Carina E 2.0 -kontrolka ciśnienia oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozdrowienia …
Szczęściarze…jeżdżący Toyotą Cariną E z silnikiem 2.0, napiszcie proszę jak wygląda u Was odpałka samochodu np. po nocy, czy dłuższym postoju. Chodzi o sygnalizację ciśnienia oliwy w silniku w chwilę po odpaleniu … U mnie w aucie, po nocy, czy np. po godzinnym postoju i uruchomieniu silnika kontrolka ciśnienia oleju …oczywiście gaśnie, ale jako ostatnia, tak ok. 2 sekundy opóźnienia w stosunku do np. kontroli ładowania, czy to norma …
Napiszcie, jak to wygląda w Waszych samochodach, oczywiście… ze wspomnianym silnikiem.
Obawiam się, że siada mi powoli pompa, albo panewki, a może ten typ po prostu tak ma … Co wy na to ???
  
 
3SGE się melduje u mnei gaśnie normalnie może z 1 s po zgaszeniu się wszystkich pozostałych, sądze ze to normalne ,pozdrówka
  
 
Cytat:
2004-05-16 16:52:59, CarinaGTI pisze:
3SGE się melduje u mnei gaśnie normalnie może z 1 s po zgaszeniu się wszystkich pozostałych, sądze ze to normalne ,pozdrówka



3-4s po odpaleniu. To wina filtra "do gory nogami". Olej scieka i po uruchomieniu zanim sie filtr napelni, trzeba chwile poczekac. Denerwuje mnie to bardzo, ale chyba nic sie nie poradzi. Probowalem szukac filtra z trzema zaworami (oryginal ma dwa - bypass i anti drain), ale nikt chyba nie robi w tym rozmiarze.
Mierzylem cisnienie i przy 1500rpm mam 3.5bar, wiec pompa sie raczej dobrze czuje.
  
 
Tak jest. Ze 3s zanim zgaśnie Znaczy się wszystko w normie



Cytat:
2004-05-16 18:19:56, pin555 pisze:

3-4s po odpaleniu. To wina filtra "do gory nogami". Olej scieka i po uruchomieniu zanim sie filtr napelni, trzeba chwile poczekac. Denerwuje mnie to bardzo, ale chyba nic sie nie poradzi. Probowalem szukac filtra z trzema zaworami (oryginal ma dwa - bypass i anti drain), ale nikt chyba nie robi w tym rozmiarze.
Mierzylem cisnienie i przy 1500rpm mam 3.5bar, wiec pompa sie raczej dobrze czuje.



Ja ostatnio założyłem jakiegoś japońca z JC. Badanie organoleptyczne wykazało, że raczej żadnego zaworu tam nie ma, (takie same opory dmuchania w jedną i w drugą stronę) a kontrolka zachowuje się jak z oryginalnym.
Mnie też to wkurza. Szczególnie ten niemiły klekot zaworów/panewek zanim złapie ciśnienie
Pozdro.
  
 
Mi gaśnie nieraz 3,a czasem nawet 4sek. po takim dłuższym postoju.Moja bryka od początku tak ma.

Cytat:
Mnie też to wkurza. Szczególnie ten niemiły klekot zaworów/panewek zanim złapie ciśnienie
Pozdro.



Też mnie to wkurza...
  
 
Może spróbujcie użyć filtra oleju innej firmy. Na filtrze JC tez tak miałem (4-5s), zmieniłem na Mann i kontrolka gaśnie po 0.5s
  
 
Sie ma

U mnie tez był filtr przyczyna takiego zachowania

wymienilem i latam dalej
  
 
Dobrze dobrać filtr. Prawdopodobnie pownien być filtr z zaworem wtedy cisnienie łapie szybciej. Tak jak kolega polecam Manna dobra sprawdzona firma.
  
 
U mnie to samo (tez denerwuje), gasnie na koncu po ok. 1sek.
Pozdr.
  
 
Cytat:
Dobrze dobrać filtr. Prawdopodobnie pownien być filtr z zaworem wtedy cisnienie łapie szybciej. Tak jak kolega polecam Manna dobra sprawdzona firma.



