POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Może ktoś wie jaka jest różnica (po za mocą) między silnikiem 1.8 16V 105KM a 1.8 16V 130KM?Jest jakaś głowica czy komputer a może jeszcze coś innego?I czy da się zrobić tak by ten 105konny zrobić na tego 130 konnego-oczywiście tak by dużo nie przerabiać;o) chodzi o np. przełożenie głowicy z tego mosniejszego.
Pozdrawiam
  
 
bylo to poruszane ostatnio na forum
roznia sie zdaje sie walkami i sterownikiem m.in.
ale wyszukiwarka to zbedny bajer
  
 
Poszukaj na forum, sam pisałem sporo, a juz wszystkie nie pamiętam. Napewno inny komp, i jeszcze 2 rzeczy. Taka przeróbka (wymiana tych 3 rzeczy) spowoduje, że nie będzie się nic działo przynajmniej do 3 tys. obrotów. I ciężko jest znaleźć takiego kompa. Gdzieś podawałem już ze 2 razy jego oznaczenia.
  
 
Cytat:
2005-12-14 14:21:59, FoxRacing86 pisze:
Witam! Może ktoś wie jaka jest różnica (po za mocą) między silnikiem 1.8 16V 105KM a 1.8 16V 130KM?Jest jakaś głowica czy komputer a może jeszcze coś innego?I czy da się zrobić tak by ten 105konny zrobić na tego 130 konnego-oczywiście tak by dużo nie przerabiać;o) chodzi o np. przełożenie głowicy z tego mosniejszego. Pozdrawiam



nie da się w 130 jest natrysk oleju na denka tłoków ,
  
 
Najważniejsza różnica jest w tłokach. Ten 105-konny ma wydrążone denka aby obniżyć stopień sprężania a więc i moc. Jak założysz płaskie tłoki to już masz 115 KM.
  
 
a poza tłokami mozna cos jeszcze wstawic tak by go tez nie rozsadzilo (ktos tam pisal ze ze 130 KM miały jakoś tłoki chłodzone olejem czy cos takieg)mam 105 konnego i nie wiem czy lepiej go przerobic czy wstawiać motor od rs2000.Jak sądzicie co lepsze?