Kapitalka Polonez Caro 1.5 Gle

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym zrobic kapitalke silnika w Polonezie caro 1.5 gle rocznik 92 przebieg 115tys, moze ktos mi powiedziec co wchodzi w sklad takiej kapitalki co sie wymienia a raczej zaklad do ktorego mam zamiar dac tylko nie wiem czy wart.czekam na opinie.Blachy mam zdrowe
  
 
Poczekaj chwile a zaraz wszyscy zaczna Ci wciskac 2.0
  
 
jesli uważasz, że twój silnik rzeczywiście potrzebuje juz kapitalki, to najlepiej popytaj ludzi we własnym mieście o jakiś dobry warsztat
  
 
No to ja się odezwę, jako że jestem świeżo po remoncie takiego samego silniczka.
Wszystko zalezy co trzeba zrobić. U mnie nie był robiony wał korbowodowy, ale za to prawie wszystko inne: nowe tłoki, pierścienie, slif wałka rozrzadu, tulejowanie, panewki, planowana głowica, nowe uszczelniacze, wszystkie uszczelki ( nie rzemieslnicze, tylko "fabryczne"), zawory, nowe spręzytnki zaworów itp
W sumie prawie cały i to nie kosztowało zbyt dużo. Ze szlifierzem, i robotą mechanika to wyniosło na gotowo 1200zł w tym olej Mobil, co prawda mineralny. Więc jeszcze nie tak źle. Jesli chciałbyś adres to nie ma problemu, ale mieszkam w Poznaniu i mechanik też
  
 
Cytat:
2003-02-05 20:20:24, road_runner pisze:
Poczekaj chwile a zaraz wszyscy zaczna Ci wciskac 2.0



  
 
A szczegolnie taki jeden na J...
  
 
Cytat:
2003-02-05 20:30:58, MAJCHAL pisze:
W sumie prawie cały i to nie kosztowało zbyt dużo. Ze szlifierzem, i robotą mechanika to wyniosło na gotowo 1200zł w tym olej Mobil, co prawda mineralny.


A jaka czesc tej kwoty stanowia materiały a jaka robocizna. Jaki przebig miał Twój poldek i co Cie skłoniło, przekonalo ze wyremontowales go (domagał sie natarczywie? )?
  
 
FRYCEK w dziale (Warto Wiedzieć )masz opis remontu silnika Polonez GLE, poczytaj
  
 
road_runner
Silniczek domagał sie naprawy. Chlał olej jak głupi - ok 1,5 litra na 1000 km, poza tym piekny niebieski dymek, niska kompresja na 3 garze, pęknięty tłok.
Mechanik to znajomek mojego ojca i wziął niemalże po kosztach, jak dla mnie, czyli jakieś 250zł. Reszta to nowe tłoki, szlifierz, pierscienie, uszczelki, panewki, i takie tam
  
 
Tak jak w opisie
Szukam dobrego mechanika ktory zna sie na rzeczy:
-kapitalka silnika
-ogrzewanie
-przy okazji lewy hamulec sprawdzic i zrobic bo sciaga mnie cholernie


czekam na wasze propozycje

pozdrawiam
  
 
polecam warsztat FIACIK w Zabrzu na ul.Wolnosci.Znajduje sie on w okolicy Hali POGOŃ ZABRZE oraz skansenu Krolowa Luiza.Gdybys chcial konkretniejsze namiary wal na GG
  
 
Mozesz wpasc do Mszany. telefon 4720253. pewnie dogadasz sie z nim nawet na zalozenie 2.0 w podobnej cenie w jakiej bys mial remont.
  
 
rzeczywiscie zobacz ile bedzie to kosztowało u Fiacika zgodnie z opisem jw.Mysle ,ze nie są zli i znaja sie na rzeczy sam tam robiłem geometrie i niewyszło to drogo w porownaniu z innymi warsztacikami.Sam jestem przed remontem i robie to w inny sposob .Jak masz pytania jak to zagadaj na gg.Pozdrawiam Ziomka
  
