Koncepcyjny Escalade posiada obniżone o 5 cm, sportowe zawieszenie, wyjątkowo mocny układ hamulcowy oraz unikalny układ wydechowy i chłodzenia.
Na układ napędowy składa się silnik V8 o mocy 550 koni mechanicznych, współpracujący z sześciobiegową skrzynią automatyczną 6L80.
W porównaniu z modelem seryjnym nadwozie ma zmieniony kształt przodu i tyłu, nowa kratkę chłodnicy, nowy reling dachowy i maskę silnika. Imponującym kształtom powagi dodają 24-calowe felgi z lekkich stopów.
W kabinie na pasażerów oczekują sportowe, kubełkowe fotele Recaro w pierwszym i drugim rzędzie. Trzeci rząd foteli usunięto. Bagażnik wyposażono w aluminiową podłogę.
Trzeba przyznać, że nowy koncept Cadillaca budzi respekt nie tylko wyglądem, ale i potencjalnymi osiągami potężnego silnika i sprawia wrażenie mocniejszego, od swego produkowanego seryjnie brata