Chrysler zaproponował swoim klientom relatywnie tani samochód w stylistyce retro.
Warto odnotować fakt, iż początkowo PT Cruiser miał nosić znaczek Plymoutha, jednak ostatecznie wszedł na rynek jako Chrysler. Przez okrągłą dekadę pojazd mimo dyskusyjnej urody zyskał sobie grono zwolenników, a dla niektórych stał się wręcz ikoną. Nadwozie PT nie przeszło poważniejszych zmian stylistycznych, jedynie mały lifting w 2006.
W 2001 roku Chrysler sprzedał 144,717 egzemplarzy, jednak po 10 latach sytuacja mocno się zmieniła. W 2009 i w 2010 roku Chrysler sprzedał odpowiednio 17,941 i 4,917 egzemplarzy. W piątek fabryka Toluca zamknęła linię montażową PT, którego łączna światowa produkcja wyniosła 1,35 mln sztuk. Ostatni egzemplarz który zjechał z taśmy został polakierowany w kolorze Stone White. Aktualnie fabryka szykuje się do montażu Fiata 500 (2011).