Goście odwiedzający targi będą mieli okazję wziąć udział w licznych europejskich i światowych premierach nowych modeli. Ponadto GM-Forum demonstruje napęd przyszłości GM HydroGen4 – technologię ogniw paliwowych czwartej generacji. HydroGen4 to duży postęp w dziedzinie codziennej użyteczności, dynamiki i trwałości całego systemu w porównaniu z jego poprzednią wersją. Zestaw ogniw paliwowych HydroGen4 obejmuje 440 połączonych szeregowo ogniw. Cały system wytwarza moc do 93 kW. Dzięki pomocy synchronicznego silnika elektrycznego o mocy 73 kW/100 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa ok. 12 sekund. HydroGen4 wyposażony jest w system zbiorników obejmujący trzy zbiorniki wytrzymujące ciśnienie do 700 barów, wykonane z kompozytowego materiału z włókna węglowego. Mogą one pomieścić 4,2 kg wodoru. Zapewnia to zasięg do 320 kilometrów.
Chevrolet: światowa premiera dynamicznego, trzydrzwiowego Aveo
Główną atrakcją tegorocznego pokazu Chevrolet Europe podczas Salonu Samochodowego w Genewie będzie nowy trzydrzwiowy Aveo, który zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności. Jest to element strategii Chevroleta, który chce szybko powiększyć swoją niezwykle udaną rodzinę samochodów kompaktowych. Jej kolejny członek – nowy pięciodrzwiowy model – trafi do sprzedaży w marcu.
Najważniejsze cechy obydwu nowych modeli to doskonały wygląd zewnętrzny, świetnie wykończone wnętrze i nowy, jeszcze oszczędniejszy silnik benzynowy. Dynamicznie wyglądający trzydrzwiowy Aveo dotrze do salonów europejskich dealerów w czerwcu tego roku. Kupujący będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe: o pojemności 1,2 litra i mocy 84 KM oraz o pojemności 1,4 litra i mocy 101 KM.
Opel: koncepcyjna Meriva wydarzeniem w segmencie vanów, nowe silniki Zafiry, nowa Agila
Podczas tegorocznych targów Opel podkreśla swoją wiedzę z zakresu projektowania vanów. Koncepcyjna Meriva pokazuje nam, że ten bestseller, a zarazem lider segmentu od czasu wprowadzenia na rynek w roku 2003, może być jeszcze doskonalszy. Ten koncepcyjny pojazd to urzeczywistnienie innowacyjnego podejścia pozwalającego uzyskać jeszcze większą elastyczność w vanach Opla. Charakter koncepcyjnej Merivy podkreślają elementy jej designu, które pozwoliły na stworzenie jasnego i przestronnego wnętrza, takie jak uformowana w kształt litery „U" przednia szyba rozciągająca się aż do dachu i efektowne wygięcie na poziomie okien przy środkowym słupku. Elementy te wpływają na pozytywną atmosferę wnętrza i zwiększają praktyczność tego koncepcyjnego pojazdu.
Zafira, będąca uosobieniem elastycznego samochodu siedmioosobowego, doczekała się nowych elementów stylistycznych i poszerzonej gamy dziesięciu silników. Trzy nowe jednostki – podstawowy silnik benzynowy 1.6 (85 kW/115 KM) i dwa turbodoładowane silniki 1.7 CDTI z układem wtrysku common-rail (81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM) – zapewniają poprawioną wydajność. W porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe silniki są mocniejsze nawet o 10 KM, co przekłada się na poprawione osiągi, ale spalają przy tym do 5 procent paliwa mniej. Zafira ma więc powody, by dumnie się prezentować, i tak właśnie robi – wystarczy spojrzeć chociażby na szeroką chromowaną belkę z wbudowanym logo Opla na przedzie samochodu. A to przecież tylko jeden z kilku subtelnych sportowych dodatków. Ofertę europejskiego lidera w segmencie vanów uzupełnia nowa Agila, która trafi na rynek tuż po zakończeniu tegorocznych genewskich targów.
