DS 9 wykorzystuje nową wersję cieszącej się doskonałą opinią platformy EMP2 (EMP2 V2.3). Ta bezprecedensowa konstrukcja ma rekordowy rozstaw osi zapewniający niezwykłą przestrzeń, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Została również specjalnie przystosowana do modelu DS 9, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagającej klienteli premium. Wygłuszenie przegrody czołowej i specjalne metody izolacji dźwiękowej zapewniają wyjątkowy komfort. Zwiększona sztywność całej konstrukcji gwarantuje optymalną precyzję jazdy.
DS 9
Aktualnie dostępne są dwa zespoły napędowe: wersja hybrydowa plug-in E-TENSE 225 z napędem na przednią oś, a także wersja benzynowa PureTech 225. Obie wersje silnikowe w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Gama zostanie wkrótce uzupełniona o kolejną wersję hybrydową plug-in E-TENSE 250 o zwiększonym zasięgu oraz topową odmianę hybrydową plug-in E-TENSE 360 z napędem 4x4.
DS 9 oferuje najbardziej zaawansowane technologie, w szczególności jazdę autonomiczną DS DRIVE ASSIST poziomu 2, inteligentny system zawieszenia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, reflektory DS ACTIVE LED VISION, system HiFi FOCAL Electra®, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika w trybie hands-free ADML PROXIMITY, system DS NIGHT VISION, system DS DRIVER ATTENTION MONITORING, system aktywnego ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, systemy rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych i automatycznego hamowania awaryjnego do prędkości 140 km/h. Samochód pojawi się w salonach w połowie roku.