Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-01-04 18:22:50 zmienic się da ale z problemem |
cwaniak Miłośnik FSO Fiat 125p kombi "Brzydgoszcz" | 2005-01-04 19:22:53 instalacje FSO są na tyle przyjazne, że wszystko się da, jak tylko masz trochę na ten temat pojęcia to narzędzia w ruch powodzenia (ja to kocham swoją instalację, nie zazdroszczę elektrykowi, który miałby się w niej połapać ) |
Kubrat Miłośnik FSO Polonez Caro 1,5 GLE Kraków | 2005-01-04 20:06:30 Musisz miec specjalne wylaczniki ktore maja znaczek np dmuchowy z polprzezroczystego plastiku. Na kazdej kostce od wlacznika na samym dole musisz miec dwie wsuwki - tylko uwaga bedziesz mial 12 V. Musimy pamietac ze diody LED roznych kolorow pracuja przy roznych napieciach przykladowo
czerwona pracuje prawidłowo przy 1,65V, żółta 2,1V a zielona 2,7V itd... dlatego bedziesz lutowal diode LED to musisz takze pomyslec o wpieciu w szereg rezystora. Pozdrawiam. |
Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2005-01-04 22:11:01 Sorry...??
Ale, czy oryginalne włączniki... take podświetlane, to już nie mają tych rezystorów...?? Bo... coś mi się wydaje, że tam wystarczy tylko zasilanie podpiąć.. |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2005-01-04 23:32:09 a ile kosztuje taki pstryczek? |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2005-01-04 23:33:58 Jak zwykle najwięcej roboty jest z poprowadzeniem kabli. Do tego trzeba wybrać sobie odpowiednie miejsce do "ściągnięcia" plusa.
Przerabiałem już różne kombinacje - ze stacyjki, przypadkiem z awaryjnych (jak włączyłem kierunkowaskaz to całe podświetlenie mrugało), z włącznika świateł (niestety działało tylko na pozycyjnych, po włączeniu świateł mijania podświetlenie gasło) i ostatnio z włącznika świateł mijania (mam w ten sposób dodatkową konktrolkę włączonych świateł mijania). Sprawa jest warta zachodu, bo poprawia poręczność podczas jazdy w ciemnościach =) W sklepach można kupić dwa rodzaje włączników - zielone i bursztynowe. Mam u siebie we Fiacie zielone, całkiem fajnie współgra to z podświetleniem tablicy. Tylko włącznik awaryjnych świateł jest czerwony =) |
frezzer Polonez Cargo+ Siemianowice | 2005-01-05 00:04:53
ceny rozne w zaleznosci od tego do czego pstryczek i tak musisz wziasc pod uwage od 8 zł do 20 za panstwowe |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-01-05 19:04:09
a ja zrobiłem inaczej... "wierzch" od podgrzewania szyby przełożyłem na "bebechy" od p.mgielnych (tych gdzie jest wiecej pinów) i dodatkowo, oprócz nieodskakiwania, uzyskałem miejsce do podpięcia podgrzewanych lusterek jedyne co musiałem przełożyć dodatkowo to jeden "dociskacz blaszek", ktorego standardowo nie ma w podgrzewaniu szyby... a jeszcze chce sprawdzic czy da się wykorzystać ten sam klawisz (p.mgielne) do sterowania dmuchawą... ale chyba tak... |
Kubrat Miłośnik FSO Polonez Caro 1,5 GLE Kraków | 2005-01-05 20:25:41 do dmuchawy jest jeszcze z plynna regulacja Wtedy jest pelny efekt |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-01-06 23:55:42 Klawisz od 4 stopniowego da sie przerobić do normalnego włacznika.
a sam włacznik 3 pozycyjny podświetlany istnieje - kiler ma w fiacie. I nie ma pojęcia skąd jego ojciec go wytargał. Proponuję sklepy lublina i tarpana ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-01-06 23:59:42 co do podświetlanych wierzchów od dmuchawy to mam 2szt
jedna w wersji "pęsetowej" razem z resztą włącznika APE ale coś dziwnie działał na testach więc nie wiem czy trafi do auta... a druga w wyłączniku 1-biegowym, podświetlanym zaróweczka a nie diodą, i to prawdopodobnie z niej będę robił wersję z diodą i 2 biegami... |
snakeu FSO Polonez Caro Skierniewice | 2009-04-17 00:50:49 Jestem w trakcie montowania podświetlanych przycisków w poldku '92.
