Dzień dzisiejszy jest ważnym kamieniem milowym dla Chrysler LLC. Jesteśmy podbudowani zaangażowaniem Administracji, Ministerstwa Skarbu USA oraz Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji w sprawę przetrwania amerykańskiego przemysłu samochodowego i osiągnięcia rentowności przez Chryslera, również w drodze aliansu z włoską firmą FIAT.
Jesteśmy zadowoleni, że przy wsparciu ze strony Ministerstwa Skarbu USA – Chrysler, FIAT i Cerberus osiągnęły porozumienie dotyczące kształtu ich globalnego sojuszu-porozumienia. Chrysler konsekwentnie podkreślał, że planowany alians z FIATem przyczyni się do poszerzenia istniejącego modelu biznesowego pod kątem zwiększenia konkurencyjności w skali światowej. Doceniamy skłonność i gotowość Prezydenckiego Zespołu ds. Motoryzacji oraz ekspertów przemysłowych i finansowych – aby w wyniku wspólnych konsultacji doprowadzić do realizacji tak istotnego przedsięwzięcia.
Udostępnienie nam przez FIATa produktów i platform oraz nawiązanie współpracy w dziedzinie technologii i globalnej dystrybucji oznacza korzyści w wielu ważnych aspektach. Wśród najważniejszych wymienić należy: wzrost zdolności Chryslera do utrzymania i tworzenia miejsc pracy w USA, większy wybór zaawansowanych ekologicznie pojazdów dla konsumenta amerykańskiego, optymalizację oferty dealerów pod kątem konkurencyjności i dochodowości, ustabilizowanie bazy dostawców i kooperacji oraz – umożliwienie CLLC szybszej spłaty zaciągniętych pożyczek rządowych.
Od czasu przedłożenia naszego planu dochodzenia do rentowności z dnia 17 lutego 2009 Chrysler uczestniczył w licznych, prawdziwie konstrukcyjnych dyskusjach oraz cotygodniowych spotkaniach „twarzą w twarz” z Prezydenckim Zespołem ds. Motoryzacji. Ogromne wrażenie wywarła na nas szybkość i staranność działania naszych rozmówców, ich dobra wola oraz dogłębna znajomość trudnych zagadnień, przed którymi stoi przemysł motoryzacyjny w okresie bieżącego kryzysu finansowego. Dowodem na to może być rządowa propozycja wsparcia świadczeń gwarancyjnych i zobowiązań wobec dostawców albo nominowanie dr Edwarda Montgomery na funkcję pełnomocnika ds. ożywienia przemysłu samochodowego.
Chciałbym osobiście zapewnić wszystkich naszych klientów, dealerów, dostawców i pracowników, iż w czasie najbliższych 30 dni Chrysler będzie działał normalnie – „business as usual”. Chociaż mamy jeszcze wiele przeszkód do pokonania, Chrysler zdecydowany jest współpracować możliwe ściśle z firmą FIAT, Administracją i Ministerstwem Skarbu USA oraz Prezydenckim Zespołem ds. Motoryzacji w celu pozyskania wsparcia najważniejszych partnerów. Od sukcesu tych starań zależeć będzie możliwość dalszej pomocy rządowej do kwoty 6 mld $ wnioskowanej dodatkowo przez Chryslera na urzeczywistnienie planowanego porozumienia.