Bez klamkowiec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Legalne czy nie, obiło mi sie o uszy ze auta bez klamek nie przechodzą badań technicznych
Nigdzie nie moge znaleść podstawy prawnej
  
 
Tak-w razie wypadku nikt Ci nie będzie w stanie pomóc, bo nie otworzy drzwi, to tak na chłopski rozum (chyba, że naklejka gdzie jest przycisk z opisem itp...)
  
 
Jak nie przechodza przegladu ?? Jak przechodza, a policja nawet slowem nigdy jeszcze nie wspomniala. Szyby owszem, czepiaja sie jak moga zeby grosza wylapac a do klamek nic.

A co do wypadku.. to sadzisz ze jak sie drzwi zakleszcza to dasz rade je wyrwac ta tandetna plastikowa klameczka ??


[ wiadomość edytowana przez: Tazz dnia 2005-11-16 10:22:52 ]
  
 
wczoraj wlasnie z tego [powodu stracilem dowód rejestracyjny, jestem w trakcie przygotowań do malowania a tu bach sie przyczepili i jeszcze 300 pln mandatu dali, ach ci złodzieje
  
 
A jak się nie zakleszczą i jesteś nieprzytomny, to co wtedy? Mała plastikowa klamka, ale jakże przydatna, kiedy otwierasz codziennie. Widziałem na allegro kiedyś bmw 2004r z odciętym dachem właśnie dlatego, że nie było klamek. Mnie osobiście sią podoba bez klamek, ale przeżyłem ciężkie chwile, jak lekarz z karetki po moim wypadku na motorze przez 15 minut ściągał mi kask, bo nie potrafił odczytać instrukcji na nim napisanej. Z drzwiami może być podobnie, choć powtarzam, że mi sie podoba bez klamek.
  
 
U mnie jest jeszcze inna sprawa bezpieczeństwa - mam cabrio i zwykly nóż wystarczy zeby sie dostac jak trzeba by było wyciagać nieprzytomnego.
  
 
nie wiem o co chodzi?

słyszałem kiedyś, że nie wolno jeździć z zamkniętymi drzwiami od wewnątrz, ze względu na bezpieczeństwo, a zawsze zamykam od czasu, jak jakieś gnojki chcieli mnie z auta wyciągnąć (7 lat temu) i zwracano mi często uwagę na to, że tak nie wolno (znajomi itp.)

a od jakiegoś czasu większość alarmów jest wyposażona w system antynapadowy zamykający drzwi po włączeniu zapłonu, nawet montowane są takie zamknięcia fabrycznie na guziczek (Peugeot206)

czymże jest zatem taka sobie klamka? skoro i tak w razie potrzeby trzeba wybić szybę? co ta klamka daje? no sam nie wiem, albo przepisy są porąbane i nie dostosowane, albo ktoś tu kogoś naciąga

samochody bez klamek nie przechodzą przeglądu? ciekawe...
  
 
1 antynapad i blokada drzwi wyłącza się jak przywalisz w drzewo, bo zgaśnie Ci silnik, wtedy klamka działa,
2 większość alarmów uruchamia blokadę po włączeniu zapłonu, ale odblokowuje po wyłączeniu zapłonu
3 przez szybę rzadko można kogoś wyciągnąć
4 klamka to naturalny element otwierający drzwi i tego zazwyczaj szuka osoba ratująca Ci życie by Cię wytargać z fury
5 Straż i lekarz nie będzie szukała klamki, tylko wypruje Ci wszystko bez namysłu.

Mimo wszystko bezklamkowe wyglądają zaje...cie!
  
 
ooo prawie wyszedl ci moj essi
  
 
Cytat:
2005-11-16 15:01:23, surec pisze:
1 antynapad i blokada drzwi wyłącza się jak przywalisz w drzewo, bo zgaśnie Ci silnik, wtedy klamka działa, 2 większość alarmów uruchamia blokadę po włączeniu zapłonu, ale odblokowuje po wyłączeniu zapłonu 3 przez szybę rzadko można kogoś wyciągnąć 4 klamka to naturalny element otwierający drzwi i tego zazwyczaj szuka osoba ratująca Ci życie by Cię wytargać z fury 5 Straż i lekarz nie będzie szukała klamki, tylko wypruje Ci wszystko bez namysłu. Mimo wszystko bezklamkowe wyglądają zaje...cie!


bazdzo ładne zdjątko z VT tylko żeby jeszcze nie było brewek i trójkąty przy lusterkach nie w kolor a na czarno, więcej zastrzeżeń nie mam
  
 
Cytat:
2005-11-16 15:01:23, surec pisze:
1 antynapad i blokada drzwi wyłącza się jak przywalisz w drzewo, bo zgaśnie Ci silnik, wtedy klamka działa, 2 większość alarmów uruchamia blokadę po włączeniu zapłonu, ale odblokowuje po wyłączeniu zapłonu 3 przez szybę rzadko można kogoś wyciągnąć



I tu się nie do końca zgodzę, ponieważ po zgaśnięciu silnika zapłon pozostaje wciąż włączony, natomiast, jeśli walniemy tak, że rozleci się akumulator z powodu braku prądu zamki nie zdąża się odblokować.