Mam kilka pytań: 1. Przycisk tylnej wycieraczki/spryskiwacza. W przycisku niepodświetlanym w pozycji (wył) są zwarte dwa dolne styki (patrząc od tyłu przycisku) po lewej stronie. Służą do powrotu wycieraczki do pozycji pierwotnej. Przycisk podświetlany nie ma w pozycji (wył) nigdzie zwarcia. Do silnczka wycieraczki idą 3 przewody. Na przycisku podświetlanym wycieraczka po wyłączeniu zatrzymuje się natychmiast. Reszta działa identycznie. Jak rozwiązaliście ten problem u siebie ? Czy można to jakoś inaczej połączyć ? Z tego co wiem silniczek w nowszych poldach ma 2 przewody. Jak tam rozwiązany jest powrót wycieraczki ? 2. Jest dostepny wogóle podświetlany przycisk z znaczkiem czasowego włączenia wycieraczek ? (pierwszy od góry w konsoli) 3. Zasilanie mam poprowadzone z + od oświetlenia wycieraczki. Czy da się wykombinować coś z przyciskiem od dmuchawy (4 stopniowy APE) tak żeby świecił sie po właczeniu (pozycji/mijania) a nie dopiero przy przekręconym kluczyku ? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2009-04-17 01:32:09 1. W nowszych Polonezach silnik tylnej wycieraczki ma przekaźnik (podobny jak od świateł), który zastępuje te styki. Będę to jakoś na dniach przerabiał to opiszę przy okazji.
2. Nie ma. W nowszych Polonezach czasowe włączenie wycieraczek realizuje się przełącznikiem pod kierownicą, który ma jedno położenie więcej. Zreszttą cała instalacja jest zupełnie inaczej poprowadzona i w efekcie są m.in. niższe spadki napięć na zasilaniu wycieraczek. 3. Tu może być problem bo zasilanie podświetlenia owego wyłącznika, (a dokładniej to elektronicznego regulatora) pobierane jest z jego własnego zasilania, które jak wiadomo działa tylko pod kluczykiem. Trzeba by chyba rozebrać i pokombinować w tym wyłączniku robiąc mu dodatkowe wyjście do plusa od świateł. |
snakeu FSO Polonez Caro Skierniewice | 2009-04-17 09:57:47 Grzech, dzięki za szybką odpowiedź.
1. Wyłącznik tylnej wycieraczki Poszukam, powinienem mieć silnik tylnej wycieraczki od nowszego modelu więc pokombinuję. Do starego silnika idą 3 przewody (jeden odpowiedzialny własnie za powrót) więc nowy powinien mieć dwa przewody jak dobrze myślę i z tego co opisałeś przekaźnik realizuje powrót wycieraczki. Grzech jak przerobisz u siebie będę wdzięczny za opis. 2. Wyłącznik czasowych wycieraczek W takim razie zostanie pewnie niepodświetlony Ewentualnie można spróbować coś pokombinować z wyłącznikiem od tylnej wycieraczki (znaczki podobne) Jak macie u siebie. Zostawiliście niepodświetlony ? 3. Wyłącznik wentylatora Zobaczę ale chyba gra nie warta świeczki, zostawię pewnie tak jak jest żeby podświetlał się od kluczyka Jak skończę opiszę swoje rozwiązanie. |
snakeu FSO Polonez Caro Skierniewice | 2009-05-05 21:32:58 Realizacja Podświetlanych wyłączników w moim poldku caro '92
1. Zasilanie podświetlenia wziąłem z podświetlenia zapalniczki. 2. Wyłączniki podświetlają się wiec po włączeniu świateł pozycyjnych. 3. Wyjątek stanowi regulator dmuchawy (4 stopniowy ape) podświetlany po włączeniu zapłonu. 4. Wyłącznik ogrzewania tylnej szyby złożyłem z dwóch, efekt - nie odskakuje. (tak jak opisał wcześniej Nomad) Wierzch od ogrzewania tylnej szyby, spód od świateł przeciw mgielnych i odpowednie podpięcie do styków. 5. Wyłącznik świateł mijania pasuje bez żadnych zmian, oczywiście trzeba zasilić podświetlenie. 6. Regulator dmuchawy (4 stopniowy APE). Masę silnika odkręciłem od karoserii i podłączyłem do s-. Plus od silnika do s+. - do masy, a + do zasialnia z instalacji. Należy wykorzystać uzwojenie od szybkiego biegu dmuchawy. 7. Wyłącznik świateł przeciwngielnych przednich i tylnych oraz świateł awaryjnych praktycznie pasują. Trzeba tylko pomierzyć i odpowiednio przesunąć wtyki w kostce. 8. Tak jak podpowiedział Grzech ze starego wyłącznika idą 3 kable. Jeden odpowiedzialny za powrót wycieraczki po wyłączniu przycisku. W rozwiązaniu z nowym wyłącznikiem wykorzystane są 2 kable. Powrót realizuje przekaźnik. Ja aurat miałem silnik od tylnej wycieraczki do nowszego modelu wiec go po prostu zamieniłem, W efekcie wycieraczka poprawnie wraca, jeden kabel w instalacji pozostał niewykorzystany. 9. Wyłącznik od czasowych wycieraczek pozostał jako jedyny niepodświetlony. Pozdrawiam |