 
Mam dylemat,chce zrobic kapitalke silnika
bylem u Dufka w Gliwcach ,powiedzial ze nei jest w stanie powiedziec ile mnie to wyniesie ale robocizna to koszt 800-1000zl no i teraz kwestia czesci,podpytywalem go ile to mniejwiecej max wyniesie ale on dlaej mowi ze nie wie,wiedz pyta sie czy 3000zl starczy to powiedzial ze watpi czy tyle to wyniesie ,moze 2000-2500zl-ale nie wie,piew trzba rozebrac,ale widzialem poldka z silniczkiem jaki zrobil i wyglada super taki czysciutki:)

Z kolei w zabrzu jest Fiacik ,tego zakladu nieznam,ale widze ze piszecie ze sa tani,ale czy dobrzy??,czy naprawe warto do niech jechac.Bo ja chce miec tak na cacy zrobiony porzadna kapitalke

czekam na opinie
  
 
Cytat:
2003-02-25 21:06:02, Frycek pisze:
ale widzialem poldka z silniczkiem jaki zrobil i wyglada super taki czysciutki:)


Ja tez potrafie umyc silnik ale za remont bym sie niebrał
  
 
Nie znam tych mechaników, ale jedno ci moge powiedzieć. Jeśli już robisz remont to warto zrobić go porządnie. Tutaj oszczędności typu 300zł, to jest nic, a za chwilę będą jakieś problemy bo było robione u jakiegoś "lewusa". Polecam warsztat który jest już wypróbowany i polecony nawet gdyby miął wziąć więcej, albo znajomego mechanika, który jak powie, że to czy tamto jest nowe, to jest to NOWE, a nie ze szrotu. A jak powie, że to trzeba zrobić tzn że trzeba a nie próbuje cię naciągnąć na kasę.
Ja robiłem pół roku temu i kosztowało mnie to dość mało, ale to dlatego że nie był robiony tak totalnie, bo był jeszcze w miare dobry stan ogólny. Jednak to prawda że zależy wszystko od tego co się znajdzie jak się rozbierze, bo u mnie nie były planowane tłoki, a okazało się że jeden był pęknięty, a drugi nawet ukruszony! Z tego co wiem to dobry i solidny remont ze szlifami to koszt ok 2000-2300 w zależności od kosztów szlifu i mechanika. Ale to jest max, bo ja np zapłaciłem 1200 i chodzi jak pszczółka.
No i potem oczywiście sensowne docieranie, żeby nie padł, po 300km
  
 
Tak wiec poszedl do mechanika na kapitalke silnika
Trzymajcie kciuki aby zrobili go porzadniea pozniej odbiore moj skarbek,malutkie oklejanie nalepkami klubowymi i strzalka na zlocik Mam nadzije ze go podocieram do tego czasu

Zgodnie z zyczeniem ,po odbiorze samochodziku opisze co zrobione i za ile, juz teraz moge powiedziec za kapitalka to taka porzadna,mam nadzije ze to spowoduje mniejesze spalanie ,i lepsze osiagi ,nawet mnie nie zuwazycie jak na zlocik smigne

Niestety mimo mojej rozmowy z panem mechanikiem niezgodzil sie on na znizki dla klubowiczowszkoda

ps.prosba do wszystkich ze slaska,poszukajcie jakis warsztatow na slasku ktore by zgodzily sie na jakis znizki dla nas-bo nie ma u nas owych warsztatow a przydalyby sie,nie sadzicie
  
 
Tylko podocieraj motorek zgodnie z radami Mrozka na forum - gdzies wisi bardzo madry wywod na ten temat!!
  
 
Oto ten mądry wywód
  
 
Juz sobie wczesniej to poczytalem:))
a jaki olej proponujecie??
ps.szkda ze tyle trzeba docierac na benzynce:(ciezko bedzie ale warto:)