Saab: światowe i europejskie premiery napędzają rozwój marki
Program ekspansji Saaba nabiera coraz większego rozpędu, o czym świadczy odbywająca się w Genewie światowa premiera innowacyjnego pojazdu koncepcyjnego, który wskazuje kierunki rozwoju oferty tej szwedzkiej marki segmentu premium. Po debiucie w Detroit koncepcyjny 9-4X Biopower po raz pierwszy pojawia się w Europie. Saab wyraźnie pokazuje więc chęć wejścia do rozwijającego się segmentu crossover, stawiając przy tym na efektowny wygląd i mocne osiągi połączone z nowatorskim systemem XWD.
Do innowacyjnych rozwiązań przewozowych należą między innymi jedyny w swoim rodzaju system bagażowy na sprzęt narciarski, który zaprojektowano we współpracy ze specjalistą w dziedzinie sportów górskich – firmą Salomon. Zoptymalizowany pod kątem bioetanolu (E85) czterocylindrowy, wyposażony w turbosprężarkę silnik o pojemności 2,0 l uzyskuje łatwe do zapamiętania osiągi – moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm – emitując przy tym znacznie mniej CO2.
Cadillac: koncepcyjny crossover Provoq, koncepcyjny CTS Coupé, CTS-V i Escalade Hybrid
W ramach nowatorskiego podejścia Cadillac prezentuje dwa niesamowite samochody koncepcyjne. Obydwa zadebiutowały podczas ostatniego Salonu Samochodowego w Detroit, a teraz w Genewie przyszedł czas na ich europejską premierę. W Szwajcarii swój europejski debiut zaliczy produkcyjna wersja super-sportowego sedana CTS-V. Innowacyjny samochód koncepcyjny Provoq na ogniwa paliwowe pokazuje nam, jak będzie wyglądać przyszłość luksusowej motoryzacji. Koncepcyjny Provoq na ogniwa paliwowe to najnowszy przykład wykorzystania przełomowego systemu E-Flex koncernu GM, łączącego w sobie nowy system ogniw paliwowych piątej generacji i akumulator litowo-jonowy. Dzięki eleganckiemu klasycznemu nadwoziu Cadillaca, koncepcyjny Provoq wprowadza luksus do segmentu crossover, oferując wiele miejsca dla pasażerów i obszerną przestrzeń bagażową.
Ponadto w samochodzie tym znajdziemy umieszczoną na dachu baterię słoneczną (pomagającą zasilać akcesoria takie jak oświetlenie kabiny czy system audio), a także elektryczny system hamowania brake-by-wire i szczeliny na osłonie chłodnicy, które zamykają się po osiągnięciu dużej prędkości, aby zwiększyć dynamikę, i otwierają przy wolniejszej jeździe, zapewniając maksymalne chłodzenie zestawu ogniw paliwowych.
A zatem zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz Provoq łączy styl z funkcjonalnością. Jest to wygodny samochód pięcioosobowy, który posiada udogodnienia i systemy audio-informacyjne zdolne zaspokoić wymagających klientów Cadillaca. A co najważniejsze, ogniwa paliwowe w żaden sposób nie ograniczają przestrzeni w kabinie i w bagażniku. Zdobywając uznanie krytyków, wygrywając branżowe nagrody i osiągając świetne wyniki sprzedaży, Cadillac CTS stał się jedną z gwiazd nowoczesnego designu. Projektanci Cadillaca stanęli więc przed pytaniem, co dalej. Ich odpowiedź okazała się hołdem złożonym tradycyjnemu designowi i przybrała formę niesamowitego koncepcyjnego Cadillaca CTS Coupe, który zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Detroit. CTS Coupe stworzono przy pomocy uznanego języka designu Cadillaca „Sztuka i Nauka”, wzmacniając przy tym obydwa te aspekty.
