Cadillac BLS, pierwszy model tej marki zaprojektowany z myślą o europejskich warunkach drogowych, został uhonorowany tytułem "Samochodu Zimy 2007" (Winter Car 2007) przez fiński magazyn "Tekniikan Maailma". Nagroda została przekazana Jimowi Taylorowi, Dyrektorowi Generalnemu firmy Cadillac, przez Marttina Merilinna, głównego wydawcę tego popularnego w Finlandii magazynu motoryzacyjnego, podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego.
Luksusowy sedan marki Cadillac przeszedł przez trudy testu wraz z dwudziestoma innymi, najnowszymi modelami wprowadzonymi na rynek w minionym roku. Wyniki "TM Winter Test" są powszechnie uznawane przez klientów i firmy branży samochodowej, szczególnie że Finlandia znana jest z najcięższych zimowych warunków klimatycznych w Europie. Na arktycznej północy Finlandii temperatury spadające poniżej trzydziestu stopni Celsjusza są zjawiskiem normalnym. A opon zimowych używa się tu przez wiele długich miesięcy.
Napędzany na przednią oś, Cadillac BLS został wprowadzony na rynek w 2006 roku. Model, po raz pierwszy w historii marki, może być wyposażony w turbodoładowany silnik wysokoprężny. Jednostka dysponująca mocą 150 KM, podobnie jak silniki benzynowe o mocach 175 KM, 210 KM oraz 255 KM, zapewnia autu osiągi, których klienci oczekują od każdego samochodu Cadillac. BLS to także wyrazista stylistyka, doskonałe własności jezdne i akustyczny komfort podróżowania.
Oczekiwania wobec uczestników porównania zostały celnie określone w raporcie "Tekniikan Maailma" jako: "zdolność do możliwie bezpiecznego dotarcia do celu, w warunkach maksymalnego komfortu podróżujących, przez rzadko zaludnione, zimne i ciemne tereny". Cadillac BLS dowiódł, że z dużym zapasem spełnia te unikalne wymagania.
Test drogowy zorganizowany przez "Tekniikan Maailma" polega na przejeździe samochodami ze stolicy Finlandii, Helsinek, na znany tor "Ivalo" na północy kraju, a także na próbach przeprowadzanych na długich odcinkach szos pokrytych śniegiem. Cadillac zwyciężył w kategoriach takich jak, stabilność kierunkowa podczas jazdy i hamowania na śliskiej nawierzchni, przyczepność w trakcie ruszania na wzniesieniach, efektywność oświetlenia reflektorów przednich, zdolność do ogrzania wnętrza do temperatury 15 stopni w czasie krótszym niż 10 minut podczas mrozów.
"Oto najlepszy Cadillac na zimę, jakiego można sobie wymarzyć", stwierdzili zgodnie jurorzy. Ich komentarz jest formą uznania dla zespołu inżynierów, którego nadrzędnym celem była budowa modelu Cadillaca jak najlepiej dostosowanego do wymogów europejskich.