MotoNews.pl

ABT kontra małe silniki Volkswagen Group

29 października 2010

ABT-12-TSI-14-TSI-16-TDI-Power-Kit-2

ABT zainteresował się małymi silnikami grupy Volkswagen – dzięki jego ingerencji oszczędne modele samochodów z jednostkami o pojemności 1,2 i 1,4 litra zyskały turbodoładowanie i stały się prawdziwymi, sportowymi samochodami. Jednocześnie jednak ABT zadbał o to, by zachowały swoje ekologiczne zalety i nie zużywały więcej paliwa.

Oferta ABT Sportsline dotyczy pojazdów wyposażonych w silniki 1.2 i 11.4 TSI – to szerokie spektrum, obejmujące np. VW Polo, Tiguana i Scirocco, Audi A1, SEATa Ibizę i Leona, Skodę Fabię, Octavię i Yeti. Silnik 1.4 TSI pracuje także w pojazdach klasy średniej, takich jak VW Passat i Skoda Superb.

Osiągi pojazdu po kuracji bawarskiego tunera zależą od jego mocy wyjściowej. Na przykład seryjne 105 KM w silniku 1,2 TSI w Polo, Golfie, Scirocco czy Ibizie zostaje powiększone do 140 KM. Z kolei jednostka 1.4 TSI w Audi A3 lub Skodzie Superb zyskuje 160 KM w porównaniu z wyjściowymi 125 lub 122 KM. 1.4 TSI o standardowej mocy 180 KM w Polo GTI czy modelu Ibiza Cupra, Audi A3 lub VW Golfie wskakuje na poziom 210 KM, co stawia go w jednym rzędzie z mocą Volkswagena Golfa GTI.

ABT przygotował także specjalne pakiety dla innych pojazdów wykorzystujących ekonomicznego turbodiesla o pojemności 1,6 litra pracującego pod maską Golfa, Polo, Eosa i Roomstera. ABT zwiększa jego moc do 116 lub 125 KM.

Zdjęcia: ABT