Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2006-06-21 01:21:46 Zabieram się za ten wątek po raz trzeci. Więc teraz będzie w skrócie.
Fiat jest z 1987 roku, ma silnik 1500 115C. Orginalnie był bez gazu. Auto kupiłem od Lafaara, a Laf wcześniej kupił je od Tonego. Dzień po kupnie prezentował się tak: Ze zmian jakie wprowadziłem wymienić powiniem w zasadzie tylko montaż nowej instalacji gazowej (butla w kole zapasowym), zamontowanie chromowanych lamp zespolonych oraz przełożenie kół i chromowanych wywietrzników tylnych z czarnobiałego. Wymieniłem jeszcze wykładzinę podłogową na nową (przy okazji dołożyłem dodatkowe wygłuszenie). Jak narazie to wszystkie zmiany. Dodatkowo musiałem przełożyć wał napędowy i pospawać przednią prawą podłużnicę. Niestety jak to w każdym Fiaciku, trafiają się mniej lub bardziej poważne usterki. Od momentu jak mam tego Fiata przytrafiło się mi: pospawanie przedniej prawej podłużnicy, wymiana uszczelki pod głowicą (także wymiana głowicy z powodu jej pęknięcia) i pęknięcie (złamanie) pedału gazu. O zgrozo... żeby wymienić ten pedał trzeba praktycznie całe wnętrze rozmonować! Tym Fiatem również już troszkę Polski zjeździłem. Jak narazie byłem nim na zlocie w Sielpii, w Warszawie i w Gnieźnie. Podróżuje się nim całkiem przyjemnie. Tylko v-ty bieg jest piekielnie krótki - w zasadzie ma prawie takie samo przełożenie jak IV-ka. Aktualnie we Fiaciku skrzypi niemiłosiernie przednie prawe zawieszenie, wyskakuje pierwszy bieg i padł krzyżak. Zdjęcia w miarę na czasie: C. D. N [ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 01:24:33 ] [ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 01:25:27 ] [ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 06:39:49 ] [ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 09:09:25 ] |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2006-06-21 08:49:05 To on nie jest z 1987 ??? |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2006-06-21 09:10:42 heheh... coś ostatnio mi Lafaar strasznie mocno pomaga i wyprowadza na prostą. Dzięki Panie!
Fiat jest oczywiście z 87 roku =) |
michur [ WHITE RUINA ] ////wrocław/słupsk/// | 2006-06-22 23:37:23 ciezko trafic fajnego kanta w wersji C...
ja mam c z 88 'najlepszy rocznik.Nic tam nie ma...nic.i to jest najpiekniejsze... |
Pemek Miłośnik FSO 125p i Accord Rzeszów | 2006-06-23 16:26:00 Ja miałem '88 1,5L jedna z ostatnich wersji z silnikiem 115c na łańcuch i z termometrem musze w końcu poskanować stare archiwa i napisać conieco o nim |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2006-08-09 20:40:45 Od wczoraj Fiacik ma alarm. Niedługo dołożę centralny zamek.
Z ciekawych patentów alarmowych - założyłem do wnętrza syrenę. Daje blisko 130 decybeli, i ogólnie jeżeli ktoś będzie chciał się dobrać do radia to chyba ogłuchnie hehehehe |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2006-10-04 23:50:25 ostatnio fiacik dostał nowe halogeny - chromowane "Zelmoty" z wkładami Wesem. Podłączyłem je w końcu tak jak powinny być podłączone - z przekaźnikiem, włączane osobnym przełącznikiem - a nie tak jak wcześniej, razem z "długimi". Zamontowałem i podłączyłem też nowe wsteczne światło przeciwmgielne.
Zamontowałem też chromowane lusterko od strony kierowcy, zdjąłem pokrowce z tylnej kanapy, zrobiłem sobie kontrolkę "ręcznego gazu" podpiętą pod kontrolkę od "ssania". Nie obyło się również bez wizyty u blacharza. Pospawania wymagała lewa podłużnica i lewe ucho drążka reakcyjnego. Strasznie ściągał w lewo - spowodowane to było rozjeżdżaniem się przednich kół w wyniku pęknięcia oryginalnych zgrzewów lewej podłużnicy. Później okazało się, że całe ucho jest luźne - jemu też dostało się sporo spawów i trochę nowej blachy. Przy okazji wymieniono górny sworzeń wahacza i końcówkę drążka kier. |