Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Fiata Punto I .Po uruchomieniu silnika i przełaczeniu na gaz ( bądź uruchomienie na gazie) nie uruchamia się od razu silnik krokowy lecz dopiero po ok. 15-20 sekundach ( w zimie dłużej ).A objawia się to tym że silnik "prycha" i i muszę lekko trzymać na gazie żeby nie zgasł.Po upływie tych kilkunastu sekund silnik wchodzi na prawidłowe obroty i wszystko działa bez zarzutu. Sytuacja taka ma miejcse od nowości i mechanior twierdzi że tak jest prawidłowo.
Instalacja BRC Techno. Elektronika jest z tych najzwyklejszych;
  
 
Czy przy rozgrzanym silniku po odpaleniu też się tak zachowuje?
Zmień mechaniora (poważnie !). Przy obecnych temperaturach na zewnątrz, dobrze wyregulowana gazownia powinna bez problemu chodzić od razu po przełączeniu (nawet przy zimnym silniku).
A tak na marginesie to skąd wiesz, że krokowy się nie uruchamia?
Nie wiem jak to jest w tej Twojej instalce, ale krokowy ma ustaloną pozycję wyjściową (softem) i po przełączeniu na LPG od razu stoi w tej pozycji, następnie po otrzymaniu sygnałów z sondy lambda zaczyna dobierać skład mieszanki.
Więc są dwie opcje, albo krokowy ma za małe/za duże otwarcie "na dzień dobry" i zanim zacznie czytać sygnały z sondy (czas oczekiwania też może być regulowany softem przynajmniej w lovato i bingo tak jest), to silniczek ma za mało/za dużo gazunku, albo rzeczywiście krokowy działa z mocnym opóźnieniem. Osobiście w to drugie wątpię, bo miałbyś szopki cały czas, a nie tylko po odpaleniu. Zmień "fachowca" i wyreguluj instalkę (no chyba, że ta Twoja jest nieregulowalna - trudne słowo ) to zmień komputerek na Bingo M i też będzie z czapki.
  
 
Rzeczywiście powód może być taki że krokowy ma za małe otwarcie , ale czemu mechaniorzy w ten sposób go ustawili? ( może dlatego że regulowali go na ciepłym silniku?).
  
 
1) Jaki masz sterownik tego silnika krokowego? Mam nadzieje, że nie zainstalowali ci wersji "light" czyli bez czegoś co by lepiej na tobie zarobić.
2) Faktycznie być może coś masz nie tak poustawiane. Przy prawidłowo działającej instalacji nawet nie powinienes poczuć momentu przełączenia z benzyny na gaz. Zero szarpania!
Wiem, bo u ojca tak to działa - on też ma instalacje II generacji (z silnikiem krokowym i "lambda control" firmy Landi Renzo).

A tak na marginesie, działa mu to na plastikowym kolektorze, więc o złej regulacji nie może być mowy... bo w razie strzału nieciekawie by to wyglądało, no nie? Ale firma się podjęła i dała gwarancje, a więc była pewna swego.

Pozdrawiam
  
 
Wersji sterownika niestety w tej chwili nie pamiętam ( ale sprawdzę). W/w. problem ma miejsce jedynie podczas uruchamiania zimnego silnika głównie przy uruchamianiu na gazie. Wiem, że powinno się uruchamiać na benzynie ale przy letnich temperaturach powietrza myślę że nic złego się nie dzieje, tym bardziej że wielu moich znajomych też tak właśnie robi i nie ma żadnego problemu, a nawet jeśli część z nich startuje na benzynie to odrazu przyciska pedał gazu przełączając się na gaz i silnik pracuje normalnie a u mnie po wykonanie tej samej operacji silnik od razu zgaśnie ( no chyba że na benzynie pochodziłby przez jakiś czas to w momencie przełączenia na gaz silnik pracuje dobrze)
  
 
W takim razie regulacja powinna załatwić sprawę.