Na salonie samochodowym International Auto Show 2001 w Nowym Jorku zaprezentowany został prototyp nowego kabrioletu, PT Cruiser Convertible. Trevor Creed, wiceprezes ds. Wzornictwa Produktu określił nowe dzieło Chryslera mianem świadectwa olbrzymiego potencjału konstrukcji PT Cruisera. Nową odmianę samochodu najłatwiej rozpoznać oczywiście po otwartym nadwoziu. Zmianie uległy również błotniki tyle i współgrające z nimi dwoje drzwi. Zderzaki polakierowane zostały w kolorze nadwozia a wykończenia takie, jak: kraty wlotu powietrza pokryto chromem. Sylwetce auta uroku dodało również obniżenie nadwozia o 38 mm. Wersja Convertible jest dużo niższa od pierwowzoru, także dzięki niżej poprowadzonej linii składanego dachu. Jednocześnie karoseria uległa lekkiemu "wygładzeniu". Prototyp PT Cruisera otrzymał niezmieniony układ napędowy pochodzący z oryginału.
PT Cruiser pozostaje jednak tylko studium – nie wiadomo, czy kiedykolwiek wejdzie do produkcji seryjnej