Peugeot 405 - ustawienie rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam na forum. Mam problem. Kupiłem niedawno Peugeota 405 GRI 1.6 rocznik 91. Zgodnie ze sztuką chciałem wymienić pasek rozrządu i olej. I tu zaczęły się problemy. Zdjąłem stary pasek i próbuję założyć nowy ale nie mogę znależć żadnych znaków. Na kole zębatym wałka rozrządu jest otówr do blokowania ale nie wiem jak ustawić wał. Wszystkie typowe miejsca sprawdziłem i nic nie znalazłem. Pomocy. I jeszcze jedno oryginalny pasek ma 113 zębów długości a ja w sklepie dostałem pasek ze 114 zębami. Niby jest napisane że do tego modelu ale nie jestem pewien czy mogę go użyć.
Pozdrawiam
  
 
Cześć. Co ja się naszukałem tego oznakowania wału! U mnie wał ustawia się przez blokowanie koła zamachowego. W obudowie koła jest dziura i tam trzeba namacać na kole zamachowym otwór na kołek blokujący. Ale żeby było ciekawiej to są dwa otwory co 180 stopni (ciekawe po co ta zmyła). Dlatego serwisówka mówi żeby zablokować oba wały przed zdjęciem starego paska. Tak jest u mnie (silnik TU5JP), ale może coś to pomoże. Pozdr.
  
 
To nie zmyła. Tak ma być. Ten silnik to przecież czterosuw A przy wymianie paska zwykle zaleca się żeby ustawić wał korbowy w GMP (górne martwe położenie, wszystkie zawory tego cylindra są wtedy zamknięte) tłok pierwszego cylindra (pierwszy cylinder to ten od strony- powiedzmy- alternatora). A że na każde dwa obroty wału korbowego przypada tylko jeden obrót wałka rozrządu, stąd w kole zamachowym są dwa przeciwległe otwory (czyli jak mówisz co 180 stopni. Czyli ustawiasz wał tak żeby pierwszy tłok był u samej góry i blokujesz koło zamachowe. Potem ustawiasz wałek rozrządu tak żeby zawory w pierwszym cyl. były zamknięte i blokujesz koło wałka rozrządu przez otwór w tym kole. Założ pasek i go naciąg. Teraz pokręć wałem korbowym- za pomocą klucza nasadowego założonego na śrubę wału korbowego- w prawo co najmniej 2 obroty i sprawdź czy zawory nia walną w tłoki. Jak jest OK, to spróbuj przekręcić teraz rozrusznikiem z odłączoną cewką, tak żeby silnik nie zapalił. Jak teraz będzie dobrze to dopiero zapalaj. Za wszelki usterki powstałe w wyniku przeczytania tego postu, jego autor nie odpowiada
  
 
Witam
W sumie wszystko to co napisaliście się zgadza. tylko że nie mogę znaleźć otworu na obudowie. Wyjąłem nawet rozrusznik i nic. Pytałem znajomych mechaników i każdy powiedział co innego. Chyba będę musiał na czuja ustawić ten rozrsząd. To jest silnik XU5M (jeśli dobrze pamiętam). Może ktoś ma jakieś namiary na dobrą serwisówkę.
Pozdrawiam
  
 
Ja bym szukał tego otworu od strony chłodnicy. Dla ścisłości - cylindry liczy się kolejno od strony koła zamachowego. Przynajmniej Haynes tak uczy. Poszukam jeszcze. Pozdr.
  
 
Właśnie od strony chłodnicy jest umieszczony rozrusznik. Spodziewałem się tam tego otworu dlatego wyjąłem rozrusznik.
Pozdr
  
 
Poprawka. Nie upierajmy się przy tym kole zamachowym. Nie mam nic o XU5 ale przy XU7 i XU10 jst coś takiego że blokuje się koło pasowe na wale silnika, potem zakłada się blokadę na koło zamachowe (takie ucho z ząbkami przykręcane na jedną śrubę), a koło pasowe się ściąga.W tym kole pasowym jest otwór i tam przychodzi taki kołek jak na rozrząd. Powodzenia.
  
 
Witam
Ja mam silnik XU5 **

Koło rozrządu blokujesz w tym otworze wiertłem 10mm. Na tym kole jest tylko jeden otwór a w głowicy jest on umieszczony po lewej u dołu patrząc na bok silnika od strony rozrządu. Znak na tym kole (mały kwadratowy, tylko jeden) ustawi się prostopadle do płaszczyzny głowicy (czyli na górze)
Dolne koło też blokujesz (np wiertłem). Na kole masz cztery otwory, dwa duże które służą do odkręcenia 2 śrub (poniżej wału) i 2 małe przy sobie. Koło blokujesz przez ten otwór (10mm) na wzgrubieniu (ten lekko po prawej) a w kadłubie masz kanał do blokowania powyżej wału, ten węższy lekko po lewej. Znak wtedy ustawi się po prawej stronie (też jest tylko jeden).

Dodatkowo na pasku powinieneś mieć dwie kreski, które powinny wypadać dokładnie na tych znakach na kołach. Strona po której długość paska między kreskami jest mniejsza ma być po prawej stronie.

Tak jak pisał poprzednik pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego (Peugeot zawsze robił na odwrót )

To co napisałem jest dla Peugeota 305 wg książki Haynesa ale wszystkie silniki serii XU mają ( a przynajmniej powinny mieć) tak samo więc problemów raczej nie powinieneś mieć.

114 zębów raczej nie powinno przeszkadzać no chyba że zabraknie regulacji na napinaczu.