Ponadto w zależności od warunków, kierowca może zezwolić na udział technologii w innej formie jazdy – jazdy nowej generacji. Dostępny z automatyczną skrzynią biegów, DS Drive Assist toruje drogę do autonomicznej jazdy. Ten system poziomu 2 pozwala, wciąż pod nadzorem kierowcy, na zarządzanie prędkością i pozycjonowaniem DS 3 Crossback na pasie ruchu do 180 km/godz.
Spokojna jazda na autostradzie
DS Drive Assist pozwala w każdej chwili delegować prowadzenie pojazdu i odzyskiwać kontrolę nad nim. To kolejny krok naprzód w kierunku autonomicznej jazdy. Ten prawdziwie innowacyjny system reguluje prędkość pojazdu w stosunku do samochodu jadącego z przodu. Funkcja ta oddziałuje na układ kierowniczy, precyzyjnie ustawiając DS 3 Crossback na swoim pasie drogowym, z poszanowaniem wyborów i nawyków kierowcy. Aktywny przy prędkości do 180 km/h (zgodnie z krajowymi przepisami dotyczącymi ograniczeń prędkości), steruje prędkością i kursem pojazdu dla kierowcy.
DS 3 Crossback
Funkcja ta, szczególnie przydatna w korkach lub na autostradzie, przyczynia się do bezpieczeństwa, wydajności i spokoju za kierownicą DS 3 Crossback.
Zachowaj dystans i trzymaj się linii
Wyposażony w tempomat ACC Stop & Go (Adaptive Cruise Control), DS Drive Assist reguluje prędkość i odległość DS 3 Crossback w stosunku do pojazdów z przodu. Ten inteligentny system może być wykorzystywany do zarządzania jazdą w korkach. Bez ingerencji kierowcy samochód uruchamia się automatycznie (czas zatrzymania krótszy niż trzy sekundy), zapewniając spokój za kierownicą bez niepotrzebnych obciążeń i działań.
Kamera pokładowa DS Drive Assist rozpoznaje uszkodzone i nieuszkodzone oznaczenia drogowe. Podczas jazdy na bieżąco analizuje obraz drogi przed pojazdem, aby ocenić sytuację. Dzięki funkcji LPA (Lane Position Assist) utrzymuje pojazd na swoim pasie drogowym zgodnie z życzeniem kierowcy.
Dobrze wiedzieć: Gdy kierowca chce odzyskać kontrolę nad kierowaniem, przejmuje kontrolę nad systemem, utrzymując stabilną pozycję na kierownicy. Manewr korekcyjny zostaje również przerwany w przypadku aktywacji wskaźników. Funkcja ta jest aktywna od prędkości 30 km/h. W przypadku, gdy kierowca chce odzyskać kontrolę nad układem kierowniczym, manewr korekcyjny zostaje przerwany. Następnie działa ona z prędkością od 0 do 112 km/h / 180 km/h.