FSO 125p C - rocznik 1987

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zabieram się za ten wątek po raz trzeci. Więc teraz będzie w skrócie.
Fiat jest z 1987 roku, ma silnik 1500 115C. Orginalnie był bez gazu.
Auto kupiłem od Lafaara, a Laf wcześniej kupił je od Tonego.
Dzień po kupnie prezentował się tak:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ze zmian jakie wprowadziłem wymienić powiniem w zasadzie tylko montaż nowej instalacji gazowej (butla w kole zapasowym), zamontowanie chromowanych lamp zespolonych oraz przełożenie kół i chromowanych wywietrzników tylnych z czarnobiałego. Wymieniłem jeszcze wykładzinę podłogową na nową (przy okazji dołożyłem dodatkowe wygłuszenie). Jak narazie to wszystkie zmiany.

Dodatkowo musiałem przełożyć wał napędowy i pospawać przednią prawą podłużnicę.


Niestety jak to w każdym Fiaciku, trafiają się mniej lub bardziej poważne usterki.
Od momentu jak mam tego Fiata przytrafiło się mi: pospawanie przedniej prawej podłużnicy, wymiana uszczelki pod głowicą (także wymiana głowicy z powodu jej pęknięcia) i pęknięcie (złamanie) pedału gazu. O zgrozo... żeby wymienić ten pedał trzeba praktycznie całe wnętrze rozmonować!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tym Fiatem również już troszkę Polski zjeździłem. Jak narazie byłem nim na zlocie w Sielpii, w Warszawie i w Gnieźnie. Podróżuje się nim całkiem przyjemnie. Tylko v-ty bieg jest piekielnie krótki - w zasadzie ma prawie takie samo przełożenie jak IV-ka.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Aktualnie we Fiaciku skrzypi niemiłosiernie przednie prawe zawieszenie, wyskakuje pierwszy bieg i padł krzyżak.
Zdjęcia w miarę na czasie:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
C. D. N

[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 01:24:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 01:25:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 06:39:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2006-06-21 09:09:25 ]
  
 
To on nie jest z 1987 ???
  
 
heheh... coś ostatnio mi Lafaar strasznie mocno pomaga i wyprowadza na prostą. Dzięki Panie!
Fiat jest oczywiście z 87 roku =)
  
 
ciezko trafic fajnego kanta w wersji C...
ja mam c z 88 'najlepszy rocznik.Nic tam nie ma...nic.i to jest najpiekniejsze...
  
 
Ja miałem '88 1,5L jedna z ostatnich wersji z silnikiem 115c na łańcuch i z termometrem musze w końcu poskanować stare archiwa i napisać conieco o nim
  
 
Od wczoraj Fiacik ma alarm. Niedługo dołożę centralny zamek.
Z ciekawych patentów alarmowych - założyłem do wnętrza syrenę. Daje blisko 130 decybeli, i ogólnie jeżeli ktoś będzie chciał się dobrać do radia to chyba ogłuchnie hehehehe
  
 
ostatnio fiacik dostał nowe halogeny - chromowane "Zelmoty" z wkładami Wesem. Podłączyłem je w końcu tak jak powinny być podłączone - z przekaźnikiem, włączane osobnym przełącznikiem - a nie tak jak wcześniej, razem z "długimi". Zamontowałem i podłączyłem też nowe wsteczne światło przeciwmgielne.
Zamontowałem też chromowane lusterko od strony kierowcy, zdjąłem pokrowce z tylnej kanapy, zrobiłem sobie kontrolkę "ręcznego gazu" podpiętą pod kontrolkę od "ssania".
Nie obyło się również bez wizyty u blacharza. Pospawania wymagała lewa podłużnica i lewe ucho drążka reakcyjnego. Strasznie ściągał w lewo - spowodowane to było rozjeżdżaniem się przednich kół w wyniku pęknięcia oryginalnych zgrzewów lewej podłużnicy. Później okazało się, że całe ucho jest luźne - jemu też dostało się sporo spawów i trochę nowej blachy. Przy okazji wymieniono górny sworzeń wahacza i końcówkę drążka kier.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us