„O rozwoju naszej sprzedaży na świecie decyduje zdanie klientów i dlatego wprowadzamy kolejne zmiany, aby lepiej spełniać ich oczekiwania, począwszy od wystroju wnętrza poprzez zespoły napędowe aż do wielkości samych pojazdów” – mówi Michael Manley, wiceprezes ds. sprzedaży światowej, marketingu i rozwoju biznesowego Chrysler LLC – „Przykładem tego kierunku myślenia jest nowy Jeep Patriot i Compass, dwa najoszczędniejsze SUV’y w swym segmencie. Dzięki nowemu wystrojowi wnętrza, miękkim materiałom wykończeniowym i zwiększeniu ogólnego komfortu pojazdy te jeszcze bardziej zyskują na wartości.”
25 rocznica nowoczesnego minivana
Dwadzieścia pięć lat po wynalezieniu nowoczesnego minivana Chrysler LLC wciąż podnosi poprzeczkę doskonałości tego słynnego pojazdu. Nowy Chrysler Grand Voyager wyróżnia się zmienionym wystrojem wnętrza i stylizacją nadwozia oraz ponad 30 nowymi lub zmodernizowanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi.
Aby godnie uczcić srebrny jubileusz minivana Chrysler proponuje specjalną wersję rocznicową, wyposażoną w elementy wystroju wnętrza klasy Premium: kolorystyka Dark Slate Gray, dekoracyjne akcenty satynowane i drewniane Blackwood oraz nową tapicerka skórzana ze ściegami krytymi. Pamiątkowe plakietki „25th Anniversary Edition” znajdują się na zewnątrz i wewnątrz pojazdu.
Specjalna wersja rocznicowa posiada ponadto limitowane 17-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, chromowane listwy okien i boczne nadwozia oraz bagażnik dachowy z poprzecznymi belkami. Wprowadzono także szereg ulepszeń konstrukcyjnych, dzięki którym wersja ta cieszyć się będzie jeszcze większym powodzeniem. Nowe zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia przyniosło poprawę komfortu i własności jezdnych, a i tak już oszczędny turbo diesel został zoptymalizowany pod względem zużycia paliwa i emisji spalin – bez uszczerbku dla mocy i momentu obrotowego.
Na rynkach światowych Chrysler Grand Voyager „25th Anniversary Edition” dostępny będzie na początku roku 2009.
Dwa specjalne modele Jeep’a z nowym wystrojem wnętrza
Paryski salon samochodowy to sceneria debiutu pary koncepcyjnych modeli Jeep Patriot i Compass. Koncepcyjny Jeep Patriot Back Country roztacza wokół aurę świeżej młodzieńczości i odznacza się nowym wnętrzem, kompletem oryginalnych akcesoriów Jeep’a z firmy Mopar® oraz interesującym zestawieniem unikalnych kolorów, materiałów i tworzyw, symbolizujących aktywny styl życia.
Prototypowy Jeep Compass Overland z kolei – zyskuje na ekskluzywności poprzez bogatsze wyposażenie bezpieczeństwa, jakość i wszechstronność systemu audio oraz elementy stylistyki karoserii prosto z Commandera i Grand Cherokee. Również i wnętrze zostało zmodernizowane, a specjalne, wyszywane fotele zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy.
Przy pomocy tych dwóch modeli specjalnych Chrysler i Jeep zwracają uwagę na zmieniony wystrój wnętrza oraz wyrafinowany komfort i własności jezdne najnowszych modeli produkcyjnych Patriot’a i Compass’a.
Na odświeżony wystrój wnętrz składa się nowy zestaw wskaźników, konsola podłogowa i panele drzwiowe, zaś lepsze wygłuszenie i zestrojenie wydechu pozwoliło dalej obniżyć hałasy w kabinie.
Dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa, walorom użytkowym oraz sprawności napędu 4x4 Patriot i Compass są doskonałą wizytówką marki Jeep i wyjątkowym pod względem wartości nabytkiem dla klienta.
Nowa skrzynia biegów kolejnym sposobem na oszczędność paliwa
Oferowana przez Chryslera po raz pierwszy w samochodzie Dodge Journey dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa dostępna jest obecnie na rynkach poza Ameryką Północną także w modelach Dodge Avenger i Chrysler Sebring.
Nowa przekładnia - efekt współpracy Chryslera z niemiecką firmą Getrag, stanowi opcję wyposażenia dla wersji z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym i w porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią czterostopniową powoduje znaczące obniżenie zużycia paliwa oraz redukcję emisji CO2 o sześć procent.
Marka Chrysler
W roku 2007 sprzedaż samochodów marki Chrysler stanowiła 34 procent obrotów Chrysler LLC poza Ameryką Północną. Wśród trzech najczęściej kupowanych pojazdów tej marki na świecie liderem jest Chrysler 300C, którego sprzedaż w porównaniu z rokiem 2006 wzrosła o siedem procent.
Gama modelowa Chryslera na rynkach międzynarodowych obejmuje samochody: Sebring Sedan i Cabrio, 300C Sedan i Touring, 300C SRT8 Sedan i 300C SRT8 Touring, PT Cruiser oraz Grand Voyager.
Marka Jeep
Jeep był najlepiej sprzedającą się marką Chrysler LLC poza Ameryką Północną w roku 2007, stanowiąc 41 procent obrotów zagranicznych firmy.
W skali roku sprzedaż pojazdów Jeep wzrosła o 13 procent, napędzana dużym popytem na nowe modele jak Jeep Wrangler o ekstremalnej dzielności terenowej czy Jeep Compass, lider swego segmentu pod względem niskiego zużycia paliwa. Liderem sprzedaży był Jeep Grand Cherokee, który jednocześnie jest drugim, co do wolumenu sprzedaży pojazdem Chrysler LLC na rynkach światowych.
Oferowane na rynkach światowych portfolio Jeep’a obejmuje siedem linii modelowych, z których każda dostępna jest także w wersji dla ruchu lewostronnego (RHD), z silnikiem benzynowym oraz z silnikiem Diesla.
Gama dostępnych obecnie pojazdów marki Jeep obejmuje modele: Jeep Cherokee, Commander, Compass, Grand Cherokee, Patriot, Wrangler oraz Wrangler Unlimited. Ponadto w ofercie znajduje się także wyczynowy Jeep Grand Cherokee SRT8.
Marka Dodge
Rok 2007 był pierwszym pełnym rokiem obecności Dodge na rynkach światowych, a sprzedaż samochodów tej marki stanowiła 25 procent obrotów Chrysler LLC poza Ameryką Północną.
W tym okresie Dodge Caliber znalazł się na pierwszym miejscu sprzedaży Chrysler LLC, wyprzedzając w popularności pozostałe produkty koncernu, tworząc solidny fundament dla dalszego rozwoju sprzedaży.
W roku 2008 gama marki Dodge poza Ameryką Północna obejmuje samochody: Avenger, Caliber, SRT4 Journey, Nitro i Viper SRT10.