Problem ze STOPem (405)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem...
Peugeot 405 1.6 1994 r benzyna
Nie świecą światła stopu. Wykluczyłem kabelki, bo zmieniłem i zarobiłem now wtyczki żeńskie. Poza tym na zapłonie jak je razem zewrę, to się ino świeci. Problem tkwi najprawdopodobniej w tej głównej wtyczce. Ją można obracać o 180 stopni (a może można ją wyjąć?? - jak?) i jak ją pokręcę to światła są. Ale pojeżdzę chwilę autem, dojdą drgania podczas jazdy i gdzieś to nie zwiera. Co z tym fantem zrobić?Może wymienić całą wtyczkę (patrz wyżej)?

To żadna jazda z ciągłym sprawdzaniem czy instalacja jest okej, muszę to zrobić, ale zabieram się do tego jak pies do jeża, bo nie wiem co zrobić. W razie jak się okaże ten główny wtyk trzepnięty, to jak to się fachowo nazywa i ile może kosztować??

Bardzo Wam kurcze serdecznie dziękuję!
Mirea
  
 
Masz chyba na mysli czujnik/wlacznik stopu. Mozliwe, ze padl....
  
 
tez mam problem ze stopem swieci mom nonSTOP
  
 
juz sobie naprawiłem ale okazało sie ze jakis yntelygent załozył poprostu lampy do gory nogami :|
  
 
Cytat:
2005-11-24 18:01:26, arsen pisze:
juz sobie naprawiłem ale okazało sie ze jakis yntelygent załozył poprostu lampy do gory nogami :|



tzn jak ? bo nie rozumiem
  
 
Cytat:
2005-11-24 21:55:16, looqasch pisze:
tzn jak ? bo nie rozumiem

prawa jako lewa i wice versa najzabawniejsze ze sie da
`ehehehehe

i non toper siwciła mi zarówka od cofania i kierunkowskazu a ze stop ma podwójny wolfram to nie było stopu a i p/mgielne swieciłu non toper bo na tej samej "lini sa" przełozone swiatła jak trzeba i wszystko jest
  
 
kurza noga arsenio... patrzylem na te moje lampy, patrzylem dzis rano - i za cholere nie wiem, jakim cudem mozna to zrobic? Kostki zamienic? toz to kabla nie starczy... Chyba, ze kombi ma inaczej...

a tak BTW - nie ma ktos schematu kontrolki stopow? w volvo 440 widzialem taki uklad: jesli przepali sie zarowka w stopach, na desce zapala sie specjalna kontrolka. Chetnie bym sobie cos takiego zainstalowal.
Niedawno jezdzilem tylko z jednym stopem - na gorze. W dolnych obie zarowki byly przepalone i to nie wiem, jak dlugo. Co ciekawe, tylko wlokna stopow. Dowiedzialem sie na przegladzie . No to profilaktycznie wymienilem juz zarowki w calych lampach, a te stare, niepoalone woze jako zapas. Tylko pytanie, co bedzie, jak znow mi sie przepali.
  
 
W Poldku jest coś takiego - wersje daewoo od 95 r chyba - kontrolka w kształcie pedału
Tylko tym steruje mały "procesorek" który jest jednocześnie sterownikiem ogrzewania szyby, wycieraczek, kierunków i awaryjnych.

Mam też gdzieś taki bardziej prymitywny schemacik na kontaktronie i cewce nawiniętej na nim tylko mogą być problemy ze znalezieniem
  
 
Cytat:
2005-11-25 09:44:28, adasco pisze:
kurza noga arsenio... patrzylem na te moje lampy, patrzylem dzis rano - i za cholere nie wiem, jakim cudem mozna to zrobic? Kostki zamienic? toz to kabla nie starczy... Chyba, ze kombi ma inaczej...



no przeciez kombi ma całkiem inne swiatła matołq masz dzielone waskie na błotnikach + te na klapie nie? czy tam całkiem waskie tylko a w sedanie nie sa dzielone i te wkładki plastikowe pasuja lewa na prawo prawa na lewo tyle ze zarówka stop ma podwójny zarnik a zarówka od kierónkowskazów nie pug ma wiele ciekawych rozwiazan ale skrzynke bezpieczników to ma pojebana jak lato z radiem