CTS Coupe jest bardziej ekspresyjny i zaawansowany technicznie oraz bardzo spersonalizowany. Dzięki zupełnie nowym przetłoczeniom przednich błotników CTS Coupe wygląda jeszcze efektowniej od poprzedzającego go sedana. Wnętrze koncepcyjnego CTS Coupe to klasyczne 2+2, bez środkowych słupków, wykończone czarną skórą z detalami wykonanymi z mikrowłókien. Z myślą o światowym rynku pojazdów luksusowych CTC Coupe zaprojektowano tak, by przystosowany był do różnych silników, w tym najpopularniejszego wśród Cadillaców silnika V-6 o pojemności 3,6 litra z wtryskiem bezpośrednim, a także nowego turbodoładowanego silnika diesla o pojemności 2,9 litra, nad którym jeszcze pracują eksperci. Z kolei produkcyjna wersja modelu CTS-V, która pojawi się na rynkach światowych pod koniec tego roku, charakteryzuje się jeszcze bardziej sportowym prowadzeniem. Dzięki silnikowi V8 o mocy 550 KM, CTS-V ma osiągi prawdziwego samochodu supersportowego. CTS-V to jednak nie tylko moc – poprawiono też design samochodu i wyposażono go w cały zestaw technicznych dodatków, takich jak: układ zawieszenia Magnetic Ride Control, pierwszy w branży system Performance Traction Management oraz nowa automatyczna skrzynia biegów z mechanizmem zmiany biegów na kierownicy.
Kolejna europejska premiera to Escalade Hybrid – pierwszy na świecie duży luksusowy SUV, w którym zastosowano oszczędny napęd hybrydowy. Escalade Hybrid napędzany jest przez nowatorski i oszczędny system Two-Mode Hybrid (dwusystemowy napęd hybrydowy), który umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa o połowę podczas jazdy po mieście. Nie ma on przy tym wpływu na efektowny wygląd, wydajność ani luksusowe usprawnienia, które uczyniły Escalade legendą. W USA model Hybrid trafi do sprzedaży latem 2008 roku, natomiast decyzja o sprzedaży tego modelu na pozostałych rynkach zostanie podjęta w ciągu kilku miesięcy. Będzie on dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. System Two-Mode Hybrid pozwala Cadillacowi Escalade ruszać i z niewielką prędkością jeździć po mieście tylko z wykorzystaniem napędu elektrycznego, zaś kiedy chcemy mocniej nacisnąć na gaz, sprawnie łączy moc pochodzącą z baterii z mocą wytwarzaną przez silnik benzynowy.
Opatentowany przez GM system Two-Mode Hybrid składa się z nowoczesnej elektrycznej przekładni o zmiennych przełożeniach (EVT – electrically variable transmission) i 300-woltowej niklowo-wodorkowej baterii z systemem gromadzenia energii (ESS – Energy Storage System). Systemy te współpracują ze standardowym silnikiem benzynowym V-8 Gen IV o pojemności 6 litrów z system aktywnego zarządzania paliwem (AFM – Active Fuel Management).
Corvette: ZR1 wchodzi do świata super-samochodów
Corvette od ponad 50 lat jest legendą wśród amerykańskich samochodów sportowych. Teraz po raz pierwszy dostępny jest model, który może mierzyć się z najlepszymi supersportowymi samochodami świata. Sercem Corvette ZR1 jest superdoładowany silnik V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 620 KM. Kluczem do doskonałych osiągów, takich jak prędkość maksymalna ponad 320 km/h, jest świetny stosunek mocy do wagi – ZR1 waży zaledwie trochę ponad 1500 kg. Dzięki zastosowaniu komponentów z włókna węglowego, np. w przednich błotnikach, masce i dachu, udało się ograniczyć wagę samochodu do minimum. Najszybszy z dotychczas wyprodukowanych samochodów GM będzie dostępny w Europie już pod koniec tego roku.
Hummer: Koncepcyjny HX to niezwykle uniwersalny samochód terenowy
Koncepcyjny Hummer HX to kompaktowy, pełen świeżości i wyjątkowo uniwersalny samochód. Po premierze podczas Salonu Samochodowego w Detroit teraz przyszedł czas na europejski debiut tej hardej terenówki. Nadwozie tego samochodu można dostosować do wymagań pasażerów w ciągu zaledwie kilku minut. Dzięki zdejmowanym panelom dachowym i składanej tylnej części dachu HX można błyskawicznie zmienić w pikapa lub kabriolet.
Jeśli wciąż brakuje nam świeżego powietrza, możemy odczepić drzwi – ta opcja na pewno spodoba się prawdziwym fanom jazdy w terenie. Bardzo szybko można też zdemontować błotniki, zwiększając tym samym prześwit. Ten samochód koncepcyjny wyposażono w napędzany paliwem E85 silnik V6 FlexFuel o pojemności 3,6 litra.