Plebiscyt Auto Lider to jedno z najstarszych tego typu wydarzeń w Polsce. W tym roku odbywał się już po raz dwudziesty. Organizatorami plebiscytu są redakcje tygodnika „Motor”, miesięcznika „Auto Moto” oraz portalu magazynauto.pl, ale w roli jurorów nie występują dziennikarze, lecz czytelnicy. Internetowe głosowanie w tegorocznym konkursie trwało od listopada 2021 r. do końca stycznia tego roku. Swój głos oddało przeszło 81 tys. uczestników.
Wybierali oni zwycięzców w 13 kategoriach, a także motoryzacyjną premierę roku i markę roku. Marka DS Automobiles była obecna wśród aut klasy wyższej i luksusowych ze swoją innowacyjną limuzyną DS 9. W głosowaniu czytelników zajęła ona trzecie miejsce w tej kategorii.
DS 9 to bezprecedensowa konstrukcja, charakteryzująca się rekordowym rozstawem osi, zapewniającym niezwykłą przestrzeń, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Wyjątkowy komfort zapewnia wygłuszenie przegrody czołowej i specjalne metody izolacji dźwiękowej. A zwiększona sztywność całej konstrukcji gwarantuje optymalną precyzję jazdy.
Aktualnie dostępne są trzy zespoły napędowe: wersja hybrydowa plug-in E-TENSE 250 z napędem na przednią oś, wersja benzynowa PureTech 225 oraz topowa odmiana hybrydowa plug-in E-TENSE 360 z napędem 4x4. Wszystkie wersje silnikowe dostępne są w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.
Gama DS 9 oferowana jest w dwóch wersjach wyposażenia: Performance Line + oraz Rivoli +. Obie charakteryzują się wykorzystaniem szlachetnych materiałów wysokiej jakości i awangardową stylistyką obecną nawet w najmniejszych detalach.
DS 9 oferuje najbardziej zaawansowane technologie, w szczególności jazdę autonomiczną DS DRIVE ASSIST poziomu 2., inteligentny system zawieszenia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, reflektory DS ACTIVE LED VISION, system HiFi FOCAL Electra®, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika w trybie hands-free ADML PROXIMITY, system DS NIGHT VISION, system DS DRIVER ATTENTION MONITORING, system aktywnego ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, systemy rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych i automatycznego hamowania awaryjnego do prędkości 140 km/h.