Wg mnie po wybiciu szyby wystarczy pociągnąć za klamkę wewnątrz auta i drzwi się otwierają, ale może się mylę.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-11-16 16:57:54, mleko pisze:
I tu się nie do końca zgodzę, ponieważ po zgaśnięciu silnika zapłon pozostaje wciąż włączony, natomiast, jeśli walniemy tak, że rozleci się akumulator z powodu braku prądu zamki nie zdąża się odblokować. Wg mnie po wybiciu szyby wystarczy pociągnąć za klamkę wewnątrz auta i drzwi się otwierają, ale może się mylę. Pozdrawiam.



Co do pierwszej części wypowiedzi masz rację, tym bardziej, że nie zawsze ryglowanie/odryglowanie jest połączone z zapłonem. Słyszałęm o połączeniach z hamulcem ręcznym, światłami stop albo po przekroczeniu pewnej prędkiści i nie koniecznie się same odryglowują.

Natomiast jeśli nawet wewnętrzna klamka też nie została zlikwidowana i działa, to i tak nie masz za co pociągnąć drzwi. Czasem "badziewna" klamka wystarczy.
  
 
Te klameczki są w razie pożaru samochodu pan policjant mi wyjaśnił. brak klamki znaczy nie sprawny technicznie - dziwne prawo polskie jest - i się jeszcze dowiedzialem w mojej ubezpieczalni ze w tedy nie ma nw dla pasażera, a jak mam cabrio to jeszcze nie moge miec AC. Tak więc dłuto i przyklejam klamki
  
 
Yhmm a inni policjanci mowia ze w razie wypadku itp. a pokazal Ci paragrafik ?? Pewnie ze nie pokazal ... Wiesz to tak jak z szybami elektrycznymi... identycznie tylko mentalnosc ludzka jest bariera.
Przykladowo wypadasz autem z drogi i wpadasz do jeziora albo do rzeki.Cisnienie wody jest duze i drzwi nie otworzysz, jedyne wyjscie to okno i teraz... manualna szybe otworzysz a elektrycznej nie bo elektryke dawno woda zalala. Idac takim samym tokiem myslenia co z klamkami ze niebezpieczne to szyby elektryczne rowniez niebezpieczne. Moim zdaniem to tylko kwestia czasu jak wejda przepisy zezwalajace na auta bez klamek, sieszne jest to ze w chwili obecnej nie ma przepisow zabraniajacych takich drzwi a jednak nie wolno
  
 
Witam
Zaciekawiło mnie to o czym piszecie i zadzwoniłem do paru stacji obsługi a na końcu do wydziału komunikacji i okazało się że nie ma przepisów na to by nie można było tego montować.Ogólnie i definitywnie nie ma na to przepisu który by tego zabraniał. Więc nasze niebieskie chłopaki chciały sobie dorobić.
Szukałem tego również w kodeksie drogowym i też nic nie znalazłem. Pozdrawiam
  
 
a wracajac do tematu aut to np w szerokim (Jeep Grand Cheroke tak sie chyba pisze) to drzwi blokuja sie same powyzej jesli dobrze pamietam 50km/h, a zeby otworzyc to nawet po wylaczeniu zaplonu trzeba wcisnac guziczek ktory odblokuje zamki.
  
 
nie jest to uwzglednione w przepisach... tak samo jak bredzenie glin o tym ze auto bylo homologowane z klamkami wiec musi je miec...
  
 
Cytat:
2005-11-24 13:51:39, sim_on pisze:
a wracajac do tematu aut to np w szerokim (Jeep Grand Cheroke tak sie chyba pisze) to drzwi blokuja sie same powyzej jesli dobrze pamietam 50km/h, a zeby otworzyc to nawet po wylaczeniu zaplonu trzeba wcisnac guziczek ktory odblokuje zamki.



Ten system ma wiele samochodów, to tzw autolocking i faktycznie patrząc pod kątem otwierania samochodu podczas wypadku czy pożaru jest takie samo, z zewnątrz tak cyz siak nie otworzysz.
Z jednej strony przydatny patent a z drugiej bardzo niebezpieczny
  
 
jesli chodzi o klamki to te są najbezpieczniejsze
[img=http://img307.imageshack.us/img307/1596/passatw8v141jn.th.jpg]

[ wiadomość edytowana przez: skidmarks dnia 2005-11-24 20:16:17 ]
  
 
jak juz o klamkach to mi sie podoba rozwiazanie w alfach, niby nie ma klamki z tylu a jest