MotoNews.pl

Volkswagen Golf blue-e-motion wejdzie do sprzedaży w 2014 roku

09 listopada 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Volkswagen Golf blue-e-motion wejdzie do sprzedaży w 2014 roku

Jak potwierdził producent, Volkswagen Golf blue-e-motion, który nie emituje ani grama CO2 wejdzie na rynek w 2014 roku. Tym czasem prezentujemy kilka szczegółów technicznych na temat tego modelu.

Pięciodrzwiowa produkcyjna wersja koncepcyjnego Golfa z w pełni elektrycznym napędem może przewieźć do pięciu osób. Silnik elektryczny umieszczono z przodu, jego moc szczytowa do 115 KM, a moc ciągła wynosi 69 KM. Jak wszystkie jednostki elektryczne, ta umieszczona w Golfie odznacza się dość wysokim maksymalnym momentem obrotowym dostępnym od razu po ruszeniu z miejsca – wynosi on 270 Nm. Energia elektryczna zasilająca silnik przechowywana jest w baterii litowo-jonowej o pojemności 26,5 kWh, składającej się z 30 modułów, które w sumie ważą 315 kg (w koncepcie ważyły 1545 kg). Baterię umieszczono w tunelu środkowym między przednimi fotelami, pod tylną kanapą i podłogą bagażnika, przez co jego pojemność zmniejszyła się do 275 l.

Obecnie Golf blue-e-motion z napędem na przednią oś wyposażony w taką baterię może przejechać do 150 km (w zależności od stylu jazdy preferowanego przez kierowcę oraz innych czynników, takich jak korzystanie z klimatyzacji lub ogrzewania podczas jazdy). Nie jest to jednak ostateczny zasięg elektrycznego Golfa – dane te mają zostać ogłoszone tuż przed wypuszczeniem modelu na rynek. Producent oczekuje, że rezultat ten zostanie istotnie poprawiony.

Golf blue-e-motion rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,8 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 135 km/h. Całkiem nieźle, biorąc pod uwagę, że jest cięższy od standardowego Golfa – waży na przykład o 205 kg więcej od Golfa BlueMotion TDI ze skrzynią DSG.

Elektryczny Golf został również wyposażony w układ odzysku energii hamowania, a kierowca może wybrać jeden z czterech trybów, w jakich będzie działać. Kierowca może także ustalić z góry, jakimi priorytetami chce się kierować podczas jazdy – czy będzie mu zależeć na jak największym zasięgu, maksymalnym komforcie jazdy, czy jak największej dynamice. W zależności od wyboru prekonfigurowane są: moc silnika elektrycznego, tryb pracy klimatyzacji, maksymalna prędkość i strategia regeneracji baterii.

Golf blue-e-motion będzie oferować trzy profile konfiguracji: “Normal,” “Comfort+” i “Range+.” W profilu “Comfort+” dostępna jest cała moc 115 KM – w tym trybie Golf blue-e-motion może poruszać się z prędkością 135 km/h. Jeśli kierowca aktywuje tryb “Normal”, moc maksymalna jest redukowana do 87 KM, a maksymalna prędkość do 115 km/h. Tryb “Range+” oznacza moc ograniczoną do 69 KM i maksymalną prędkość 105 km/h. Jednocześnie wyłączany jest system klimatyzacyjny.

Dane techniczne:

Wymiary:

  • Długość: 4 199 mm
  • Szerokość: 1 786 m
  • Wysokość: 1 480 m
  • Rozstaw osi: 2 575 mm

Silnik:

  • elektryczny
  • moc szczytowa: 115 KM
  • moc ciągła: 69 K
  • maksymalny moment obrotowy: 270 N
  • 0-100 km/h: 11,8 sekund
  • Prędkość maksymalna ( w trybie Comfort+): 135 km/h

Przekładnia EQ 210 (jednobiegowa)

Napęd: na przednią oś

Opony: 205/55 R16

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM