1.4 ..... co zrobić z tym fantem?!?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jakis czas temu kupiłem escorta '94 z silnikiem ......1.4
Z racji ze rocznie robie ok 50.000km założyłem do tego instalacje gazową. Mój Escort juz odpoczątku by mułowaty a ale na gazie to juz straszny muł się zrobił. Poradzcie mi może czy da sie z tym cos zrobić. Ile kosztuje wymiana silnikana 1.6 lub 1.8. Gazu i tak juz nie założe bo mam nauczke. Może da się wycisnąć jakoś jeszcze kilka koni z tego auta?
  
 
heh z 1,4 to ja bym sie nawet niemęczył wsadzaj odrazu silniczek 1.8 ale najlepiej od RS-a... a tak to ci powiem że jak byś wsadził taki jak ja mam np. i dośc duzo ludzi na forum to byś niemógł się nachwalić jak to pięknie idzie ale z czasem pragnienie rośnie
  
 
witam kolege z Rybnika
  
 
Przełożyć silnik można ale trzeba pamiętać o innych podzespołach - skrzynia biegów, sprzęgło, hamulce, zawieszenie też mogą wymagać wymiany więc jak się wszystko dobrze policzy to lepiej zmienić cały samochód
  
 
heheh Wuipe no witam witam do końca tygodnia będziesz mógł mnie zobaczyć w centrum bo jutro lub po jutrze wkońcu odbieram prawko dopiero i będe jeździł wiec jak co to znak

a wracając do tematu to jeśli tak ci sie essi podoba i niechcesz go sprzedawać i na dodatek masz gaz (zawsze można wyciągnać) to ja bym proponował wrzucić inny silniczek ale do ciebie nalezy wybór o ile wogule COŚ w tą strone będziesz robił

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-11 16:06:38, fpaprocki pisze:
Mój Escort juz odpoczątku by mułowaty a ale na gazie to juz straszny muł się zrobił.



To czym się kierowałeś kupując auto? Nie brałeś pod uwagę swojego stylu jazdy, nie odbyłeś jazdy próbnej?
  
 
mocy zabardzo nie wyciągniesz.....tzn napewno nie bez konkretnej sumy pieniądzy......lepiej zminić silnik albo auto.....
koszt wymiany silnika na 1.6/1.8 zależy przede wszystkim gdzie będziesz robił i za ile kupisz podzespoły.....

co do gazu......to że auto Ci się mocno zamuliło po jego montażu raczej oznacza że partacze montowali bo przy dobrze założonej instalacji różnica powinna być znikoma
  
 
Tzn kolega mial na mysli ze przy dobrze wyregulowanej nie powinno byc czuc roznicy
  
 
Ja jakoś mam 1.4 i po założeniu gazu i wyregulowaniu nie ma praktycznie żadnej różnicy, przynajmniej do 5tys obrotów. Co prawda trochę pali gazu bo ok 10 litrów przy mojej jeździe ale i tak się to opłaca bo benzynki palił ok.8. Co do mocy to trzeba się nauczyć z tym jeździć i uwierz mi że niewiele auta na trasie mnie wyprzedza. Trasę Przemyśl-Brzesko (215km) robię w ok. 2 godziny i 10 minut, przemyśl-rzeszów (90km) poniżej godziny zawsze się mieszcze. Zrobiłem nim przez rok i dwa miesiące 50kkm.


[ wiadomość edytowana przez: YaNkEs_69 dnia 2005-12-14 11:09:36 ]
  
 
Ja miałem 1.4 i mimo iż wczesniej mialem : Escorta 1.6 D(54 KM), Escorta 1.8D (60 KM), Poloneza 1.9 GLD (70 KM) to jak wsiadłem w 1.4 benzynka to najechac nie mogłem. Jesli auto z małą mocą to tylko diesel. Swoje 1.4 po 2 miesiacach sprzedałem. Kupiłem 1.9 126 KM i dopiero teraz sie jako tako jeździ
  
