Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-03-19 13:09:37 Tu masz pełny opis jak to zrobić :
Wymiana deski rozdzielczej w polonezie przeszukaj też forum (WYSZUKIWARKA na dole) - znajdziesz te kilka postów na ten temat |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-03-19 13:29:45 Po to właśnie jest ta strona
Zapraszam do wstąpienia w szeregi klubowiczów |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2003-03-19 22:08:40 A ja dodam że nie tak łatwo jest z nawiewami plusa. Deska przykręcona jest między niinymi do metalowej belki idącej przez cały przód (widać na zdjęciach n a tym leżą sobie między innymi kabelki). W plusie jest inna. Ja deske spasowałem , ale nagrzewnica sie nie zmieści. Ta plusowska ma specjalne wycięcie.
Są 2-możliwości - albo wycinać tą co masz , co jednak osłabi jej wytrzymałość , a jest to element konstrukcyjny. Lub wspawać plusowską , co znacznie podnosi koszty. Moje rozwiązanie polegało na wykożystannu orginalnej nagrzewnicy i jej obudowy , i dostosowanie wlotów z prostąkątnych końcówek (chodzi o ich tylną częśc kretek wlotu powietrza). Wykożystałem do tego stare kratki ponieważ one kończą się okrągłą końcówką. |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2003-03-20 14:35:45 ja to sie zastanawiam jak np. sam wentylator przeniesc z plusa do caro jest cichzy i wydajniejszy, moze jakos to by sie dalo polaczyc
|
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-03-20 14:40:51
oj tak - myślę że przydałoby sie to każdemu caro - tymczasem jest więcej szumu niż wydajnosci |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2003-03-20 23:43:25 chyba Olo mial w EVO3 wiatrak z plusa |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2003-03-21 00:29:31 o to bylby laskaw sie wypowiedziec, ale moze on mial tez deske z plusa, ten wentylator z plusa kurde jest taki tubinowy czy promieniowy, nie taki lopatkowy jak w caro i dlatego taki wydajny |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-03-21 02:35:08
Wentylator osiowy od Caro jest bardzo wydajny. Efekty są kiepskie bo jest idiotycznie zamontowany za nagrzewnicą zamiast przed. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-03-21 20:06:57 Modyfikacje wentylatora zostały przeniesione także do evo IV. Silniczek kręci sie szybciej i troche mocniej wieje. Uznałem to za najlepszą przeróbkę tej nagrzewnicy. Potrzebny jest silniczek od plusa - trzeba go potem wyłuskać z obejmy. Zdejmujemy dół nagrzewnicy, stary silniczek bez prbl. sie wyjmuje. Nowy jest większy więc trzeba rozciąć gniazdo w 2 miejscach na przeciwko siebie tak aby wszedł. Należy wyciąć kawałek klapki dolnej bo silniczek jest także za długi - wielkość dziury doświadczalnie. Oczywiście wiatrak musi być na tej samej wysokości - bazować względem przesłony z dziurą. Można na gorąco wygiąć skrzydła wiatraka - zwiekszyć kąt natarcia - "tak aby zagarniały więcej powietrza" Oczyścić dokładnie gniazdo na silniczek i wkleić go glutownicą. . Można ścisnąc cybantem całe gniazdo. Założyć wiatrak na nowy silniczek (jakoś inaczej ale sie da) Dorobić elektrykę i zamontować spowrotem.
Have PHUN ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |