Po niedawnym wprowadzeniu kilku nowych samochodów firma Chrysler postanowiła na rozszerzenie swej oferty poprzez modele Sebring Sedan i Sebring Cabrio. Pojazdy te nazwano tak na cześć słynnego toru wyścigowego w USA, gdzie Chrysler odniósł wiele sportowych sukcesów.
Sebring ma stać się poważnym konkurentem dla innych limuzyn klasy średniej. Jego atuty, to niebanalna stylistyka, typowo amerykański, wspaniały komfort podróżowania i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Głównym akcentem przodu auta jest owalna krata wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem oraz nowatorskie stylistycznie reflektory. Zarówno przednie jak i tylne światła wzorowane były na modelu 300 M, dzięki czemu zyskały modny, "krystaliczny" wygląd. Masywnego wyglądu dodaje Sebringowi wysoka linia okien bocznych a wyrazistość podkreśla część tylna z uniesioną linią bagażnika. Całość dopełniona została łukowatym dachem, podkreślający elegancki i bardzo aerodynamiczny wygląd.
Wnętrze samochodu stanowi odwzorowanie linii nadwozia. Uwagę zwraca przede wszystkim nowa tablica rozdzielcza z eleganckimi, biało-czarnymi tarczami, które otoczone są chromowanym pierścieniem. Konstruktorzy zadbali także o poprawę ergonomii kokpitu. Dla zapewnienia wyższego komfortu podwyższone zostały oparcia przednich foteli. Bezpieczeństwo zapewniają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach oraz poduszki powietrzne. Opcjonalnie montowane są również kurtyny boczne, które chronią jadących na przednich i tylnych miejscach.
Ogromne znaczenie ma także komputerowo zaprojektowana technologia optymalizacji struktury nadwozia. Kontrolowane strefy zgniotu przejmują energię zderzenia a specjalna "klatka ochronna" zapewnia sztywność kabiny pasażerskiej. Chrysler Sebring wyposażony został w nowatorski układ ABS Plus. Jego zalety odczuwalne są głównie podczas hamowania na ostrych zakrętach. Nowy system monitoruje prędkość obrotową kół i równoważąc siły hamowania zapobiega poślizgowi.
Stosowany w Stratusie silnik 2,5-litrowy w nowym Sebringu zastąpiony został przez 24-zaworową jednostkę V6 DOHC o pojemności 2700 cm³. Uzyskuje ona moc 200 KM, czyli o 32 Km większą niż poprzednik. Dostępny jest także 131-konny silnik 2,0 16V. W obu przypadkach przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem czterostopniowej skrzyni automatycznej. W późniejszym terminie do wyposażenia dołączyć ma także pięciobiegowa przekładnia ręczna.
Nowy Chrysler dostępny jest w uboższej wersji LE lub lepiej wyposażonej LX. Już pierwszy poziom (LE) oferuje klimatyzację, tempomat, wspomaganie kierownicy, podgrzewane i składane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną regulację prędkości wycieraczek w zależności od prędkości oraz system audio Gold CD z sześcioma głośnikami.
Odmianę LX wzbogacono o ABS Plus, aluminiowe obręcze, mikrokomputer pokładowy i skórzana tapicerkę.