..(o napędzie elektrycznym) na potrzeby Poczty amerykańskiej (U.S. Postal Service) – w ramach obchodów Dnia Ziemi przez tę instytucję o szerokim zasięgu publicznym.
Działając w porozumieniu z USPS oraz współpracującymi dostawcami usług energetycznych, Chrysler LLC zamierza wystąpić do amerykańskiego Ministerstwa Energii (DoE) o wsparcie federalne w ramach programu promocji transportu elektrycznego (Transportation Electrification stimulus program). Pomoc ta umożliwi skompletowanie floty pokazowych minivanów o napędzie elektrycznym i zerowej emisji spalin do wykorzystania na terenie całego kraju przez Pocztę USA w jej codziennej misji statutowej.
„Mając ponad 40-procentowy udział w rynku MPV, Chrysler i Dodge są wciąż liderami segmentu minivanów, który stworzyliśmy ponad 25 lat temu” – powiedział Frank Klegon, wiceprezes Chrysler LLC ds. rozwoju produktu – „Nasza koncepcja minivana ENVI jest demonstracją innowacyjności Chryslera w zakresie technologii napędu elektrycznego a także wskazaniem trendów na przyszłość.”
To właśnie w ramach strategii rozwoju napędu elektrycznego grupy ENVI powstała koncepcja minivana EV, adresowana szczególnie do USPS pod kątem dostarczania codziennych przesyłek pocztowych.
„Poczta USA posiada największą na świecie cywilną flotę ponad 220.000 pojazdów różnego rodzaju, z których ponad 41.000 napędzanych jest paliwami alternatywnymi” – mówi Sam Pulcrano, wiceprezes USPS ds. ekologii – „Nasza starzejąca się flota wymaga wymiany pojazdów na energooszczędne, stąd też nadzieja na korzystną kooperację z Chryslerem oraz innymi producentami samochodów już w najbliższej przyszłości.”
Ponieważ powszechna dostępność zintegrowanej sieci elektrycznej jest czynnikiem elementarnym dla publicznej akceptacji pojazdów o napędzie elektrycznym, istotnym elementem planów Chryslera jest współpraca z kluczowymi dostawcami usług komunalnych w USA, m.in. Duke, ConEd oraz DTE. Firmy te podpisały już z Chryslerem listy intencyjne, na mocy których urzędy pocztowe strategicznych lokalizacji w USA otrzymać mają wyposażenie umożliwiające dostęp do prądu w celu ładowania akumulatorów samochodowych w ramach proponowanego programu elektryfikacji transportu. Jako integrator systemowy dla Poczty USA podobny list intencyjny podpisał także Instytut Badawczy Energii Elektrycznej (EPRI).
„Struktura naszego modelu partnerstwa ułatwia ekspansję także na inne regiony kraju w miarę zwiększania zasięgu tego projektu” – powiedział Lou Rhodes.