Oryginalny (dobrze dobrany ) filtr ma zawor zabezpieczajacy przed sciekaniem oleju, choc w zasadzie chodzi raczej o pozostawanie w filtrze nie tyle oleju co odfiltrowanego syfu. Zawor o ktorym mowa jest na wlocie. Filtr ma jednak rowniez wylot, ktory jest "wolny" wiec olej sobie wycieka (tyle, ze czysty). Bywaja filtry posiadajace dodatkowy zawor zatrzymujacy zawartosc w srodku, niestety nie w toyotowym rozmiarze.
  
 
Ja mam oryginalny filtr oleju jaki montują w ASO i pisze na nim Toyota,kosztuje w sklepie 33.90zł,tylko teraz niepamiętam,ale sprawdze,czy pisze na nim nippon-denso,czy inaczej,ale napis Toyota taki duży na nim się mieści.To ja myśle,że raczej lepszego nieznajde,a tu słysze,że mann,czemu nie,można spróbować.Póżniej napisze jakiej mam firmy ten filtr z ASO.
  
 
u mnie to samo sie dzieje od ostatniej zmiany oleju i filtra. strasznie wkurza ale mam nadzieje ze to nieszkoadliwe
  
 
Cytat:
2004-05-20 14:27:03, Qbaa pisze:
u mnie to samo sie dzieje od ostatniej zmiany oleju i filtra. strasznie wkurza ale mam nadzieje ze to nieszkoadliwe


wydaje mi sie raczej szkodliwe. Cisnienie wzrasta po dluzszym czasie od uruchomienia silnika i przez kilka sekund silnik pracuje prawie bez smarowania.
Dali Ci kiepski filtr
  
 
u mnie trwa to mniej niz 1 sek od momentu zgasniecia ostatniej kontrolki po uruchomieniu. filtr wlozony jest filtronu.
  
 
Cytat:
Cisnienie wzrasta po dluzszym czasie od uruchomienia silnika i przez kilka sekund silnik pracuje prawie bez smarowania.
Dali Ci kiepski filtr



Albo raczej: zaprojektowali ci kiepski filtr Przy takiej konfiguracji olej MUSI sciekac... A ze to nie dobrze to inna bajka.
  
 
Słyszę jak zawsze dużo ciełych słów pod adresem MANNa. Chciałbym przy następnej wymianie oleju kupić sobie taki filtr ale powiedzcie GDZIE??? Bo chyba nie w ASO?
  
 
Cytat:
Albo raczej: zaprojektowali ci kiepski filtr Przy takiej konfiguracji olej MUSI sciekac... A ze to nie dobrze to inna bajka.



Nie rozumiem jaki to patent ze olej MUSI sciekac? Wystarczy dodatkowy zawor jednokierunkowy (a jak wynika z poprzednich postow sa rozne rozwiazania w zaleznosci od producenta filtru (a))
i nie ma prawa nic sciekac. Sam to sprawdzilem na przykladzie JC i Mann, Filtron. Mann zdecydowanie najlepszy, JC najgorszy.
Moze oryginalne filtry Toyoty sa do d.. niczego? Nie wiem bo nigdy takiego nie mialem w ręce, nawet nie wiem jak takie cos wygląda
  
 
Cytat:
2004-05-21 04:53:08, leon99 pisze:

Nie rozumiem jaki to patent ze olej MUSI sciekac?
[...]




Ano taki, że Carina 2.0i ma filtr oleju denkiem do góry, a nie chociażby poziomo
Pozdro.
  
 
Uświadomcie mnie koledzy - czy kontrolka pokazuje ciśnienie oleju, czy poziom oleju? Co oznacza jej zapalenie się w czasie jazdy - poza dużym kłopotem i prawdopodobnymi wydatkami.....
  
 
Cytat:
2004-05-21 13:23:53, pysiak pisze:
Uświadomcie mnie koledzy - czy kontrolka pokazuje ciśnienie oleju, czy poziom oleju? Co oznacza jej zapalenie się w czasie jazdy - poza dużym kłopotem i prawdopodobnymi wydatkami.....


Są dwie kontrolki
1. do niskiego poziomu oleju w misce olejowej (nie we wszystkich carinach, dolewasz oleju mi8ędzy minimum a max jest ca. 1litr)
2. do cisnienia ( lepiej odwiedzić mechanika w przypadku świecenia się)