 
Jak to się mówi "z gówna bata nie ukręcsz", więc ja bym dał sobie spokój z tą zabawką bo 1.4 to odbra pojemność do motoru a nie do samochodu. Jeśli to ma jeździć to minimum 1.8 16V bo RS będzie Ci palił 13-15l , więc albo sprzedasz tego i kupisz 1.8 albo swap. Ale musisz wymienić wszytsko więc najlepiej by było kupić cały rozbity samochód 1.8 i sobie przełożyć wszytsko. Ja teraz tak robie, kupuje właśnie rozbite bmw 328 i przekąldam wszystko co jest zwiazane z "przełożeniem napędu"
  
 
wypraszam sobie teksty typu z gówna bata nie ukręcisz, ja naprawdę nie wiem o co wam chodzi z tym 1,4 przeciez to spoko silnik ja nie narzekam na to ze muł itp no w sumie fakt mam chyba wersje jakąs wzmocnioną czy coś bo ja tam stwierdzam że jak na taką pojemnośc to moc jest spoko .i tez mam gaz i jakoś nie odczuwam róznicy. tysiącczterysta ruuuuuuulezzzzzzzzz
  
 
Ile ma mocy to 1.4 - 50KM, 60KM???? Jeśli Tobie to odpowiada i uważasz że większej mocy nie potrzebujesz to ok, Twój wybór, ja miałem RSa 170KM i brakowało mi mocy, teraz mam 1.8 16V 140KM i się męcze dlatego wymieniam na 2.8 24V więc dla mnie silnik 1.4 to pomyłka w samochodzie, którym chce się "poszaleć"
  
 
No bez przesady mój 1.4 8V ma 75KM taki silnik jeszcze by mógł być gdyby nie to że spalanie ma większe niż 1.6 16V 90KM
No i zasadnicza sprawa to jest silnik do przemieszczania samochodu z punktu A do punktu B ale dla przciętnego Kowalskiego to wystarczy jeszcze jak sie przesiada z kaszlaka jak ja natomiast apetyt rośnie i tez myślę o mocniejszym motorku


[ wiadomość edytowana przez: misiolino dnia 2005-12-14 12:03:59 ]
  
 
Cytat:
2005-12-14 11:37:20, daz pisze:
Ile ma mocy to 1.4 - 50KM, 60KM???? Jeśli Tobie to odpowiada i uważasz że większej mocy nie potrzebujesz to ok, Twój wybór, ja miałem RSa 170KM i brakowało mi mocy, teraz mam 1.8 16V 140KM i się męcze dlatego wymieniam na 2.8 24V więc dla mnie silnik 1.4 to pomyłka w samochodzie, którym chce się "poszaleć"


286 km bo ja mam biturbo, a powaznie mówiąc to wiadomo ze jakbym miał 200 km pod maską to bym się cieszył ale ja jestem taki że cieszę się z tego co mam bo inni nie maja tego.
  
 
Zależy komu i do czego samochód służy.
Jak się ma bryczką z takim (1,4) silnikiem trzeba nauczyć się specyficznego stylu jazdy. Po prosty jak najmniej hamulca. Uważam, że najwięcej zależy od stylu jazdy, a nie od silnika. Na prostej, faktycznie wygrywa szybszy samochód, a w zakręcie szybszy kierowca.

Jeżeli lubicz czuć przyspieszenie kup potwora. Trzeba o tym pomyśleć przed kupnem.
Wg mnie można równie skutecznie przemieszczć sie małym dupowozem.

Aha mam dwa wozy z silnikiem 1,4 i jestem zawodolony.
  
 
co wy ciągle z tym że 1.4 to muł?? nie jeździłem wcześniej innymi wersjami ale te 75KM w zupełności wystarcza dojechać do pracy
jak dla kogoś 170KM to za mało to chciałem pogratulować fantazji na polskich drogach, miałem kiedyś przyjemność pojeździć dłubniętym xr3i gdzie szacowano go na 140KM i w ZUPEŁOŚCI to wystarczało.... no ale są gusta guściki...