Sprzedam Opla Omegę - tak to nasza klubowa
gdzies jescze powinienem miec naklejke LOBu!
Sedan, MV6, rok produkcji 1996, x30xe, benzyna + lpg (STAG 300 ISA2+Gold+Hana), automat AR35, czarna skóra, pełna elektryka, podgrzewane fotele, poduszki powietrzne, soczewki hella ze spryskiwaczami, elektryczna roleta tylnej szyby, nawiewy na boczne tylne szyby, audio Philips SC804 ze zmieniarką w bagażniku (glosniki drzwi przod, tyl, tylna polka) - setup fabryczny, tempomat itd...
Samochód w moim posiadaniu jest 4 lata. Typowe hobby ale bez upalania itp... Podczas mojej przygody z nim wymienionych zostało trochę gratów, wstawiłem go do garazu, zostalo zrobione co ponizej a nastepnie wyjazd - przejechal od tamtej pory okolo 2500km.:
1) zawieszenie:
amortyzatory - wszystkie 4 na Bilstein
łożyska kolumn McPherson wraz z poduszkami
spręzyny - wszystkie 4 na dedykowany kpl Eibach (-35mm/-35mm)
wahacze przednie - tuleje (duża + mała) + sworznie
drążki kierownicze - wewnętrzne i zewnętrzne
stabilizator przód - łączniki + gumy mocujące
belka tylna - tuleje tzw prosiaki
belka tylna - tuleje tylne
wahacze tylne - tuleje (wewnętrzna i zewnętrzna)
wahacze tylne - drążki zbieżności kompletne
stabilizator tył - łączniki + gumy mocujące
2) napęd:
półosie - osłony przegubów kompletne ze smarem (wewnętrzne i zewnętrzne)
dyferencjał - uszczelniacze półosi
dyferencjał - tuleja przednia (zawieszenie dyfra)
3) skrzynia biegów:
przegląd, rozebranie na części oraz wymiana niezbędnych elementów
słynny pierścień plastikowy został zastąpiony przez specjalny dedykowany metalowy firmy Sonax (sprowadzany z USA)
4) układ wydechowy:
katalizatory - obydwa nowe
tłumiki - nowy cały komplet
kolektory wydechowe - splanowane + nowe uszczelki
5) układ hamulcowy:
tarcze hamulcowe - wsztstkie na Textar (przód + tył)
klocki hamulcowe - wszystkie na Textar (przód + tył)
hamulec ręczny - obydwie nowe oryginalne tarcze kotwiczne
hamulec ręczny - nowe okładziny plus zestaw montażowy
przewody hamulcowe twarde - nowe miedziane kompletne
przewody hamulcowe elastyczne - wszystkie nowe (przód + tył)
zaciski hamulcowe - wszystkie regenerowane, nowe tłoczki, uszczelnienia, polakierowane na kolor czarny
6) silnik - wykonany remont, z ważniejszych rzeczy:
panewki główne
panewki korbowodowe
honowanie gładzi cylindrów
pierścienie
chlodniczka wody
pompa wody
wal korbowy - uszczelniacze (przod z tuleją i tył)
walki rozrzadu - uszczelniacze
rozrząd - kompletny (pasek, napinacz, rolki)
alternator - zregenerowany
rozrusznik - zregenerowany
glowice splanowane
uszczelniacze zaworowe
gniazda dotarte
termostat
cewka zapłonowa
kable WN
swiece
odma wyczyszczona
zawór trójdrożny
czujnik spalania stukowego
poduszki slinika kpl
wszelkie uszczelki, uszczelnienia, oringi, podkładki, obejmy, pasek klinowy, rolki itp oczywiscie tez, tam gdzie powinny być nowe śruby czy podkładki - są zamontowane
7) blacharka
cała blacharka była zabezpieczana dedykowaną chemią Loctite, na to podkład epoksydowy DuPont, lakier xyralic czarny i bezbarwny (drzwi, klapę, maskę demontowałem, robione we wnękach i w środku np drzwi), drzwi wewnątrz mają polozona wartswe ochronna Tectyl
zaznaczam, ze robiłem to sam i wyszło jak wyszło
mi nie przeszkadza abslolutnie, nic nie "odpada" jesli chodzi o ścisłość ale tutaj poleciał mi zaciek, tam drugi, jakieś wtrącenie itp... generalnie do ogarnięcia myślę, polerka powinna dużo dać, dla mnie najwazniejsze było zabezpiecznie blachy antykorozyjnie i to się udało
eksploatacja
wszystkie filtry, plyny itp
silnik po 1000km od zlozenia mial zrobiony serwis olejowy (jeździł tylko na Pb)
nowy akumulator
założone opony zimowe Kleber z bdb bieżnikiem
9) instalacja gazowa (całkowicie nowa)
STAG 300 ISA2
wtryski Hana
reduktor KME Gold
miedź fi 8mm
butla za oparciami tylnej kanapy (walec Grodków 80ltr)
dwa osobne filtry fazy lotnej Czaja z podstawami
interfejs USB
centralka w środku i wlew ukryte
10) dodatki
dołożona zewnętrzna chłodnica oleju skrzyni razem z termostatem, oryginalna nie jest obecnie wykorzystywana
regulowana rozpórka kielichów przednich
puszka na pająki (do założenia, obecnie na oryginalnym multiram-ie)
nakładki na progi, zderzak przedni, zderzak tylny, spojler klapy tyl (3-czesciowy)
mogę dorzucic takze felgi 17 cali AEZ (do opon 235/45)
Tam gdzie bylo to mozliwe, montowany byl Lemforder, w razie jego braku dostepnosci wybierane byly czesci z wyzszej polki (np TRW). Panewki zakładalem King, pierścienie Goetze itd...
Jest jeszcze cała masa dupereli robionych przy okazji. Rozbierane, czyszczone, wymienione, złożone itp... Masę rzeczy pewnie pominąłem...
Kupujący otrzyma ode mnie informację z wyjasnieniem co i jak było robione, co wymaga ewentualnie dopieszczenia (np spryski mgłowe na podszybiu), mam też zdjęcia z prac do wgladu.
Zapraszam.