochodzie. Ten system działa w połączeniu z 29-głośnikowym systemem dźwiękowym Meridian Signature Sound System o mocy aż 1430 watów.
Oprócz możliwości zanurzenia się w muzyce, programy Body and Soul Seat Wellness nowego Range Rovera Sport SV mogą również pomóc poprawić psychiczne i fizjologiczne samopoczucie pasażerów przednich siedzeń. Wpływają one na zmienność ich rytmów serca, powodując redukcję poziomu stresu i relaksację.
Jak wykazały badania, sześć specjalnie opracowanych trybów tej relaksacji, stworzonych we współpracy z National Transport Design Center na Uniwersytecie Coventry oraz School of Media and Performing Arts, może wpływać na rytm bicia serca pasażerów, pomagając zmniejszyć niepokój lub nawet poprawić funkcje poznawcze.
Nowy SV zapowiada ulepszenia dla całej linii Range Rover Sport
Nowy Range Rover Sport SV wprowadza w całej gamie pakiet aktualizacji, w tym nową elektryczną hybrydę typu plug-in z rozszerzonym zasięgiem elektrycznym oraz najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro. Osiągi i wydajność zostały zwiększone dzięki zaktualizowanemu, hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in, a nowy napęd P550e – zastępujący P510e – zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 121 km.
Ta nowa, elektryczna hybryda P550e ma nową konfigurację przekładni i dołącza do bogatej oferty układów napędowych Range Rovera Sport. W połączeniu z 3-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym Ingenium elektryczna hybryda wytwarza 550 KM i 800 Nm momentu obrotowego.
Udoskonalony silnik elektryczny i skrzynia biegów sprawiają, że elektryczna hybryda reaguje szybciej niż kiedykolwiek, skracając czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h o 5,0 sekund przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. Wykorzystując oba źródła zasilania, P550e może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy w porównaniu do 5,4 sekundy osiąganych wcześniej.
Ponadto w układzie napędowym P530 V8 po raz pierwszy zastosowano technologię Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). System miękkiej hybrydy zapewnia zwiększoną wydajność poprzez gromadzenie energii przechwyconej podczas zwalniania i hamowania oraz lepsze reakcje, bo zmagazynowana energia jest ponownie wykorzystywana podczas przyspieszania. W połączeniu z innymi zaletami systemu, w tym płynniejszym działaniem funkcji Start/Stop, atrybuty te zapewniają zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Pięknie wykonane, minimalistyczne wnętrze Range Rovera Sport zostało również wzbogacone o intuicyjne, nowe technologie. Najnowszy ekran dotykowy oraz system informacyjno-rozrywkowy Pivi Pro zapewnią intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami pojazdu za pomocą eleganckiego 13,1-calowego, pływającego szklanego wyświetlacza.
Nowe paski boczne z łatwymi w użyciu suwakami do regulacji głośności i klimatyzacji zapewniają natychmiastową i precyzyjną obsługę kluczowych funkcji bezpośrednio, niezależnie od wyświetlanego na ekranie menu, a około 80 procent zadań można wykonać w ciągu dwóch dotknięć ekranu głównego. Haptyczne sprzężenie zwrotne zapewnia dodatkowy poziom wrażliwości i komunikacji z użytkownikiem.
Zintegrowane systemy głosowe Amazon Alexa AI6 i Land Rovera pomagają kierowcom skupić się na drodze podczas wprowadzania zmian. Funkcja Advanced Software Over The Air sprawia, że Range Rover Sport jest zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem.
Ponadto nowa technologia Country Road Assist jest dostępna po raz pierwszy w Range Rover Sport, aby zwiększyć komfort pasażerów podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu. Inteligentny system wykorzystuje dane nawigacyjne do automatycznego dostosowania prędkości docelowej, biorąc pod uwagę zakręty na drodze i zmiany ograniczenia prędkości, odpowiednio przyspieszając lub zwalniając jazdę.